Hvor længe skal vi vente??? :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har nu altid hørt at man kan begynde på udredning efter ½ år... Men er nu også kun sædprøven vi ville have lavet i første omgang...

Og ved godt at 5 mdr ikke er længe i forhold til hvad nogle andre går igennem, men det trøster altså ikke rigtigt

Om man går 5 mdr eller 5 år, så er det jo stadig frustrerende når man forventer/håber det sker med det samme...

Altså nu må du ikke misforstå mig, er godt klar over at nogle venter meget længe og det selvfølgelig er et helvede for dem....

Men når man har en af de der dårlige dage så hjælper det bare ikke så meget at vide at andre har det værre.. Det gør jo bare hele verden endnu mere uretfærdig hehe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

TroldeMor<3

Anonym skriver:

Jamen det har du nok re ti.. Men som jeg også skrev tidligere så tænker jeg faktisk ikke nær så meget over det mere, men der kommer bare nogle dage ind imellem hvor det hele er noget møg og jeg synes det er dybt frustrerende og uretfærdigt at der ikke sker noget... Vi prøver at nyde tiden uden børn/graviditet, men det kan man bare ikke rigtigt når det ikke er det man vil jo...

Er som at sige til en han skal nyde sine grøntsager hvis han bare virkelig gerne vil have en stor rød bøf hehe....

Kan sagtens forstå dig.. Men tænker jo tit på det omvendte af hvad man har.. 

Lige som gravide kvinder tænker, ejj hvor ville det være dejligt at tage ud at rejse, (men måske ikke så ansvarsfuldt) Andre tænker på en kold øl, i forårssolen - mens alle bekymringerne er der med at på det hele til at fungere... Bliver jeg en god mor, har vi husket alt på ventelisten, bare scanningerne går godt osv... Samtidig med at alle minder en om alle de ting man skal huske man ikke skal når man er gravid - det er også hårdt, for i virkeligheden vil bare gerne nyde sin graviditet til de fulde fem hundrede  Der er jo intet i verden som at skabe et lille mirakel inden i sig..

Det er derfor jeg siger til dig at du skal huske at nyde din frihed, og dig og din mands alenetid nu... For hvis man dunke sig selv i hovedet med at man ikke bliver gravid, og man så når man er blevet det har alle de naturlige bekymringer man har når man skal være mor - så bliver det en hård omgang

Men mon ikke din mave bare venter på at den helt perfekte lille guldklump kommer håber ihvertfald det lykkedes for jer <3

Anmeld

3. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Jeg har nu altid hørt at man kan begynde på udredning efter ½ år... Men er nu også kun sædprøven vi ville have lavet i første omgang...

Og ved godt at 5 mdr ikke er længe i forhold til hvad nogle andre går igennem, men det trøster altså ikke rigtigt

Om man går 5 mdr eller 5 år, så er det jo stadig frustrerende når man forventer/håber det sker med det samme...

Selvfølgelig er det det, men frustrationen bliver ikke mindre hvis man lader sig gå for meget på af det. Har selv været der, og har selv ventet rigtig længe på en graviditet, så ved hvordan det er, og hvordan det kan være efter lang tid.

Langt de fleste jeg kender og har snakket med herinde som har været længe om at blive gravide er ikke kommet i udredning før min. et år. Netop fordi 80% opnår graviditet inde for det første år. Men hvad din læge vil gå med til ved jeg ikke.

Som sagt, held og lykke. 

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Shibby skriver:

Gad vide om der er en sammenhæng?

Sunflower,hehe..Helt klart! Men nogle gange ville det bare være nice med en shake and bake så man slap udenom besværligheden med æg der går til spilde! Om det er på gulvet eller i en livmoder ægget mister sin funktionalitet-whatever..Hovedsagen er at maizena er lettere og mere praktisk i fleste tilfælde! Men dog..Så tror jeg at mit syn på min metafotiske kage (min søn) havde været anderledes hvis han havde været en shake and bake! Jeg er sikker på at mit syn på den kage vi forhåbentlig får smækket i ovnen inden for de næste år blir perfekt! I mellemtiden skal jeg bare undgå at smide æg af h til og være i kontakt med glasur..Thats it..Det lyder så simpelt

Hahah det er altså nogle fede metaforer du kommer med....

Men ja kan da godt tænkes der er en sammenhæng mellem min reelle shake 'n bake og den metaforiske måske.... Det er da træls.. Hvis jeg nu går i hård træning og virkelig øver mig på at bage kager så kan det være jeg også bliver bedre til at lave børn?!?!

