er man ung mor med 23 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2009

frk andreasen

jeg er lige fyldt 24 og venter mit 2 barn til  slutningen af marts 2010. jeg var 21 da jeg fik min datter det var  i starten af marts 07 . men folk tror vist ikke på at jeg er 24 for de sender mig blikke når jeg kommer gående med min datter på 2år.7mdr og en mave der er begyndt at strutte. men jeg ligner heller ikke en på 24 har jeg fået af vide af mange. men sagen er den at jeg jo ikke mener at jeg høre under katogerinen "ung mor" men hvorfor ser folk mig så som det. jeg har også hørt på frmmede har snakket om at unge får børn alt for tidlig har bare lyst til at råbe af dem og sige at jeg faktisk slet ikke er så ung endda.. så kan godt følge dig. for jeg mener nemlig ikke at jeg er ung jeg føler mig voksen jeg er kommet over det stadie hvor man går i byen det siger mig ingenting mere. jeg mener at man er ung mor når man er under 20. altså er teenager...men derfor kan man godt være en god mor alligevel

tanja 17+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2010

selina´s mor

starsofheaven skriver:

Har haft en oplevelse da jeg skulle med bussen, min kæreste havde bilen og det var regnvejr så var tvunget til at tage bus.. men da ejg så stiller barnevognen i bussen og sætter mig ned ved siden af, sidder der to ældre damer der rigitge snakker så jeg lyttede jo efter hvad de sagde,,, "ja der er så mange unge piger der får børn alt for tidligt" og "ja de arbejder ik og kan ik tage sig af deres børn" og en anden kommentar var " man kan ikke tage ansvar i sådan en ung alder" altså blev lidt forarvet eller havd det nu hedder.. ikke at jeg følte mig truffet absolut ikke! Jeg gør alt for min lille datter og det er mit ønske barn gennem mange mange år! har altid drømt om en pige og hun skulle hedde Josephine!60.png Og det fik jeg

det er da kun godt at være ung mor hvis omstændighederne selvfølgelig er til det folk har så travlt med at dømme os bare fordi vi ikke venter med at få det første barn til man er 40 og ja som sagt fik folk da også børn tidligt så hvad er problemet

jeg ser overhovedet ikke som noget problem at være ung mor, jeg er da glad for at få børn mens jeg stadig er frisk og have energien til det.  jeg er glad for at have fået barn nu jeg fyldte 21 mdr før jeg fødte min skønne datter.

maria mor til selina snart 6 mdr + en lille ny på vej

Anmeld

8. januar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

starsofheaven skriver:

Har haft en oplevelse da jeg skulle med bussen, min kæreste havde bilen og det var regnvejr så var tvunget til at tage bus.. men da ejg så stiller barnevognen i bussen og sætter mig ned ved siden af, sidder der to ældre damer der rigitge snakker så jeg lyttede jo efter hvad de sagde,,, "ja der er så mange unge piger der får børn alt for tidligt" og "ja de arbejder ik og kan ik tage sig af deres børn" og en anden kommentar var " man kan ikke tage ansvar i sådan en ung alder" altså blev lidt forarvet eller havd det nu hedder.. ikke at jeg følte mig truffet absolut ikke! Jeg gør alt for min lille datter og det er mit ønske barn gennem mange mange år! har altid drømt om en pige og hun skulle hedde Josephine!60.png Og det fik jeg

Hvis man følger med i medierne og sådan. Så går 23 ikke ind under ung mor, og vil da heller ikke mene det selv. Men hvis du føler dig ung Så er du da ung mor

Og man er ikke dårlig mor fordi man er ung!!!

Anmeld

8. januar 2010

SaNiNa

Jeg var 23 da jeg fik Nicklas og følte mig ikke som unge mor, men jeg er jo ung.

så men ikke unge mor men yngere.

Tror osse det med alderen kommet meget an på hvor moden man er og hvor i livet man står.

Anmeld

8. januar 2010

Diana...

Man er vel så ung som man føler sig 

Anmeld

8. januar 2010

Corn

Eva skriver:

Hvis gennemsnittet for en førstegangsfødende er næsten 30 år, så vil jeg da mene at man som 23 årig er en ung mor...
Knus Eva..

Jeg føler mig ret ung, og er mor

Jeg forstår godt hvad du mener, og de har sikkert heller ikke talt om dig, men fordi du er kommet ind, er de kommet ind på emnet. Og iøvrigt var "unge mødre" jo heller ikke noget man talte om da de var unge, da det jo var et stort no no at blive gravid uden for ægteskabet...

Jeg var lige blevet 24 med den første, 26 med nr. to og når så nr tre inden jeg bliver 30... Og med den høje alder for førstegangsfødende, så er jeg da helt klart ung mor, i gennemsnittets forstand.

Men to be honest, så er der da også mange mødre i 30'erne og 40'erne der kunne være med i DUM (de unge mødre) hvad angår dumme kommentarer, valg og lignende...

Majken 15+0

Anmeld

8. januar 2010

smokin

starsofheaven skriver:

Måske de har ment du så yngre ud end du var, bare et gæt.

Men gamle damer er generelt bare underlige. Min venindes nabo spurgte hende i 3 måneder hver dag om "det var lige ved at være oppe over?" nej ikke idag, heller ikke igår, og heller ikke imorgen!!

Anmeld

7. september 2010

WantingBaby2012

Synes det er fedt at der er så mange forskellige meninger omkring, hvad der er ungt og hvad der er gammelt. Det betyder så, at ingen behøver at blive sat i båsen som "ung mor", for det kommer an på hvem du spørger! Og for at bygge videre på det, så helt ærlig... Burde man ikke bare være ligeglad med hvad andre synes?? :-)

Jeg er selv 20 år, og bor sammen med min kæreste på snart 23.. Vi har været kærester i snart 7 år og vi føler os begge klar til at tage skridtet videre! Jeg når at afslutte min kontoruddannelse og kæresten er færdiguddannet mekaniker og har fast job.

Vi begynder PB til januar og kan snart ikke holde ventetiden ud mere :-D

Anmeld

7. september 2010

B&J

ung mor vil jeg sige er fra 17¨år og ned af

Anmeld

7. september 2010

CiSo

jeg syntes at man er ung mor, når man er under 20.. 

- Jeg får godt nok også nogle blikke, specielt nu hvor maven er begyndt at stritte rigtig meget! Men uanset hvad glor folk jo rigtig meget.. Men når de specielt meget glor er når jeg henter min lillebror på 3 år i børnehaven, og kommer gående med ham i hånden.. jeg morer mig bare over dem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.