er man ung mor med 23 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2008

Honningblomst

Stumpen skriver:

Det var jo det de to damer sad og snakkede om Eva, at man ikke kunne tage ansvar som ung mor..
Jeg har på intet tidspunkt sagt at det er en fordel at være ung mor... Men som sagt hører unge mødre i min verden ind under de 14-20 årige..
Jeg var selv 25 og vil ikke sige at jeg var en ung mor i den forstand jeg tænker på unge mødre, men har nu heller aldrig tænkt på hvad jeg var andet end mor...

Jamen vi kan vel som sådan mene hvad vi vel...faktum er jo noget helt andet, ikke...smiler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2008

eliasogmor

MonicaM skriver:

Altså der er jo ikek noget negativt i det.

Men inden for kommunen, sundhedssektor osv bliver man betragtet som Ung mor indtil man er 25 år.

Hvorfor gå så meget op i det?

det er skam heller ikke negativt..men jeg ku godt tænke mig at se det papir...og se hvordan de bedømmer at man er en ung mor....

Anmeld

29. december 2008

starsofheaven

kan se der er kommet rimelig meget gang i den ehr debat, faktum er vel bare at man er mor og at man e en GOD mor. Fordi man er ung mor betyder det jo ikke at vi er mindre bedre mor end en på 28-30 år. Jeg er 23 år og blev mor maj 2008 og føler mig slet ikke som en ung mor men tror også det kommer an på hvordan man er som peson og hvo moden man er. jeg har altid ønsket mig børn og det med fest og druk siger mig intet. Men synes bare at folk tit for det til at se ud som om at hvis man er ung mor e man en mindre god mor.. og det er jo fuldkommen forkert. Selvfølgelig err der nogle der abre slet ikke burde have børn etfter min mening, har set flere triste tilfælde men det er så hvad det er. Men jeg koncentrere mig fuld og fast om min lille datter og godt nok hedderr mit cpr fra 1985 men det forhindre mig ikke i at være en god og moden mor!

Anmeld

15. januar 2009

DK

Jeg fik min datter da jeg var 20 år. Jeg boede i hus med min kæreste på 28, og vi havde været kærester i 3,5 år. Ja gu var jeg ung, men jeg var sgu ikke en "ung mor". Det label vil jeg ikke have siddende på mig, efter udsendelser som "de unge mødre"!!!!

Det aller aller sværeste ved at være ung og mor, er alle de fordømmende blikke og kommentarer man får fra omverdenen, og især de gamle damer, der selv blev mødre da de var 20. Jeg har hysterisk gået op i at min datter var ren og pæn, og altid altid opførte sig ordenligt så ingen kunne sætte en finger på noget. Det var så dumt af mig. Hvis en mor på 30 kommer gående med et barn i møgbeskidt flyverdragt så er det nok fordi "barnet har haft det rigtig sjovt i skoven", men hvis en ung mor kommer gående med sådan et barn, er det helt sikkert fordi "hun aldrig vasker tøj, vanrøgter barnet, og sikkert også er uden job". ØV!!

Nu er jeg så 26 (krydsede fingre) næste gang jeg får en baby, og denne gang skal den have lov til at grise sig lige så tosset den vel. Jeg er nemlig færdig med at tænke på hvad andre mener!!!

Og for lige at lade en bemærkning falde om dit sidste indlæg, så ja, nogen er alt for unge og andre er ALT ALT for gamle til at få børn. Heldigvis så kan de fleste da finde rytmen og blive gode forældre alligevel!!

Anmeld

15. januar 2009

starsofheaven

DK skriver:

Jeg fik min datter da jeg var 20 år. Jeg boede i hus med min kæreste på 28, og vi havde været kærester i 3,5 år. Ja gu var jeg ung, men jeg var sgu ikke en "ung mor". Det label vil jeg ikke have siddende på mig, efter udsendelser som "de unge mødre"!!!!

Det aller aller sværeste ved at være ung og mor, er alle de fordømmende blikke og kommentarer man får fra omverdenen, og især de gamle damer, der selv blev mødre da de var 20. Jeg har hysterisk gået op i at min datter var ren og pæn, og altid altid opførte sig ordenligt så ingen kunne sætte en finger på noget. Det var så dumt af mig. Hvis en mor på 30 kommer gående med et barn i møgbeskidt flyverdragt så er det nok fordi "barnet har haft det rigtig sjovt i skoven", men hvis en ung mor kommer gående med sådan et barn, er det helt sikkert fordi "hun aldrig vasker tøj, vanrøgter barnet, og sikkert også er uden job". ØV!!