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

nattie skriver:

Kan sagtens forstå dig.. Men tænker jo tit på det omvendte af hvad man har.. 

Lige som gravide kvinder tænker, ejj hvor ville det være dejligt at tage ud at rejse, (men måske ikke så ansvarsfuldt) Andre tænker på en kold øl, i forårssolen - mens alle bekymringerne er der med at på det hele til at fungere... Bliver jeg en god mor, har vi husket alt på ventelisten, bare scanningerne går godt osv... Samtidig med at alle minder en om alle de ting man skal huske man ikke skal når man er gravid - det er også hårdt, for i virkeligheden vil bare gerne nyde sin graviditet til de fulde fem hundrede  Der er jo intet i verden som at skabe et lille mirakel inden i sig..

Det er derfor jeg siger til dig at du skal huske at nyde din frihed, og dig og din mands alenetid nu... For hvis man dunke sig selv i hovedet med at man ikke bliver gravid, og man så når man er blevet det har alle de naturlige bekymringer man har når man skal være mor - så bliver det en hård omgang

Men mon ikke din mave bare venter på at den helt perfekte lille guldklump kommer håber ihvertfald det lykkedes for jer <3

Jamen det har du sikkert helt ret i.. Kan jeg jo ikke helt udtale mig om endnu :-)

Men ja jeg håber også bare det er fordi kroppen venter på den helt rette baby.... :-) Og at den snart kommer...

Indtil da må jeg jo prøve at nyde den tid jeg har med kæresten... Vi bygger også hus pt (som han selv bygger) så der er desværre ikke så meget tid sammen... Men skal gøre mit bedste for at følge dit råd

Anmeld

3. maj 2011

TroldeMor<3

Anonym skriver:

Jamen det har du sikkert helt ret i.. Kan jeg jo ikke helt udtale mig om endnu :-)

Men ja jeg håber også bare det er fordi kroppen venter på den helt rette baby.... :-) Og at den snart kommer...

Indtil da må jeg jo prøve at nyde den tid jeg har med kæresten... Vi bygger også hus pt (som han selv bygger) så der er desværre ikke så meget tid sammen... Men skal gøre mit bedste for at følge dit råd

Hehe det lyder ihvertfald godt med det projekt - så må du jo som kommende mor, designe det helt perfekt værelse til det barn i selvfølgelig nok snart skal få  

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Selvfølgelig er det det, men frustrationen bliver ikke mindre hvis man lader sig gå for meget på af det. Har selv været der, og har selv ventet rigtig længe på en graviditet, så ved hvordan det er, og hvordan det kan være efter lang tid.

Langt de fleste jeg kender og har snakket med herinde som har været længe om at blive gravide er ikke kommet i udredning før min. et år. Netop fordi 80% opnår graviditet inde for det første år. Men hvad din læge vil gå med til ved jeg ikke.

Som sagt, held og lykke. 

Næ det ved jeg heller ikke jo, men det skder jo ikke at spørge ham til råds i det mindste....

Men er da alligevel rart at få bekræftet fra andre at der måske er noget om snakken om at det kan tage tid

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

nattie skriver:

Hehe det lyder ihvertfald godt med det projekt - så må du jo som kommende mor, designe det helt perfekt værelse til det barn i selvfølgelig nok snart skal få  

Hehe ork jeg er allerede i fuld sving med indretningen inde i hovedet hehe....

Glæder mig bare rigtig meget til det bliver aktuelt

Anmeld

3. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Næ det ved jeg heller ikke jo, men det skder jo ikke at spørge ham til råds i det mindste....

Men er da alligevel rart at få bekræftet fra andre at der måske er noget om snakken om at det kan tage tid

Nej du skal da endelig spørge hvis det giver dig ro. Men ikke blive for skuffet hvis lægen først vil se dig om noget tid.

Det skal nok komme, på den ene eller anden måde. 

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Nej du skal da endelig spørge hvis det giver dig ro. Men ikke blive for skuffet hvis lægen først vil se dig om noget tid.

Det skal nok komme, på den ene eller anden måde. 

Ja forhåbentlig

Ja ved godt jeg kan risikere at blive skuffet, men nu kender ejg efterhånden min læge temmelig godt (har haft andre problemer med underlivet med dertilhørende jævnlige lægebesøg  ), så er sikker på han nok skal finde en måde at berolige mig/os på hehe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.