Merudgifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

mortilflere

SussieThyssen skriver:

Jamen det kan de ikke vide.
Husk på, at alt står i en computer for dem, og den noterer ikke hvad der er af specielle ting hos dig, med mindre der er specielle rubrikker til at lægge det i, i deres computerprogram, og hvis der ikke er det, jamen så ved Hr. Olsen eller fru Hansen det ikke, som netop i år har med din sag at gøre, hvor det så er en ny til næste år.
SÅdan er systemet nu engang bygget op..og ja..det er ski da også irriterende den anden vej rundt, at de så ikke tager til sig når der er noget man IKKE skal bruge men får.

Systemerne et tit gumpetunge og tåbelige, men det må vi stakkels almindelige små mennesker så leve med.
På bundlinjen er vi alle sammen nede i en stor pose og må følge de fælles regler..upraktisk eller ej

De har det i deres system , det ved jeg fordi jeg for aktindsigt hver 6 mdr fordi de ikke altid kan huske alt

Jeg havde dit syn på system danmark inden jeg fik et handicappet barn , og har betalt dyre ære penge på den konto....

Jeg troede systemet skulle hjælpe mig , jeg har ikke fået Alberte for at genere dem slet ikke jeg vidste ikke jeg ventede et handicappet barn , nu ved jeg det er mig i mod systemet ....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

mortilflere

Tin skriver:

Jep.....sidder netop nu og "indsamler beviser" til de nye bevillinger......

Det er den årlige kamp der skal tages. Har en søn med svær ADHD, og forskellige tillægsdiagnoser. Bla dyspraksi ( tale/udtale problemer)

God fornøjelse ....

Randers kommune stiller enda ?? ved det du kommer med papir på , og de har jo stoppet for merudgifter i mens de behander sagen  = jeg for dem ikke dækket de næste par mdr hvis alt er som det plejer at være...

Anmeld

23. maj 2011

mortilflere

Tin skriver:

Jep.....sidder netop nu og "indsamler beviser" til de nye bevillinger......

Det er den årlige kamp der skal tages. Har en søn med svær ADHD, og forskellige tillægsdiagnoser. Bla dyspraksi ( tale/udtale problemer)

God fornøjelse ....

Randers kommune stiller enda ?? ved det du kommer med papir på , og de har jo stoppet for merudgifter i mens de behander sagen  = jeg for dem ikke dækket de næste par mdr hvis alt er som det plejer at være...

Anmeld

23. maj 2011

SussieThyssen

mortilflere skriver:

De har det i deres system , det ved jeg fordi jeg for aktindsigt hver 6 mdr fordi de ikke altid kan huske alt

Jeg havde dit syn på system danmark inden jeg fik et handicappet barn , og har betalt dyre ære penge på den konto....

Jeg troede systemet skulle hjælpe mig , jeg har ikke fået Alberte for at genere dem slet ikke jeg vidste ikke jeg ventede et handicappet barn , nu ved jeg det er mig i mod systemet ....

Tjaaa..jeg har gennem tiden også haft mine kampe med systemet, men det har ikke ændret mit syn på det.
Selvfølgelig skal systemerne tjekkes op og helst holdes i hånden. Og jo..det er der for at hælpe dig, mig og alle de andre, men det kan ikke selv uden vi hjælper det tilbage 

Anmeld

23. maj 2011

mortilflere

SussieThyssen skriver:

Tjaaa..jeg har gennem tiden også haft mine kampe med systemet, men det har ikke ændret mit syn på det.
Selvfølgelig skal systemerne tjekkes op og helst holdes i hånden. Og jo..det er der for at hælpe dig, mig og alle de andre, men det kan ikke selv uden vi hjælper det tilbage 

Det må andre jeg har ikke overskuet , jeg har sg ikke valgt at skulle være deres støtte gokke fordi de har udulige medarbejdere der ikke ved hvad deres hænder skriver , jeg er så skide træt af at hver x jeg søger noget der er i vores ret så for jeg afslag ....

Vi spare kommunen for ca 700 000 kr (borgmesterens ord ) , om året så kan de sg oxo hjælpe mig og læse vedtægterne rigtigt , for jeg klager jo over afslag men har kun 2 gange fået afslag (bil sag + jeg hellere vil ha ung pige i huset en den ski aflastning min datter ikke kan holde til )

Anmeld

23. maj 2011

Carina:-)

Her bliver jeg bare ringet op en gang om året af sagsbehandleren der srørger om der er ændringer.

Jeg fortæller lidt,og har desuden lagt en skriftelig erklæring på kommunen at de når somhelst må indhente oplysninger fra børneafd,læge osv.

Anmeld

23. maj 2011

SussieThyssen

mortilflere skriver:

Det må andre jeg har ikke overskuet , jeg har sg ikke valgt at skulle være deres støtte gokke fordi de har udulige medarbejdere der ikke ved hvad deres hænder skriver , jeg er så skide træt af at hver x jeg søger noget der er i vores ret så for jeg afslag ....

Vi spare kommunen for ca 700 000 kr (borgmesterens ord ) , om året så kan de sg oxo hjælpe mig og læse vedtægterne rigtigt , for jeg klager jo over afslag men har kun 2 gange fået afslag (bil sag + jeg hellere vil ha ung pige i huset en den ski aflastning min datter ikke kan holde til )

Ja det må være trælst..det kan jeg godt se..men alle har jo nok deres kampe, når de på en elelr anden led havner i det kommunale system..suk.
Men sådan har vi alle vores små og større hurdles at skulle hen over.
Ellers må du jo skrive et åbent brev til kommunen og fortælle historien i medierne..måske kan der så komme focus på ad den vej.

Anmeld

23. maj 2011

Ann.

Må altså ærligt indrømme at jeg ikke helt forstår dine beregninger 

Alle børn bruger da savlesmækker (ja, ved at hun er 5 år), men det behøver der da ikke blive købt hver måned 

Sutter og vådservietter er jo ikke vildt dyre - og heller ikke unormalt for forældrene selv af købe.

De andre ting forstår jeg som godt - men man skal også passe på at man ikke presser citronen.

Anmeld

23. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Ann. skriver:

Må altså ærligt indrømme at jeg ikke helt forstår dine beregninger 

Alle børn bruger da savlesmækker (ja, ved at hun er 5 år), men det behøver der da ikke blive købt hver måned 

Sutter og vådservietter er jo ikke vildt dyre - og heller ikke unormalt for forældrene selv af købe.

De andre ting forstår jeg som godt - men man skal også passe på at man ikke presser citronen.

Netop fordi pigen er 5 år er det jo en merudgift taget alderen i betragtning. Jeg modtager bleer til min søn på 10.......hvilket jo ikke er helt notrmalt i den alder....

Anmeld

23. maj 2011

Ann.

Tin skriver:

Netop fordi pigen er 5 år er det jo en merudgift taget alderen i betragtning. Jeg modtager bleer til min søn på 10.......hvilket jo ikke er helt notrmalt i den alder....

Så vidt jeg ved sagde jeg heller ikke noget om bleerne?

Men altså jeg har da selv hørt om børn i 5 års alderen der bruger sut og hagesmæk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.