Merudgifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

mortilflere

Ann. skriver:

Ja vi har søgt og fået afslag. 

Hun har noget der hedder Aicardi Syndrom - man kender ikke så meget til det, da der kun er 2 tilfælde i DK.

Det betyder så at hun er meget hjerneskadet, mangler bl.a. hjernebjælken. Hun har epilepsi, som følge af hendes hjerneskader - hendes syndrom gør desværre at hun ikke reagere på medicin, så hun er på specielt kost. 

Hun har intet syn på højre øje og har +5,5 på venstre øje.

Hun er ikke selvstændig på nogen måde og skal have hjælpe til alt, end ikke sidde selv kan hun. 

Sikke en omgang  

Har i fået svar på anken ??

leder lige lidt , men Alberte sover ikke i nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Ann.

mortilflere skriver:

Sikke en omgang  

Har i fået svar på anken ??

leder lige lidt , men Alberte sover ikke i nu

De kan lave et badeværelse, men det bliver ikke efter de mål der skal være i et badeværelse - men problemet er bare at hvis de skal lave det stort nok, så skal de tage noget af værelset ved siden af og "ødelægge" indgangen dertil. Så har vi sagt at vi bare kunne rive de vægge ned og ligge resten af værelset til køkkenet, så der bliver plads til et spisebord, istedet for at have det i stuen - vores køkken er vel 8-9 kvm og der ville blive lagt ca. 6-7 til.

Men det vil kommunen ikke, så nu skal vi selv betale 13.000 kr for at få badeværelset i de rette mål, med den rette plads. Plus vi skal betale for at få lagt resten af værelset til køkkenet - dvs. gulvet skal støbes om så det passer i højden, klinker ligges, vægge skal laves og derud over har vi en stue, hvor gulvtæppet er fra 70'erne og efter at have haft en hvalp, så har jeg ikke engang lyst til at ligge min datter derpå. Stuen er vores næste projekt, men der skal vi også regne med ca. 30.000 kr - og så er vi ikke engang gået igang med køkken alrummet  

Anmeld

24. maj 2011

Ann.

Jamen det handler jo i bund og grund om, hvad ens rådighedsbeløb er, og hvor mange man egentlig er i husstanden. Selvom du er på su, kunne du jo sagtens have flere penge pr. person i jeres husstand, end trådstarter har

Jeg mener trådstarter skrev at hun brugte ca. 200 kr. i måneden bare på sutter. Det kan være lige netop det beløb, der får økonomien til at tippe over.

Det er svært at sammenligne andre med sig selv, for man kan jo ikke helt sætte sig ind i deres økonomiske situation, hvis du forstår?

Jeg forstår at du har oplevet mange, der snyder systemet, og så kan jeg egentlig godt forstå at du tænker som du gør.

Hvor meget kommer sådan et badeværelse til at koste? Og har du overvejet om der var mulighed for at søge penge ved forskellige fonde?

Badeværelset alene koster 86.000 kr. 

Og så er der blevet lagt noget til fra et værelse - og resten af værelset skal så ligges til køkkenet, så der bliver en spiseplads. 

Kommunen vil godt lave et badeværelset uden af tage noget fra det andet værelse, men det bliver for små efter de kvm som der er brug for og den plads som skal være der, mht. kørerstol og lign. 

De vil ikke tage noget fra det andet værelse, da det jo koster penge. Så vi skal selv betalt 13.000 kr for at få rummet 50 cm breddere.

Anmeld

24. maj 2011

mortilflere

Ann. skriver:

De kan lave et badeværelse, men det bliver ikke efter de mål der skal være i et badeværelse - men problemet er bare at hvis de skal lave det stort nok, så skal de tage noget af værelset ved siden af og "ødelægge" indgangen dertil. Så har vi sagt at vi bare kunne rive de vægge ned og ligge resten af værelset til køkkenet, så der bliver plads til et spisebord, istedet for at have det i stuen - vores køkken er vel 8-9 kvm og der ville blive lagt ca. 6-7 til.

