er man ung mor med 23 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2009

starsofheaven

Mig med maven skriver:

Er man ung mor når man er 23?

Hvis svaret er ja, er man så gammel mor når man er 30?

Gennemsnitsalderen for de førstegangs fødende er 30, er gennemsnit det samme som det rigtige?

Det er jo fakta, hvis man læser kommunernes udspil, og rapporter om unge mødre, at unge mødre er -19.

Jeg er gravid, jeg er 22, meeeen... Jeg har mere end de fleste på min alder. Jeg tror ikke så meget det er ALDER der afgør om du er ung eller gammel mor, men din livserfaring, din habitus (alt det er er sket i dit liv, og har gort dig til den du er nu).

Jeg er uddannet profecions bachelor, i pædagogik. Jeg er sammen med manden i mit liv, og jo "voksne" man kan godt være 22 og sige at den mand man er sammen med, er den man vil dele resten af livet med!
Vi bor i en lækker lejlighed, har bil, og har ellers styr på alt had man "skal" have styr på.

Jeg går som sådan ikke ind for, i følge kommunen ungemødre, men går ind for at forældre er unge med deres børn, men igen, ungdom behøver ikke at have noget med alder at gøre. Min mor er 46, og meget meget ung!

Jeg giver dig ret i at det kommer an på hvad man har været igennem osv. Jeg har haft en del inde på min sjæl her i livet og oplevet ting man ikke burde opleve og det har gjord mig til en stærk person den dag idag. Jeg er 23 har en datter på snart 9 mdr, vi har også lækker lejlighed, havde en lækker bil den blev total skadet desværre, vi ahr alt det man kan drømme om og snart hus. Men vi kan hurtige blive enige om at der findes desværre mange triste tilfælde som aldrig burde have børn desværre!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg synes bestemt ikke man er ung mor så 23 årig.
Og jeg kan personligt kun se flere fordele, frem for ulemper.