Merudgifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

Ann.

mortilflere skriver:

Jeg tror ikke du ved meget om mig med dit syn på min måde at søge på

Vi har pt et firma der hjælper os i sagen mod kommunen , de skælder mig ud over jeg søger for lidt , fordi at kommunen er sådan indrettet at søger man ikke det du har ret til så kan du da oxo passe dig selv 

Og på min sølle pension vil jeg ikke skrabe bunden for at kunne betale sev det tog mig nogen år at indse at jeg skulle sluge min stolthed og få den hjælp jeg kunne få og så har jeg oxo fere penge at bruge på de andre børn der lider nok på Alberte kontoen ....

Jeg har nok bare allerede i min korte tid (1½ år) i systemet mødt for mange som udnytter deres syge børn til at få og få - og det er desværre sådan nogen som ødelægger det for andre.

F.eks er der nu ikke råd til at vi kan få lavet et ordentligt handicap-venligt badeværelse til vores datter. 

Ved at mange har fået lavet hele huset om - og vi kan ikke engang få lavet et badeværelse 

Og jeg giver dem som udnytter systemet skylden - for det er derfor at reglerne er blevet så strenge.

(Ikke at jeg siger at du udnytter kommunen på den måde)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Ann.

Carina1977 skriver:

Jeg kan ikke forstå, der bliver sat spørgsmålstegn ved, hvorfor folk søger tilskud til forskellige ting.

Hvis kommunen ikke mener at sutter og vådservietter ikke er en mereudgift, jamen så ville de jo også afslå det. Jeg synes bestemt ikke man presser citronen, ved at søge det man er berettiget til. Selvom nogen vælger ikke at tage kampene med kommunen, er der jo andre familier, der bliver nødt til at tage kampene, bare for at kunne få økonomien til at køre rundt. Så jeg synes ikke man kan sige, at fordi man selv kan klare sig uden, så burde andre også kunne.

Hvis jeg havde merudgifter ved min søn, så kan i tro jeg ville søge. Reglerne er i forvejen stramme, så man bør ikke have dårlig samvittighed over at få den form for støtte/hjælp.

Mortilflere> jeg håber det hele kommer til at gå godt i år, i forhold til de erfaringer du har haft med kommunen. Jeg tror fejl sker, når ressourcerne er små, så det er nok det du oplever

Jeg ønsker dig i hvert fald alt det bedste fremover.....og giv så lige din skønne datter et kram fra mig af

Det er heller ikke et spørgsmål om HVORFOR hun søger merudgifter - det gør vi da selv, men det er mere et spørgsmål om hvilke. 

Men det er min holdning - og synes ikke du skal snakke om at der jo er nogle der ikke kan få det til at køre rundt uden de her merudgifter, for jeg står selv på en SU og en mand som risikere at blive sendt hjem pga. manglende arbejde. Og da vi skal have lavet vores hus handicap-venligt selv, da vi ikke kan få kommunens hjælp, så må det blive af egen lomme, da min datter skal have et sted hun kan være.

Anmeld

24. maj 2011

Carina1977

Ann. skriver:

Det er heller ikke et spørgsmål om HVORFOR hun søger merudgifter - det gør vi da selv, men det er mere et spørgsmål om hvilke. 

Men det er min holdning - og synes ikke du skal snakke om at der jo er nogle der ikke kan få det til at køre rundt uden de her merudgifter, for jeg står selv på en SU og en mand som risikere at blive sendt hjem pga. manglende arbejde. Og da vi skal have lavet vores hus handicap-venligt selv, da vi ikke kan få kommunens hjælp, så må det blive af egen lomme, da min datter skal have et sted hun kan være.

Jamen det handler jo i bund og grund om, hvad ens rådighedsbeløb er, og hvor mange man egentlig er i husstanden. Selvom du er på su, kunne du jo sagtens have flere penge pr. person i jeres husstand, end trådstarter har

Jeg mener trådstarter skrev at hun brugte ca. 200 kr. i måneden bare på sutter. Det kan være lige netop det beløb, der får økonomien til at tippe over.

Det er svært at sammenligne andre med sig selv, for man kan jo ikke helt sætte sig ind i deres økonomiske situation, hvis du forstår?

Jeg forstår at du har oplevet mange, der snyder systemet, og så kan jeg egentlig godt forstå at du tænker som du gør.

Hvor meget kommer sådan et badeværelse til at koste? Og har du overvejet om der var mulighed for at søge penge ved forskellige fonde?

Anmeld

24. maj 2011

JustinsMoar

Jeg føler med dig! Min søn har ceberal parese, og får 2 slags medicin og aff. middel. Han er 19 måneder og får stadig grød og flaske! Han kan godt spise alm. mad, men i små mængder. Han er generalt bare meget småt spisende. Vi får faktisk pt. ingen form for tilskud til medicin ell. andet! Vi får nogle forskellige hjælpemidler, i form af pandastol og en gåstol (venter vi på kommer hjem). Derudover har vi lige ansøgt om en klapvogn. Han skal i special institution her til juli, Centerbørnehaven på Østerbro.

Anmeld

24. maj 2011

mortilflere

Ann. skriver:

Jeg har nok bare allerede i min korte tid (1½ år) i systemet mødt for mange som udnytter deres syge børn til at få og få - og det er desværre sådan nogen som ødelægger det for andre.

F.eks er der nu ikke råd til at vi kan få lavet et ordentligt handicap-venligt badeværelse til vores datter. 

Ved at mange har fået lavet hele huset om - og vi kan ikke engang få lavet et badeværelse 

Og jeg giver dem som udnytter systemet skylden - for det er derfor at reglerne er blevet så strenge.