Nu er jeg så 26 (krydsede fingre) næste gang jeg får en baby, og denne gang skal den have lov til at grise sig lige så tosset den vel. Jeg er nemlig færdig med at tænke på hvad andre mener!!!

Og for lige at lade en bemærkning falde om dit sidste indlæg, så ja, nogen er alt for unge og andre er ALT ALT for gamle til at få børn. Heldigvis så kan de fleste da finde rytmen og blive gode forældre alligevel!!

Hvor er det fedt at du er ligeglad med hvad andre tænker hun, men forstå helt sikkert din tanke gang emd beskidt tøj osv.. for det er lige præsic hvad andre tænker og gør ldit det samme og får altid ros for hvor pæn og ren og nydelig min datter på 7 md e, men hun får skam lov til at grisse når hun spiser osv det høre jo til.

Anmeld

15. januar 2009

DK

Jeg var lige inde og kigge på din hjemmeside, og hvor er din datter bare lækker, og sikke et fint pige værelse du har fået lavet til hende!!!

Anmeld

15. januar 2009

starsofheaven

DK skriver:

Jeg var lige inde og kigge på din hjemmeside, og hvor er din datter bare lækker, og sikke et fint pige værelse du har fået lavet til hende!!!

hej tusind tak, det varmer kan du tro.. blir så glad når nogle er inde og kigge knus

Anmeld

15. februar 2009

mortil(nichlasogmathias)

lonemus skriver:

Nej, jeg vil ikke mene du kan kaldes for ung mor som 23-årig.
Lidt dobbeltmoralsk af de 2 damer, fordi i gamle dage - i deres tid, jamen så var man da ikke meget mere end 18-20-årig, da man fik sit første barn....det har de vist glemt!

Lone - som selv var 27, da jeg fik mit første barn!

du har så ret, man var jo ikke ældre... hvorfor skal vi unge mødre som bare er en kanon mor dømmes på den måde. de må ikke have andet at gå op i!!!

Anmeld

15. februar 2009

mortil(nichlasogmathias)

Familien Madsen skriver:

hej

jeg er 22år og føler bestemt ikke som ung mor.. og jeg vil ikke mene at man er ung mor når man er 20 år men under 20 år ja så er man ung mor... tror jeg..

ang din oplevelse: så tror ikke jeg ville kunne have holdt min kæft60.png så godt det ikke er mig der møde dem45.png45.png

nogen skal bare holde deres kæft45.png altså de gamle koner

Sandra- som er 22 år og mor til en dejlig dreng på 5½mdr.

jeg tror heller ikke at jeg ku tie stille jeg ville nok komme med en lille fiks bemærkning hva bilder de sig ind, mens der sidder en ung mor overfor

Anmeld

19. februar 2009

Mig med maven

Er man ung mor når man er 23?

Hvis svaret er ja, er man så gammel mor når man er 30?

Gennemsnitsalderen for de førstegangs fødende er 30, er gennemsnit det samme som det rigtige?

Det er jo fakta, hvis man læser kommunernes udspil, og rapporter om unge mødre, at unge mødre er -19.

Jeg er gravid, jeg er 22, meeeen... Jeg har mere end de fleste på min alder. Jeg tror ikke så meget det er ALDER der afgør om du er ung eller gammel mor, men din livserfaring, din habitus (alt det er er sket i dit liv, og har gort dig til den du er nu).

Jeg er uddannet profecions bachelor, i pædagogik. Jeg er sammen med manden i mit liv, og jo "voksne" man kan godt være 22 og sige at den mand man er sammen med, er den man vil dele resten af livet med!
Vi bor i en lækker lejlighed, har bil, og har ellers styr på alt had man "skal" have styr på.

Jeg går som sådan ikke ind for, i følge kommunen ungemødre, men går ind for at forældre er unge med deres børn, men igen, ungdom behøver ikke at have noget med alder at gøre. Min mor er 46, og meget meget ung!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.