er man ung mor med 23 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2009

Halbschön

MissSophie skriver:

Er bare nysgerrig, da jeg selv er 21 og er i gang med sygeplejeuddannelsen. Min kæreste og jeg overvejer nemlig at starte projekt baby snart, men er i tvivl om, hordan det vil passe bedst med uddannelsen. Jeg er på 3. semester, og tænker at det måske ville passe bedt hvis jeg holder barsel når jeg skulle være startet på 5. semester... Hvordan har I planlagt det?

Uha, her må jeg nok være dig svar skyldig... Af flere grunde.. Du er jo på den nye reform af studiet, og ved ik hvordan det passer bedst med orlov osv derfra.... Jeg er på den gamle reform (6.sem), og der er har været en basse bøvl for at få det hele til at gå op i sidste ende.. Vores var slet ikke planlagt, langt fra.. Kæresten og jeg havde kun været kærester i to måneder da barnet blev til...

Jeg fik to muligheder med studiet.. Jeg har termin 2/10.. Så den ene mulighed var at tage barsel efter 5 sem, dvs. fra 1/7. og så starte igen 1/9-10.. dette ville så betyde at jeg skulle starte på den nye studiereform og dermed følge forskellige klasser for at få de fag med jeg manglede... Desuden er der flere eksamener på den ny reform, som jeg også skulle tage hensyn til... Den anden mulighed var at starte på 6.sem har 1/9 og så gå på barsel 1/10, altså dagen før min termin..... Og så skal jeg starte på uddannelsen igen 1/3-10.. ¨SÅ jeg får 5måneders barsel.. Denne måde har jeg valgt.. Så jeg knokler stadig på skolebænken med 19 dage til termin.. En anden fra min klasse som har termin samme tid som mig, har valgt den anden måde.. Grunden til alt det bøvl er overgangen fra gammel reform til ny reform...

Jeg synes du skal tage en snak med din studievejleder om det, de ved bedst.. Men kunne ikke forestille mig der var nær så meget bøvl, når du er på den ny reform...

Håber du fattede noget af min lange smøre...

Go søndag, Renée 37+2.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2009

Vingummien

starsofheaven skriver:

Har haft en oplevelse da jeg skulle med bussen, min kæreste havde bilen og det var regnvejr så var tvunget til at tage bus.. men da ejg så stiller barnevognen i bussen og sætter mig ned ved siden af, sidder der to ældre damer der rigitge snakker så jeg lyttede jo efter hvad de sagde,,, "ja der er så mange unge piger der får børn alt for tidligt" og "ja de arbejder ik og kan ik tage sig af deres børn" og en anden kommentar var " man kan ikke tage ansvar i sådan en ung alder" altså blev lidt forarvet eller havd det nu hedder.. ikke at jeg følte mig truffet absolut ikke! Jeg gør alt for min lille datter og det er mit ønske barn gennem mange mange år! har altid drømt om en pige og hun skulle hedde Josephine!60.png Og det fik jeg

Det betegnes du faktisk som ja Jeg var gravid da jeg var 22 og 23 da jeg fik ham og jeg fik alle de tilbud som høre under ung mor osv. Og min jm sagde også at det hørte jeg under da jeg spurgte

Anmeld

13. september 2009

MissSophie

Renée88 skriver:

Uha, her må jeg nok være dig svar skyldig... Af flere grunde.. Du er jo på den nye reform af studiet, og ved ik hvordan det passer bedst med orlov osv derfra.... Jeg er på den gamle reform (6.sem), og der er har været en basse bøvl for at få det hele til at gå op i sidste ende.. Vores var slet ikke planlagt, langt fra.. Kæresten og jeg havde kun været kærester i to måneder da barnet blev til...

Jeg fik to muligheder med studiet.. Jeg har termin 2/10.. Så den ene mulighed var at tage barsel efter 5 sem, dvs. fra 1/7. og så starte igen 1/9-10.. dette ville så betyde at jeg skulle starte på den nye studiereform og dermed følge forskellige klasser for at få de fag med jeg manglede... Desuden er der flere eksamener på den ny reform, som jeg også skulle tage hensyn til... Den anden mulighed var at starte på 6.sem har 1/9 og så gå på barsel 1/10, altså dagen før min termin..... Og så skal jeg starte på uddannelsen igen 1/3-10.. ¨SÅ jeg får 5måneders barsel.. Denne måde har jeg valgt.. Så jeg knokler stadig på skolebænken med 19 dage til termin.. En anden fra min klasse som har termin samme tid som mig, har valgt den anden måde.. Grunden til alt det bøvl er overgangen fra gammel reform til ny reform...