(Ikke at jeg siger at du udnytter kommunen på den måde)

Går til og fra da Alberte holder "fest" , men jeg kender nogen paragraffer du kan bruge finder dem lige senere , hvis jeg glemmer det så ta fat i mig

Jeg ser dem skam oxo , men mener stadig at kommunen burde kende os

Anmeld

24. maj 2011

mortilflere

Maiken&Justin skriver:

Jeg føler med dig! Min søn har ceberal parese, og får 2 slags medicin og aff. middel. Han er 19 måneder og får stadig grød og flaske! Han kan godt spise alm. mad, men i små mængder. Han er generalt bare meget småt spisende. Vi får faktisk pt. ingen form for tilskud til medicin ell. andet! Vi får nogle forskellige hjælpemidler, i form af pandastol og en gåstol (venter vi på kommer hjem). Derudover har vi lige ansøgt om en klapvogn. Han skal i special institution her til juli, Centerbørnehaven på Østerbro.

Ved du han allerrede nu kan komme i en kørestol ??? 

Alberte fik sin den første som 11 mdr , og fes rundt

Alberte spiser oxo grød , er meget småt spisene , spiser faktisk ikke rigtigt fra kl 15 , men spiser så 6 halve til frokost , og jeg er holdt med at bekymre mig om maden for så bliver jeg skør

Vi havde 2 timers gulv vask det sparede de væk selvom jeg er førtidspensionist og slet ikke må bære på Alberte (der nu er gående men sidder i kørestol når vi er ude)

Hun vejer 15 kg på en god dag og er vel 110 cm  , og når jeg bære hende de fleste nætter eller køre barnevogn så er der ved at være udsogt om dagen..

Jeg griner lidt af at de har opgivet at finde et flex job til mig , men lader mig passe Alberte uden hjælp (faren arbejder virkelig meget er væk melem 14 og 18 timer i dagnet) 

Jeg ved jeg bare kunne ha holdt med at få børn , men jeg har 3 super selvhjupende børn , som nr 2 dp mor sage "ale børn skulle ha en mor med dine skader for hvor er hun nem og selvhjulpende LOL!" 

Men jeg er lykkelig for alle 4 og ville slet ikke undværre dem , det må i ikke være i tvivl om , men hun er en stor mundfuld , dejlig men stor

Anmeld

24. maj 2011

mortilflere

Ann. skriver:

Har i søgt ??? og anket ???

Hvad er det din datter fejler ??

Anmeld

24. maj 2011

JustinsMoar

mortilflere skriver:

Ved du han allerrede nu kan komme i en kørestol ??? 

Alberte fik sin den første som 11 mdr , og fes rundt

Alberte spiser oxo grød , er meget småt spisene , spiser faktisk ikke rigtigt fra kl 15 , men spiser så 6 halve til frokost , og jeg er holdt med at bekymre mig om maden for så bliver jeg skør

Vi havde 2 timers gulv vask det sparede de væk selvom jeg er førtidspensionist og slet ikke må bære på Alberte (der nu er gående men sidder i kørestol når vi er ude)

Hun vejer 15 kg på en god dag og er vel 110 cm  , og når jeg bære hende de fleste nætter eller køre barnevogn så er der ved at være udsogt om dagen..

Jeg griner lidt af at de har opgivet at finde et flex job til mig , men lader mig passe Alberte uden hjælp (faren arbejder virkelig meget er væk melem 14 og 18 timer i dagnet) 

Jeg ved jeg bare kunne ha holdt med at få børn , men jeg har 3 super selvhjupende børn , som nr 2 dp mor sage "ale børn skulle ha en mor med dine skader for hvor er hun nem og selvhjulpende LOL!" 

Men jeg er lykkelig for alle 4 og ville slet ikke undværre dem , det må i ikke være i tvivl om , men hun er en stor mundfuld , dejlig men stor

Vi har ikke behovet for en kærestol..

Han vil meget gerne gå, og derfor skal han i gåvognen..

Anmeld

24. maj 2011

mortilflere

Maiken&Justin skriver:

Vi har ikke behovet for en kærestol..

Han vil meget gerne gå, og derfor skal han i gåvognen..

Dejligt  

Min veninde har den sygdom derfor tænkte jeg ikke lige over man kunne gå , men når jeg tænker mig om så har bonden oxo en fætter hvis barn kan med det , det er det dejlige med sygdomme at der findes flere grader

En i albertes bh med ds fes i gennem deres likuster hæk ud på vejen og landede nede i et vej kryds før moren fik løbet ham op LOL godt der ikke skete noget og det var i en gå vogn , de bliver dejlige selvhjulpen når de fræser rundt i dem i bh har de rør skånere på fordi det tager slag i møbler og så i anklerne på gokkerne LOL

Anmeld

24. maj 2011

Ann.

mortilflere skriver:

Har i søgt ??? og anket ???

Hvad er det din datter fejler ??

Ja vi har søgt og fået afslag. 

Hun har noget der hedder Aicardi Syndrom - man kender ikke så meget til det, da der kun er 2 tilfælde i DK.

Det betyder så at hun er meget hjerneskadet, mangler bl.a. hjernebjælken. Hun har epilepsi, som følge af hendes hjerneskader - hendes syndrom gør desværre at hun ikke reagere på medicin, så hun er på specielt kost. 

Hun har intet syn på højre øje og har +5,5 på venstre øje.

Hun er ikke selvstændig på nogen måde og skal have hjælpe til alt, end ikke sidde selv kan hun. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.