Men det vil kommunen ikke, så nu skal vi selv betale 13.000 kr for at få badeværelset i de rette mål, med den rette plads. Plus vi skal betale for at få lagt resten af værelset til køkkenet - dvs. gulvet skal støbes om så det passer i højden, klinker ligges, vægge skal laves og derud over har vi en stue, hvor gulvtæppet er fra 70'erne og efter at have haft en hvalp, så har jeg ikke engang lyst til at ligge min datter derpå. Stuen er vores næste projekt, men der skal vi også regne med ca. 30.000 kr - og så er vi ikke engang gået igang med køkken alrummet  

men i har anket ikke ???

Anmeld

24. maj 2011

Carina1977

Ann. skriver:

Badeværelset alene koster 86.000 kr. 

Og så er der blevet lagt noget til fra et værelse - og resten af værelset skal så ligges til køkkenet, så der bliver en spiseplads. 

Kommunen vil godt lave et badeværelset uden af tage noget fra det andet værelse, men det bliver for små efter de kvm som der er brug for og den plads som skal være der, mht. kørerstol og lign. 

De vil ikke tage noget fra det andet værelse, da det jo koster penge. Så vi skal selv betalt 13.000 kr for at få rummet 50 cm breddere.

Øv har selv været udsat for noget lignende dengang jeg var kørestols-brugere. Og nogen gange er det altså også hårdt at kæmpe den kamp. Kan jo så forstå at du har anket, og ikke fået noget ud af det.

86.000 kr. er altså mange penge.....men prøv lige at undersøge om der skulle være nogle fonde i kan søge. Det kunne måske være en god hjælp til jer, sådan at i ikke behøver at forgælde jer helt så meget.

Alt held og lykke herfra

Anmeld

24. maj 2011

Ann.

mortilflere skriver:

men i har anket ikke ???

Nej, vores socialrådgiver mente ikke det kunne betale sig da der nemt kan gå 1-2 år og vi står lige nu og ikke kan bade vores datter herhjemme fordi hun er blevet for stor og vores lille badeværelse på 2½ kvm kan ikke rumme et badekar 

Anmeld

24. maj 2011

Ann.

Carina1977 skriver:

Øv har selv været udsat for noget lignende dengang jeg var kørestols-brugere. Og nogen gange er det altså også hårdt at kæmpe den kamp. Kan jo så forstå at du har anket, og ikke fået noget ud af det.

86.000 kr. er altså mange penge.....men prøv lige at undersøge om der skulle være nogle fonde i kan søge. Det kunne måske være en god hjælp til jer, sådan at i ikke behøver at forgælde jer helt så meget.

Alt held og lykke herfra

Vi har ikke anket - vi er blevet rådet til ikke at gøre det, da det vil tage for lang tid, så vores socialrådgiver mente at vi bare skulle holde fast i vores ret - det er så bare ikke lykkedes 

Problemet er at vi skal bruge et bad til Lærke nu, men hun er for stor nu til det lille badekar og vores lille badeværelse kan ikke rumme et større badekar.

Anmeld

24. maj 2011

mortilflere

Ann. skriver:

Nej, vores socialrådgiver mente ikke det kunne betale sig da der nemt kan gå 1-2 år og vi står lige nu og ikke kan bade vores datter herhjemme fordi hun er blevet for stor og vores lille badeværelse på 2½ kvm kan ikke rumme et badekar 

syntes jeg er dårlig rådgivning

Anmeld

24. maj 2011

Carina1977

Ann. skriver:

Vi har ikke anket - vi er blevet rådet til ikke at gøre det, da det vil tage for lang tid, så vores socialrådgiver mente at vi bare skulle holde fast i vores ret - det er så bare ikke lykkedes 

Problemet er at vi skal bruge et bad til Lærke nu, men hun er for stor nu til det lille badekar og vores lille badeværelse kan ikke rumme et større badekar.

Hvor meget er lang tid? Synes det er helt hen i vejret, hvis en ankesag skal tage rigtig lang tid  men desværre er det jo gået hen og blevet sådan

Anmeld

24. maj 2011

mortilflere

jeg stresser ankestyrelsen og de bliver trætte af mig så venter man ik så længe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.