Hvor længe skal vi vente??? :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2011

Kløver

Anonym skriver:

Årh er ved at blive idiot af at vente og se alle andre få positive tests hele tiden...

Vi er ved femte forsøg nu og har en svag fornemmelse af, at der heller ikke er gevinst denne gang

Jeg synes bare, at alle man hører om/kender/snakker med bliver gravide inden for et par måneder....

Er det virkelig så unormalt, at der går ½ år eller mere??? Synes det er meget sjældent, jeg hører om det nemlig, og bliver bare mere og mere frustreret synes jeg, og føler mig helt forkert eftersom der ikke sker noget...

Vi har gjort alt hvad vi kunne, vi ryger ikke, jeg drikker stort set aldrig, har skåret kraftigt ned på sukker og usunde ting, dyrker masser af motion (både daglige gåture med hunden og fitness center flere gange om ugen), jeg har prøvet gele royal, ja der er snart ikke det jeg ikke har forsøgt og alligevel sker der bare intet... Øv øv altså, det er bare så hårdt synes jeg

Andre der har prøvet at vente længe???

det er desværre meget normalt, mange bliver først gravide efter 1-1½ år, og er så svært når det er noget som er højt ønsket, og man ikke selv kan bestemme om det skal ske eller ej

håber snart det bliver jeres tur

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

o1Mutte

Anonym skriver:

Puha det er godt nok også længe.... Kan godt forstå det går jeg meget på.. Har I været til lægen og blevet undersøgt???

både ja og nej. vi har fået tjekket hans sæd og den var okay. men vi har simpelthen ikke råd lige pt til at gå i behandling.

Anmeld

3. maj 2011

maryjane

Anonym skriver:

Er jeg ked af at høre :-(

Er også længe I har ventet så... Har det ikke været dybt frustrerende?

Tjoh, synes det var værst med ventetiden inden første graviditet. Efter det tog vi det bare som det kom, var faktisk overrasket over det gik så "hurtigt".

Håber der snart er gevinst hos jer, det skal nok komme. Det gælder bare om at slappe af!

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Sunflower skriver:

Vi rundede 2 år i påsken. Og ja, der er rigtig mange der kan nå at blive gravide og tilmed føde på den tid 

Det skal åbentbart bare ikke være lige nemt for alle!

Jeg synes det er en fin ide at få tjekket mandens sæd - vil jeres læge allerede gøre det på nuværende tidspunkt?

Men helt generelt tror jeg det er mere end normalt at man først opnår graviditet efter 6 mdr. Der er selvfølgelig nogle der er heldige...

Det ved jeg ikke om han vil, men han er en super flink læge som gerne vil gøre meget for at jeg/vi føler os mere trygge.. Så tror godt han kunne overtales.. En sædprøve er jo heller ikke den største omgang at skulle igennem... Det er værre hvis jeg også skal tjekkes, så vil han nok gerne lige vente lidt og se tiden an....

Men nej, det er åbenbart bare ikke alle der skal have nemt ved det :-(

De kloge siger jo det er normalt at vente 6 mdr eller mere, men synes bare det er rigtig sjældent jeg hører om det....

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

o1Mutte skriver:

både ja og nej. vi har fået tjekket hans sæd og den var okay. men vi har simpelthen ikke råd lige pt til at gå i behandling.

Nej det er også dyrt

Så kan jeg godt forstå.. Hvornår fik i tjekket sæden?

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

maryjane skriver:

Tjoh, synes det var værst med ventetiden inden første graviditet. Efter det tog vi det bare som det kom, var faktisk overrasket over det gik så "hurtigt".

Håber der snart er gevinst hos jer, det skal nok komme. Det gælder bare om at slappe af!

Hehe ja, det er lige det med at slappe af.. Synes faktisk ikke jeg tænker nær så meget over det mere, men nogle dage bliver jeg bare vildt frustreret

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

det er desværre meget normalt, mange bliver først gravide efter 1-1½ år, og er så svært når det er noget som er højt ønsket, og man ikke selv kan bestemme om det skal ske eller ej

håber snart det bliver jeres tur

Tak...

Ja det er bare så hårdt.. Man kan jo ikke undgå at gå og håbe på det sker denne gang og planlægge lidt efter det, og når man så får sin mens, så falder hele verden bare sammen synes man

Anmeld

3. maj 2011

o1Mutte

Anonym skriver:

Nej det er også dyrt

Så kan jeg godt forstå.. Hvornår fik i tjekket sæden?

i dec

Anmeld

3. maj 2011

Sunflower

Anonym skriver:

Det ved jeg ikke om han vil, men han er en super flink læge som gerne vil gøre meget for at jeg/vi føler os mere trygge.. Så tror godt han kunne overtales.. En sædprøve er jo heller ikke den største omgang at skulle igennem... Det er værre hvis jeg også skal tjekkes, så vil han nok gerne lige vente lidt og se tiden an....

Men nej, det er åbenbart bare ikke alle der skal have nemt ved det :-(

De kloge siger jo det er normalt at vente 6 mdr eller mere, men synes bare det er rigtig sjældent jeg hører om det....

Jeg tror det føles lidt anderledes fordi du står midt i det og normalt spørger man vel ikke "nå, hvor lang tid tog det så?" når nogen siger de er gravide... Jeg gør i hvertfald ikke.

Vi har indtil flere vennepar hvor vi først senere er blevet klar over at de faktisk har forsøgt et stykke tid før det lykkedes. Og så er der selvfølgelig også alle "hovsa" graviditeterne, og helt ærligt så tror jeg ikke at de alle sammen har været "hovsa" selvom parret siger det...

Anmeld

3. maj 2011

Kløver

Anonym skriver:

Tak...

Ja det er bare så hårdt.. Man kan jo ikke undgå at gå og håbe på det sker denne gang og planlægge lidt efter det, og når man så får sin mens, så falder hele verden bare sammen synes man

kender det kun alt for godt, vi stod til at skulle igang med fertilitetsbehandling og ventede kun på mens, så var pludsleig helt omvendt verden, men blev super glad. sikker på det nok skal lykkedes for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.