er man ung mor med 23 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2008

eliasogmor

MonicaM skriver:

Ved ikek hvad man kalder det. Men indenfor kommunen f.eks

det papir ville jeg gerne se.......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2008

finkedinke

Er du sikker på at kommentarerne fra de to gamle damer var myntet på dig?

Alder er jo et vidt begreb, når jeg tænker på nogen som en ung mor så er det i virkeligheden (u-)modenheden jeg tænker på.
Jeg var omkring 25 år da jeg fik min første og der følte jeg mig gammel. Min mand der havde to yngre søskende var den sidste til at få børn. Derudover var vi færdig med uddannelse og var etablerede. Så vi var "gamle" forældre i en alder af 25 og 27;-)

Men jeg vil da også tro at ens udseende spiller en rolle, måske ser du ung ud. Jeg har altid set ældre ud end jeg er ØV!!.

Personligt går jeg ikke op i om man er ung eller gammel mor. Som udgangspunkt er det vigtigste at være en god mor, og det kommer ikke an på alderen. Men man kan heller ikke se bort fra at man ændrer sig med alderen og jeg er ikke den samme "slags" mor nu som jeg var da jeg var 25.

Jeg opdeler det lidt sådan at unge mødre er dem under 18,
gamle mødre er dem man læser om i bladene der har rundet 60 og får hjælp til at opnå graviditet.
Alle derimellem er bare mødre, jeg skal ikke bruge deres alder til noget.

Berith

Anmeld

28. december 2008

...

eliasogmor skriver:

det papir ville jeg gerne se.......

Altså der er jo ikek noget negativt i det.

Men inden for kommunen, sundhedssektor osv bliver man betragtet som Ung mor indtil man er 25 år.

Hvorfor gå så meget op i det?

Anmeld

28. december 2008

Honningblomst

MonicaM skriver:

Altså der er jo ikek noget negativt i det.

Men inden for kommunen, sundhedssektor osv bliver man betragtet som Ung mor indtil man er 25 år.

Hvorfor gå så meget op i det?

Ja, det tænker jeg også...synes egentlig det er uden for diskussion at man da selvfølgelig er ung mor når man er under 25 år...hvad man så ligger i det at være ung mor, det handler jo om den enkeltes grundlæggende antagelser, ikke???

Anmeld

28. december 2008

Stumpen

Nej, jeg vil ikke mene at du er en ung mor.. Skal der absolut en grænse på vil jeg sige 20 år og nedefter..

Men når det så er sagt, så kan der nemt sidde en 19 årig mor et sted og være meget mere klar til at være mor end en 27 årig mor et andet sted.. Endnu en debat, hvor det entydige svar er svær at give, da det er indivisduelt, hvor man er i livet i x given alder..
Qnus Anja...

Anmeld

28. december 2008

Honningblomst

Stumpen skriver:

Nej, jeg vil ikke mene at du er en ung mor.. Skal der absolut en grænse på vil jeg sige 20 år og nedefter..

Men når det så er sagt, så kan der nemt sidde en 19 årig mor et sted og være meget mere klar til at være mor end en 27 årig mor et andet sted.. Endnu en debat, hvor det entydige svar er svær at give, da det er indivisduelt, hvor man er i livet i x given alder..
Qnus Anja...

Måske jeg er for meget blondine her...men når vi taler ung mor så handler det vel ikke om modenhed, farve på underbukser eller noget helt tredje, så handler det vel om alder? Og er gennemsnitsalderen tæt på 30 år, så er en mor på 23 år altså UNG.

Anmeld

28. december 2008

Stumpen

Måske jeg er for meget blondine her...men når vi taler ung mor så handler det vel ikke om modenhed, farve på underbukser eller noget helt tredje, så handler det vel om alder? Og er gennemsnitsalderen tæt på 30 år, så er en mor på 23 år altså UNG.

Der blev skrevet sådan i trådens start:

"ja der er så mange unge piger der får børn alt for tidligt" og "ja de arbejder ik og kan ik tage sig af deres børn" og en anden kommentar var " man kan ikke tage ansvar i sådan en ung alder"

Og det svarer jeg så på er individuelt -altså er ikke enige med de to gamle kloge damen og mit svar til om hun er ung er nej, for for MIT vedkommende er en pige på 23 ikke en ung mor og så er jeg ligeglad med hvad gennemsnittet af førstegangsmødre siger....
Qnus Anja.. -der lige var blevet 25 da jeg fik stumpen og føler mig bestemt ikke som en ung mor som jeg definere ordet ung mor...

Anmeld

28. december 2008

Kvindemin

Stumpen skriver:

Qnus Anja...

Jeg syntes det er helt korekt hvad du siger. Og jeg er ung god mor. Og det du skriver, varmer mit hjerte.

Anmeld

28. december 2008

Honningblomst

Stumpen skriver:

Der blev skrevet sådan i trådens start:

"ja der er så mange unge piger der får børn alt for tidligt" og "ja de arbejder ik og kan ik tage sig af deres børn" og en anden kommentar var " man kan ikke tage ansvar i sådan en ung alder"

Og det svarer jeg så på er individuelt -altså er ikke enige med de to gamle kloge damen og mit svar til om hun er ung er nej, for for MIT vedkommende er en pige på 23 ikke en ung mor og så er jeg ligeglad med hvad gennemsnittet af førstegangsmødre siger....
Qnus Anja.. -der lige var blevet 25 da jeg fik stumpen og føler mig bestemt ikke som en ung mor som jeg definere ordet ung mor...

Så handler det jo om hvorvidt en mor på 23 er så ung at hun kan være en dårlig mor eller??
Men jeg mener nu bestemt heller ikke det er en fordel at være ung mor og sådan er vi jo så forskellige...men ja, gu er man da ung mor som 23 årig-smiler

Anmeld

28. december 2008

Stumpen

Eva skriver:

Så handler det jo om hvorvidt en mor på 23 er så ung at hun kan være en dårlig mor eller??
Men jeg mener nu bestemt heller ikke det er en fordel at være ung mor og sådan er vi jo så forskellige...men ja, gu er man da ung mor som 23 årig-smiler

Det var jo det de to damer sad og snakkede om Eva, at man ikke kunne tage ansvar som ung mor..
Jeg har på intet tidspunkt sagt at det er en fordel at være ung mor... Men som sagt hører unge mødre i min verden ind under de 14-20 årige..
Jeg var selv 25 og vil ikke sige at jeg var en ung mor i den forstand jeg tænker på unge mødre, men har nu heller aldrig tænkt på hvad jeg var andet end mor...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.