er man ung mor med 23 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2010

serinasmor

hejsa .. har ikke læst alle kommentarerne ... men måske er du bare som mig så (u)heldig at se yngre ud end du er ... jeg har for 2 år siden i en alder af 26 skullet vise ID for at købe alkohol i et supermarked( og der skal man altså bare være 16) .... Jeg har nu bestemt mig for at det lønner sig i den sidste ende.. for hvem vil være 60  og også ligne en på 60

som svar på dit spørgsmål synes jeg ikke man er ung mor når man er 23... men nærmere under 20...modenhed er så et godt spørgsmål... for jeg mener nu sagtens nogen kan være klar til at være mor som 18-årig lissom nogen ikke er klar til det endnu som 30årig ... selv var jeg ikke klar til det før jeg blev 25( og vidste stadig ikke hvor stor en opgave det er før jeg stod i det )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

Isabella_mor

gamle damer har jo deres fordomme.. men det de glemmer var at da de var unge blev de jo immevæk giftet væk som 16 årige.. plus at de skulle passe hus og hjem og børn inden de var fyldt 21..  altså æblet falder sgu ikke langt fra stammen hvis man spørger mig. det er da kun inden for de sidste 10-20 måske 30 år at gennemsnitsalderen for førstegangsmødre er nærmest de 30... 

så hvis man bare har argumenterne i orden så havde jeg fanme sagt noget til de to krager..

jeg mener sgu heller ikke at man skal få børn i en "gammel alder" som over 40... hvor man har måske en DEL mere livserfaring end hvis man nu er som så mange af os nybagte kommende mødre i 20'erne.vi lever i en anden tid og hvor der er plads til forskellighed.. og inderst inde er man som ung mor accepteret. og hvis det IKKE var for de unge mødre som hvor nogle af dem som jeg også har nævnt før ikke er særlig heldige, er folk bare gode til at danne sig et billede af "sådan er en steriotypisk ung mor" hvor de kan tælle på to hænder hvilke kvalifikationer de mener en ung mor har og ikke har.. men det de glemmer er også at tænke over hvilke fordele der er ved at være ung forældre...

man skal i det mindste ikke som ung forældre til at lære sine små børn om døden og skavanker ved at blive gammel før de er flyttet hjemmefra...  plus at de helt klart kommer til at opleve deres bedsteforældre i meget længere tid og få meget mere glæde af dem..  især med den korte gennemsnitslevetid som mennesket har i dag.. så jeg mener da HELT klart at få børn som ung har visse fordele men da også en del ulemper. og det samme har det også visse fordele og ulemper ved at være en del ældre og så få sit første barn... 

men skråt op i røven hvad et par gamle krager siger i bussen.. de vil sikkert bare gerne starte en diskution op med en fordi at de VIRKELIG ikke har noget bedre at give sig til... 

Anmeld

7. september 2010

Kløver

lonemus skriver:

Nej, jeg vil ikke mene du kan kaldes for ung mor som 23-årig.
Lidt dobbeltmoralsk af de 2 damer, fordi i gamle dage - i deres tid, jamen så var man da ikke meget mere end 18-20-årig, da man fik sit første barn....det har de vist glemt!

Lone - som selv var 27, da jeg fik mit første barn!

Jeg er enig i at jeg ikke synes man er specielt ung-mor når man er 23

Ang de ældre damer, er det ikke pænt at snakke sådan om folk på den måde, men for mit vedkommende vil jeg nu på en måde give dem en smule ret, der er mange unge piger som tidligt får børn, og tiden var en anden dengang, ser man på pigerne i sunny bech, paradise hotel osv så er pigerne jo meget unge og med deres alder, nok ikke parate i forhold til børn.

Man skal absolut ikke skære alle over en kamp, for mange unge mødre er jo framragende mødre, og der er jo flere sider af samme sag, uanset hvem man kigger på, hvilket man skal huske inden man dømmer

Anmeld

7. september 2010

Tjuls

Jeg synes hellere ikke man er ung mor/forælder når man er 23.

Jeg var selv 24, da jeg fik Loke, hvilket jeg ikke anså som ung, hvor Lokes far lige var fyldt 18 og det så jeg som en ung forælder.

Anmeld

7. september 2010

Brams

Jeg tror også jeg hælder mest til at man er ung mor hvis man er 23 år, men det betyder jo ikke at man en dårlig mor af den grund  ej heller hvis man er 30 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.