Jeg synes du skal tage en snak med din studievejleder om det, de ved bedst.. Men kunne ikke forestille mig der var nær så meget bøvl, når du er på den ny reform...

Håber du fattede noget af min lange smøre...

Go søndag, Renée 37+2.

Tak for svar ;-) Jeg tænker det er bedst at starte op på 9. modl/5.semester, da jeg så har et halvt år med kun teori inden sidste praktik og bachlor, og får god mulighed for at lære en ny klasse at kende, især med henblik på bachlor. Så håber jeg bare vi kan få det timet så vi får et september/oktober barn

Anmeld

13. september 2009

starsofheaven

suanne85 skriver:

Det betegnes du faktisk som ja Jeg var gravid da jeg var 22 og 23 da jeg fik ham og jeg fik alle de tilbud som høre under ung mor osv. Og min jm sagde også at det hørte jeg under da jeg spurgte

tja man kan tolke det på mange punkter.. og alle har deres meninger.. selv en jordmoder.. men jeg mener ikke mna er en ung mor so 23 og det kommer igen an å hvor moden man selv er. der kan være en på 23 som er helt moden og klar til det og en på 23 der oerhoved ik er moden.

Anmeld

13. september 2009

Vingummien

starsofheaven skriver:

tja man kan tolke det på mange punkter.. og alle har deres meninger.. selv en jordmoder.. men jeg mener ikke mna er en ung mor so 23 og det kommer igen an å hvor moden man selv er. der kan være en på 23 som er helt moden og klar til det og en på 23 der oerhoved ik er moden.

Ja nemlig, men her gør de det så efter alder og ikke modenhed. Sagde også nej ttl mange ting som hun tilbød mig. Var i hvert fald ved at falde ned af stolen da hun sagde det.
Grunden til jeg fandt ud af det er fordi dem der høre under det kan få gratis spiral bagefter for ikke lige at få et barn med det samme.

Anmeld

13. september 2009

starsofheaven

suanne85 skriver:

Ja nemlig, men her gør de det så efter alder og ikke modenhed. Sagde også nej ttl mange ting som hun tilbød mig. Var i hvert fald ved at falde ned af stolen da hun sagde det.
Grunden til jeg fandt ud af det er fordi dem der høre under det kan få gratis spiral bagefter for ikke lige at få et barn med det samme.

okay øh jeg har fået spiral men da ik gratis.. og ingen så på mig som ung mor.

Anmeld

14. september 2009

Vingummien

starsofheaven skriver:

okay øh jeg har fået spiral men da ik gratis.. og ingen så på mig som ung mor.

Oki underligt. Min jm har nok læst min alder forkert

Anmeld

23. september 2009

Frk.odense24

jeg fik min søn som 21 årig

min søn er 3år nu...

jeg syntes selv det er den bedste alder man kan få børn i.... i 20érne....

jeg har også fået mange kommentare..... men for det meste positive

man ja det ældre damer i busserne har ikke andet for ind at genere andre.... de skal jo have deres daglige debatter om alt .....  

og både ja og nej til du er ung mor....... men man er meget ung mor hvis man f.eks bliver mor som 14-17 årig.... det vil jeg kalde ung mor...

venlig hilsen Line

Anmeld

23. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Altså jeg syntes bare man er mor Ung mor for mig er nok teenager-mor... Men det behøver i øvrigt ikke være = dårlig mor.

Min mor var just fyldt 19, da hun fik mig. Det har været skønt og jeg nyder godt af at jeg som knap 31 årig skal holde min mors 50 års fødselsdag på lørdag.

Jeg siger thumbs up til dem der får de børn de ønsker sig. og æv, til dem -uanset alder- der får børn de ikke burde have fået!

Jeg hader når folk dømmer på alder, køn, eller andet umiddelbart, som man kun kan se med det blotte øje...

Anmeld

24. september 2009

Gosia

Begrebet "ung mor" er et underligt begreb... men jeg vil nu sige, at det nok hører mest til gruppen under 20...

Da jeg lige havde fået min datter, kort før min 27-års fødselsdag, var der en af min mands kvindelige kollegaer som spurgte mig: Det må da være dejligt at blive mor som SÅ ung, ikke?

Må ærligt erkende, at jeg blev temmelig fornærmet... Men var så paf, at jeg aldrig fik sagt noget til det...

(hun var vel og mærke 38, og gravid med sin første...)

Er nu 32, og bliver sat i gang med nr. 2 i morgen -  og synes at alder er stærkt overvurderet... så længe man kan give sine børn det, de har behov for, er det vel dybest set ligegyldigt hvor gammel man er!

Men, det er åbenbart ikke kun halvsenile gamle damer, som kan være emsige!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.