Jeg har bestemt heller ikke sagt medicinen ikke er en merudgift - og bestemt skal den dækkes, men jeg synes bare at de små ting som vådservietter og sutter, måske godt kunne betales af egen lomme.
Nej vi har ikke 4 andre børn - men jeg er på SU og derfor er pengene her heller ikke store.
Vi har heller ikke Lærke anbragt på en døgn institution - men hun går i en børnehave for handicappede børn og det i sig selv er meget dyrt (ved godt det koster mere på en døgninstitution) - men synes bare at der er så mange som tror de bare kan få og få og få. Og et eller andet sted er det heller ikke retfærdigt for kommunerne, for mange gange er de udgifter man gerne vil have dækket, de samme som hvis man havde et almindeligt barn.
Jeg aner ikke hvad Lærkes medicin koster om mdr og hendes aff.middel og sonde ting - men jeg ved at vi selv betaler hendes mad, da vi også skulle gøre det ved et almindeligt barn.
Nu er Lærke ikke på noget protein drik eller noget, hvis det er det der er tilfældet her - men så er det også okay at få det dækket, da det er pisse dyrt.
Men må sige, at havde vi fået et almindeligt barn, så havde vores udgifter været større. Men nu da vi får dækket en hel masse ting, synes jeg faktisk at vi er heldige (at vi kan få tingene dækket). Og derfor vil jeg ikke begynde, at presse på med de små ting - for i sidste ende kan det være dem som er svære at få igennem og dem som kan kører en helt ned, når man skal blive ved med at kæmpe en kamp om det.
Du har da ret i at der altid er nogle få der udnytter systemet.
Men må ærligt tilstå, at nu hvor jeg har været "i systemet" i over 8 år, så har mine kampe med kommunen bestemt ikke handlet om de små ting!
Der er forskel på vores situiationer, og jeg kan fra mine øvrige børn, tydelig se at vores handicappet søn er både dyrer mht tøj, medicin, bleer, ja ting i det hele taget, end hans søskende.
Vi har ikke den mulighed for at sige, at vi nok selv skal dække de udgifter, for så måtte hans søskende lide under det, ved at vi simpelhen ikke ville have penge til at dække deres helt basale behov for tøj.
Vi får dækket ca det halve beløb som vi køber tøj for til ham. Det synes jeg ikke der er noget forkert i, i og med at de penge vi selv betaler, svarer til det beløb man ca ville købe tøj for til et rask barn pr mdr!
Jeg synes det er forkert, at bare fordi du mener det du gør, så tillader du dig at rynke på næsen overfor os deer rent faktisk IKKE gør noget forkert, men som bare gør brug af vores lovmæssige ret!
Men hvis jeg ikke havde kunne samligne med hans søskende, så havde jeg jo ikke vidst hvad det kostede at have børn, og derfor ville jeg så nok ikke have søgt denne ydelse.