er man ung mor med 23 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2009

Mira0911

Ung mor... Jeg er 24.. Nogen synes det er for ungt.. selv nogen i min familie...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2009

CRS

Ja det er man da!!! Og det er sku da for fedt!!!
Min datter er ca 19 mnd det vil så sige min kære hustru var 21 plus det løse, der var jeg 25 og en sjat... men har man styr på lortet, er det jo videnskabeligt bevist at det er bedst at få børn mens man er ung.. er man over de 30 nedsættes sæd kvaliteten meget (for mænd&nbsp... Chancen for at få barn med Down syndrom er en god del større hvis man vælger at vente for længe...

Også min helt egen personlige mening om det er: jo tidligere man gør det (og har styr på sit liv ved siden af) jo bedre (inden for rimelighedens grænser selvfølgelig) for så er man jo også stadig forholdsvis ung og cool forælder når ens egen unger bliver ældre... Kan godt se det fede i det for min datter når hun er 20 at have en mor på 41 istedet for 51... IKKE AT EN PÅ 51 IKKE KAN VÆRE MINDST LIGE SÅ SEJ OSV...

Anmeld

24. april 2009

LotteGabriella

Nadi skriver:

Jeg var 21 år da jeg fik min søn, og jeg har også fået blikke og kommentare. Det er trist at man i dagens danmark skal betragtes som en uegnet og uansvarlig mor bare fordi man er under 30 år!
Jeg er ved at uddanne mig til sygeplejerske netop for at få et arbejde og forsørge min søn. Min mand han har et fuldtidjob og vi har en meget almindelig hverdag.
Hvis jeg skulle få sådan en kommentar eller noget lignende, kunne jeg godt finde på at spørge de gamle fordomsfulde damer om hvor gamle de selv var da de fik deres første barn??!!

Kan godt forstå du følte dig truffet, men lad det gå ind af det ene øre og ud af det andet.

Jeg vil også lige tilføje at jeg er stolt af at jeg er ung mor, og at jeg er der i mit liv hvor jeg kan ta ansvar for et andet menneske.

-Nadia

hmm....de er sgu garanteret et par gamle jomfruer

Jeg synes egentlig ikke at alderen har noget at sige som sådan....det er jo bevist at gamle mødre (jeg var selv 32 da jeg fik min datter) også kan være dårlige mødre lige så vel som en på 19 kan.....Men det er jo en typisk ensporet og forsomsfuld tankegang at ha', at man garanteret må være en dårlig mor, hvis man er ung! har set "De unge mødre" engang imellem og synes da, at mange af dem klarer det rigtig godt.....så jeg holder på at der er lige så mange dårlige/usikre mødre på over 30 år, som der er på under 20 år!

det vigtigste må jo være at barnet har det godt uafhængigt af hvor gamle mor og far er

Anmeld

24. april 2009

LotteGabriella

hov der skulle stå FORDOMSFULD ikke forsomsfuld

Anmeld

24. april 2009

Mor.sander

Sikke nogle gamle tanter siger jeg bare.. Det er så nemt at dømme udfra udsenet... Men det er ikke alle der er unge og uansvarlige! Men det er der ikke alle der har forstået. Jeg tro nu heller ikke at det er blevet nemmer at være ungmor efter de begyndet at vise de unge mødre på kanal 5, det er jo ikke lige frem de bedste eksempler der bliver stillet frem der!

Her på Bornholm er man ungmor i kommunens øjne når man er 25 år og der under...

Jeg er selv ungmor, fik den første da jeg var 17 år, nummer to da jeg var 21... I dag er jeg 28 år, og glæder mig til at blive mor igen, når vi er så heldige.. Og det har slået mig at jeg nu er "normal" med min aldre.. Men alligevel ikke for når det så ses at jeg har en datter på 10 år, ja så er jeg jo stadigvæk den ungemor...

En gang ungmor altid ungmor!!!
Men en god mor!!!
Påtrods af min aldre unge aldre.. Smiler

Knus herfra

Anmeld

24. april 2009

starsofheaven

Mor.sander skriver:

Sikke nogle gamle tanter siger jeg bare.. Det er så nemt at dømme udfra udsenet... Men det er ikke alle der er unge og uansvarlige! Men det er der ikke alle der har forstået. Jeg tro nu heller ikke at det er blevet nemmer at være ungmor efter de begyndet at vise de unge mødre på kanal 5, det er jo ikke lige frem de bedste eksempler der bliver stillet frem der!

Her på Bornholm er man ungmor i kommunens øjne når man er 25 år og der under...

Jeg er selv ungmor, fik den første da jeg var 17 år, nummer to da jeg var 21... I dag er jeg 28 år, og glæder mig til at blive mor igen, når vi er så heldige.. Og det har slået mig at jeg nu er "normal" med min aldre.. Men alligevel ikke for når det så ses at jeg har en datter på 10 år, ja så er jeg jo stadigvæk den ungemor...

En gang ungmor altid ungmor!!!
Men en god mor!!!
Påtrods af min aldre unge aldre.. Smiler

Knus herfra

jeg er helt enig! Ung mor altid ung mor -og en god mor!
nej de er lidt uheldige dem i de unge mødre..

Anmeld

24. april 2009

Valle81

Jeg var 23 da jeg fik min datter, og har aldrig set mig som ung mor, og synes heller ikke jeg er blevet mødt med at jeg var for ung. Men jeg var alene, og det mødte jeg mange fordomme imod. Men at faderen stak halen mellem benene og løb så hurtigt som nogen kan, er jo ikke mit eller barnets ansvar

Så 23 nej ikke ung(i hvertfald ikke på den dårlige måde)

Anmeld

24. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
starsofheaven skriver:

jeg er helt enig! Ung mor altid ung mor -og en god mor!
nej de er lidt uheldige dem i de unge mødre..

Der findes jo så bare masser af "de unge mødre"-typer ude i det virkelig liv....

Anmeld

24. april 2009

Sara.

Rosa skriver:

Der findes jo så bare masser af "de unge mødre"-typer ude i det virkelig liv....

forstår ikke helt hvad du mener... men mener du at der findes mange unge mødre som er som i "de unge mødre"? For jeg synes der findes lige så mange 25 årige, 30 årige osv mødre som kan kantegoriseres som mødrene fra "de unge mødre"....

Anmeld

24. april 2009

Valle81

lærkes_mor skriver:

forstår ikke helt hvad du mener... men mener du at der findes mange unge mødre som er som i "de unge mødre"? For jeg synes der findes lige så mange 25 årige, 30 årige osv mødre som kan kantegoriseres som mødrene fra "de unge mødre"....

Er så enig.............

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.