er man ung mor med 23 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2009

KarinaIda

Jeg fik mit første barn som 21 årig, og jeg vil da ikek sige jeg følte mig ung, men jeg følte mig da heller ikke gammel... Jeg havde det sådan, at jeg var den perfekte alder til og blive mor, efter min egen mening!! Jeg har skam heller ikke mødt nogen som synes det var for tidligt jeg blev mor... Men tilgengæld mødt mange der er misundelige

Hvis du føler dig som ung mor, så er du det også... Alderen kan jo ikke rigtig sige om man er ung eller gammel mor.. For synes man selv man er en ung og god mor, jamen så er man da også det, og det kan ingen tage fra os!! I hvert fald ikke fra mig....
Jeg synes da også at nogen af dem der får børn som 30 årig er unge, men det kommer jo an på hvordan man er til det, og hvorhenne man er i det stadie med ung/gammel....

Jeg tror de to gamle tanter i bussen har sagt sådan, fordi de måske mener det er ungt, hvis de ikke havde børn da de var i den alder, men først fik det senere... Eller de måske slet ikke har børn selv!!

Men havde det været mig der havde hørt dem snakke om det, kunne jeg godt ha fundet på og spørge dem om, hvad er det de mener en for ung mor er og hvorfor mener de det... For hvornår er man ikke en ung mor?

Karina som har Ida på 8 mdr + 1 dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2009

Mor.sander

KarinaIda skriver:

Men havde det været mig der havde hørt dem snakke om det, kunne jeg godt ha fundet på og spørge dem om, hvad er det de mener en for ung mor er og hvorfor mener de det... For hvornår er man ikke en ung mor?

Hehe Fedt at vide at jeg ikke er den eneste der kunne finde på at frembruse sådan noget

Anmeld

24. april 2009

Mor.sander

lærkes_mor skriver:

forstår ikke helt hvad du mener... men mener du at der findes mange unge mødre som er som i "de unge mødre"? For jeg synes der findes lige så mange 25 årige, 30 årige osv mødre som kan kantegoriseres som mødrene fra "de unge mødre"....

Kan ikke være mere enig... Men det er dog bare mere legalt hvis du er 25 år eller 30 for den sags skyld... Altså i samfundet øjne.. Hvis du forstår hva jeg mener

Anmeld

24. april 2009

Sara.

Mor.sander skriver:

Kan ikke være mere enig... Men det er dog bare mere legalt hvis du er 25 år eller 30 for den sags skyld... Altså i samfundet øjne.. Hvis du forstår hva jeg mener

Lige præcist.... forstår dig godt....

Anmeld

25. april 2009

4xGreve

Det skla lige siges med det samme at jeg ikke har læst alle indlæg, Men Jeg er 19 lige knap 20 og min datter er lige knap 1 år, jeg har mødt rigtig mange fordomme, og jeg vil ikke mene/ føler mig ikke dirket som en ung mor men bare som en mor (åbenbart for god (sygehuset + sundhedsplejerske's ord)) der vil gøre alt hvad der står i hendes magt for sin lille pige...

Der er jo grund til at man har sat en alders grænse for unge om hvornår de må ha sex (at den så ikke bliver fulgt af mange er jo så noget andet) Men den er sat fordi man mener at når de når den alder er de modne nok til at tag ansvar for de følger som sex kan ha, og at de er modne nok til at ta en fornuftig beslutning og sådan er det også i mange tilfælde dog er der noget ikke helt så modne personer imellem, og det er self. dem man høre mest om...

Jeg vil mene at en ung mor nok er under de 18 år, for som 18 er man trådt ind i de voksendes rækker, og der skal man tag en masse store ansvar mm.
Så tror min mening nok ligger under de 18..

Men alligevel vil da ikke lyve mig fra at hvis jeg var i en forsamling hvor alle unge mødre skulle række hænder i vejret vil jeg ogsp række min hånd op...

Anmeld

25. april 2009

Rosenlund

Jeg var selv 17 da jeg blev gravid og ja det er ungt men derfor kan jeg jo godt være en god mor alligevel. Jeg har mødt mange fordomme mens jeg var gravid, men ellers ikke. I hver fald ikke hvad jeg ved af. Jeg er da egentlig ligeglad for bare jeg selv ved jeg er en god mor og jeg vil gøre alt for min datter!
Især da jeg fandt ud af jeg var gravid, skulle jeg høre utrolig meget for det fra min egen læge og det prøvede virkelig at tvinge mig til at få abort!
Nu er jeg snart 19 og jeg kender selv en der er snart 25 som virkelig bare ikke er en særlig god mor, ikke for at svine hende til men ja det er i hvert fald ikke alderen det kommer an på om man er en god mor eller ej

Anmeld

25. april 2009

saxa

Rosenlund skriver:

..det er i hvert fald ikke alderen det kommer an på om man er en god mor eller ej

Lige mine ord

Anmeld

28. april 2009

pernille_p87

Hvis man spørger de "kloge" er man ung mor når man er under 25. Jeg fik selv en datter lidt efter jeg var fyldt 21. Jeg er da en ung mor. Ingen tvivl om det. Men jeg har også altid gerne ville være ung mor. Så er man ung med sine børn, og det betyder meget for mig.

Så selv om man er ung mor kan man jo godt være en god mor, og tage en uddannelse osv.

Så de to damer i bussen skulle nok bare have noget og snakke om, så de kunne holde sammen om noget.

Anmeld

9. maj 2009

Karina78

Jeg mener også at man er rimelig ung som 23 årig Men min søster er kun 18 år og hun er gravid og det er i hvert fald ungt. Men hvis man er godt rustet til det, betyder alderen ikke så meget. Tværtimod er sandsynligheden bare større for at få et raskt og sundt barn og det er det vigtigste :-)

Anmeld

9. maj 2009

Carl-Emil's mor

Ung mor eller gammel mor - kommer ud på et fedt fordi det vigtigste er vel at kunne give sine børn en god start på livet og god opvækst??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.