Merudgifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

mortilflere

SussieThyssen skriver:

Øhmmm..hvad har det med dronningen at gøre??

Men anyway, så er det jo sådanne ting vi alle sammen skal igennem, hvis man er under forskellige lovgivninger.
Den erhvervsdrivende skal dkumentere moms, fradrag, lager og lignende..og sådan har enhver sit.

Jeg skal fx hvert år søge bevillinger til min diabetes og speialmedicin pga mine forskellige skavanker, og så skal man også igennem en rumle med det.
Ja, det er selvfølgelig lidt træls, men vend det om..det er jo for at forhindre at skatteydernes penge ikke bliver misbrugt..og vi kan vist hurtigt blive enige om, at hvis ikke der er en vis kontrol med bevillinger, tilskud og al den slags, så ville samfundskassen hurtigt blive tømt for good, så ville mennesker som du og jeg IKKE kunne få vores tilskud.
Så glæd dig lidt over, at man faktisk har lidt hånd i hanke med hvad og hvem pengene går til og hold dronningen udenfor, hun har intet med det at gøre

Kærligst
Sussie

dronningen er hende på kommunen ups ..

Jeg snyder adrig , tværdigmod faktisk skrev jeg t il dem da hun ik fik speciel mad om morgen , det tog dem 3 mdr at stoppe dette tiskud og så kunne de ikke finde ud af at kræve de penge tilbage igen  (nu 4 år efter står de stadig hvor jeg flyttede dem over på en konto jeg ikke brugte )

Ja men jeg har fået samme i 4 år , og det burde ikke være en videnskab når jeg hver gang der sker nyt mht Alberte sender dem en opfølgning og læge papir NETOP fordi jeg ikke vil ha noget jeg ikke har ret til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

mortilflere

Laulund87 skriver:

Puha ja det er mange penge

Er der slet ikke nogen der ved hvad der kan være galt?

Nej de mener hun har 3-4 mentale handicap og 2-3 fysiske , bla kromoson fejl og gen fejl de ved bare ikke hvor ..

og så har hun en hjerneskade .

Og nej hun sover ik meget...

Anmeld

23. maj 2011

mortilflere

Ni-ko-li-ne skriver:

men hvem er dronningen?

kommune damen ik pænt , lage slet ikke mærke til jeg skrev hvad jeg tænkte LOL

Anmeld

23. maj 2011

Laulund87

mortilflere skriver:

Nej de mener hun har 3-4 mentale handicap og 2-3 fysiske , bla kromoson fejl og gen fejl de ved bare ikke hvor ..

og så har hun en hjerneskade .

Og nej hun sover ik meget...

Det er jeg af at høre Kan slet ikke forestille mig hvordan det er..

Anmeld

23. maj 2011

mortilflere

Ni-ko-li-ne skriver:

men hvem er dronningen?

kommune damen ik pænt , lage slet ikke mærke til jeg skrev hvad jeg tænkte LOL

Anmeld

23. maj 2011

Nemesis

ja det er bare op ad bakke! Hele tiden!

Jeg har opgivet. På min den store som er ADHD´er har jeg i mange mange år kæmpet for det men nu orker jeg bare ikke længere.

De 2 mindste har mælkeallergi..og det er hundedyrt med mælkefri kost, men jeg orker ikke det bøvl som der er ved merudgifterne.

Man føler nemlig man skal stå skoleret, at man skal bevise at det er rigtigt. Her skal vi ovenikøbet fremvise bonerne for det købte..ikke noget med at sandsynliggøre udgifterne som der ellers står i loven, nææh du hårde beviser ellers er der ikke nogen hjælp.

Det er for belastende og energikrævende når man allerede HAR et barn med specielle behov som tager ekstra energi.

Jeg ved godt du mener at det er sagsbehandleren der er dronningen...man kan godt føle det som om man er i audiens og bliver verfet væk som ubetydelig.

Så stort trøstekram herfra.

Sisse

Anmeld

23. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin
mortilflere skriver:

jeg hader maj mdr hvert år , dronningen skal ha beviser og jeg hader det , jeg har min ret i orden , men jeg hader at hun for mig til at føle jeg tigger efter ting der er helt hend i skoven...

Jep.....sidder netop nu og "indsamler beviser" til de nye bevillinger......

Det er den årlige kamp der skal tages. Har en søn med svær ADHD, og forskellige tillægsdiagnoser. Bla dyspraksi ( tale/udtale problemer)

Anmeld

23. maj 2011

SussieThyssen

mortilflere skriver:

dronningen er hende på kommunen ups ..

Jeg snyder adrig , tværdigmod faktisk skrev jeg t il dem da hun ik fik speciel mad om morgen , det tog dem 3 mdr at stoppe dette tiskud og så kunne de ikke finde ud af at kræve de penge tilbage igen  (nu 4 år efter står de stadig hvor jeg flyttede dem over på en konto jeg ikke brugte )

Ja men jeg har fået samme i 4 år , og det burde ikke være en videnskab når jeg hver gang der sker nyt mht Alberte sender dem en opfølgning og læge papir NETOP fordi jeg ikke vil ha noget jeg ikke har ret til

Jamen det kan de ikke vide.
Husk på, at alt står i en computer for dem, og den noterer ikke hvad der er af specielle ting hos dig, med mindre der er specielle rubrikker til at lægge det i, i deres computerprogram, og hvis der ikke er det, jamen så ved Hr. Olsen eller fru Hansen det ikke, som netop i år har med din sag at gøre, hvor det så er en ny til næste år.
SÅdan er systemet nu engang bygget op..og ja..det er ski da også irriterende den anden vej rundt, at de så ikke tager til sig når der er noget man IKKE skal bruge men får.

Systemerne et tit gumpetunge og tåbelige, men det må vi stakkels almindelige små mennesker så leve med.
På bundlinjen er vi alle sammen nede i en stor pose og må følge de fælles regler..upraktisk eller ej

Anmeld

23. maj 2011

mortilflere

Laulund87 skriver:

Det er jeg af at høre Kan slet ikke forestille mig hvordan det er..

Hun er bare vores Alberte , vi plejer bare at sige hun har Alberte syndrom LOL

Ville ikke bytte hende  , hun har et godt liv , bare man tager hensyn og har nok humor

Anmeld

23. maj 2011

Laulund87

mortilflere skriver:

Hun er bare vores Alberte , vi plejer bare at sige hun har Alberte syndrom LOL

Ville ikke bytte hende  , hun har et godt liv , bare man tager hensyn og har nok humor

Nej selvfølgelig vil I ikke bytte hende

Min datter har også nogle problemer, men man lærer at leve med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.