Peter har banket Amalie i nat iflg. ekstrabladet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2011

sophiemy

Rosa skriver:

Nu kender jeg ikke Peter og tvivler på at han fejler noget andet end at være enormt usikker og selvoptaget, men jeg vil da lige kommentere på det med voldsmænd/psykopater der ikke er følsomme - nej de er sjældent eller aldrig empatiske overfor andre, men til gengæld er begge typer ENORMT selvmedlidende og kan svælge til uendelighed i hvor synd det er for dem og hvor ond verden er...  De kan sagtens sidde og hyle i TV, hvis det meler deres egen kage...  Og jo ondere verden er ved dem, jo mere berettigede føler de sig til at give igen...

Fuldstændigt enig.

Min eks, der udøvede psykisk og økonomisk vold i udpræget grad, mener at hele verden er imod ham - så længe de ikke er 100% enige med ham. Han græder meget tit - og aflæser han en effekt, så står vandfaldet ud af ham i flere dage. Han skriver tit til offentlige myndigheder hvordan han ikke kan arbejde fordi han græder hele tiden.

Som du også skriver er det en myte at psykopater er super intilligente, de er bare super manipulerende. Min eks er ikke dianogstiset som psykopat og jeg skal ikke udtale mig om han kunne blive det. Men han mangler empati og er mester i manipulation - og hans IQ er helt gennemsnitlig (faktisk i nogle test i den lave ende af gennemsnitlig).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

SD21

madagaskar skriver:

Fuldstændigt enig.

Min eks, der udøvede psykisk og økonomisk vold i udpræget grad, mener at hele verden er imod ham - så længe de ikke er 100% enige med ham. Han græder meget tit - og aflæser han en effekt, så står vandfaldet ud af ham i flere dage. Han skriver tit til offentlige myndigheder hvordan han ikke kan arbejde fordi han græder hele tiden.

Som du også skriver er det en myte at psykopater er super intilligente, de er bare super manipulerende. Min eks er ikke dianogstiset som psykopat og jeg skal ikke udtale mig om han kunne blive det. Men han mangler empati og er mester i manipulation - og hans IQ er helt gennemsnitlig (faktisk i nogle test i den lave ende af gennemsnitlig).

Da jeg havde psykologi på gymnasiet stod der i diverse bøger osv. at psykopater ofte (ikke altid) var lynende intelligente.

Anmeld

18. april 2011

Rosa

SD21 skriver:

Da jeg havde psykologi på gymnasiet stod der i diverse bøger osv. at psykopater ofte (ikke altid) var lynende intelligente.

Det kan være fordi der er blevet ændret en del i diagnosen op gennem 90'erne. Dvs. at man i dag ville klassificere flere som psykopater(antisociale) end dengang, og dermed også den store gruppe mindre- eller normaltbegavede som er blottet for empati. 

Anmeld

18. april 2011

SD21

Rosa skriver:

Det kan være fordi der er blevet ændret en del i diagnosen op gennem 90'erne. Dvs. at man i dag ville klassificere flere som psykopater(antisociale) end dengang, og dermed også den store gruppe mindre- eller normaltbegavede som er blottet for empati. 

Ja, det kan godt være. Der kan selvfølelig ske meget på 3 år Men dengang, skrev man ihvertfald at der var mange psykopater der var i lederstillinger, direktører osv

Anmeld

18. april 2011

Rosa

Ja, det kan godt være. Der kan selvfølelig ske meget på 3 år Men dengang, skrev man ihvertfald at der var mange psykopater der var i lederstillinger, direktører osv

Det ER altså ikke rigtigt  Enten har jeres børger været fra min gymnasiertid (uha, 10 år gamle!!!) Eller også er de bare ukorrekte...

Det er virkelig sådan en 90'eropfattelse, og man er kommet meget videre siden da... Lige præcis det du nævner med direktørstillinger osv. er så enormt sjældent fordi psykopater oftest før eller siden går over gevind i deres hævnaktioner. De føler sig ganske enkelt berettigede til at ikke bare "slå igen" men fuldstændigt ødelægge den person de føler har krænket dem. Og de er så enormt let krænkbare at det nærsten er umuligt at undgå det...

Til gengæld er det sandt at nogle af de træk som gør en ambitiøs leder kan minde om en beregnende personlighed og manglende empati - men i dag (og for 10-20 år siden) skal en leder jo kunne omgås sit personale på en måde som kræver empati og indlevelse og ikke være styret af personlig vendetta... 

Anmeld

18. april 2011

SD21

Rosa skriver:

Det ER altså ikke rigtigt  Enten har jeres børger været fra min gymnasiertid (uha, 10 år gamle!!!) Eller også er de bare ukorrekte...

Det er virkelig sådan en 90'eropfattelse, og man er kommet meget videre siden da... Lige præcis det du nævner med direktørstillinger osv. er så enormt sjældent fordi psykopater oftest før eller siden går over gevind i deres hævnaktioner. De føler sig ganske enkelt berettigede til at ikke bare "slå igen" men fuldstændigt ødelægge den person de føler har krænket dem. Og de er så enormt let krænkbare at det nærsten er umuligt at undgå det...

Til gengæld er det sandt at nogle af de træk som gør en ambitiøs leder kan minde om en beregnende personlighed og manglende empati - men i dag (og for 10-20 år siden) skal en leder jo kunne omgås sit personale på en måde som kræver empati og indlevelse og ikke være styret af personlig vendetta... 

Okay. Det kan sagtens være. Jeg gider faktisk ikke rigtig diskutere det, for jeg ved kun det jeg ved fra gymnasiet - jeg er ikke psykolog eller andet !

Anmeld

18. april 2011

Rosa

Okay. Det kan sagtens være. Jeg gider faktisk ikke rigtig diskutere det, for jeg ved kun det jeg ved fra gymnasiet - jeg er ikke psykolog eller andet !

Hehe, sorry - det er bare fordi det interesserer mig rigtig meget - jeg læser nemlig til psykolog 

Anmeld

18. april 2011

SD21

Rosa skriver:

Hehe, sorry - det er bare fordi det interesserer mig rigtig meget - jeg læser nemlig til psykolog 

Hihi. Det er helt i orden Men jeg kan jo ikke rigtig argumentere for mere end det jeg ved, så det er egentlig derfor Havde jeg vidst mere end det, havde jeg hellere end gerne taget en venlig debat med dig  

Anmeld

18. april 2011

Vial

Bambii skriver:

Det er lige nøjagtig det de gør, de viser ud ad til hvor meget de elsker deres kæreste.. Hvilket de også gør, de elsker deres kæreste så meget og bliver jaloux over den mindste opmærksomhed deres kæreste får, fordi at han ikke vil miste sin kæreste til andre mennesker og derfor slår det klik i hovedet på dem, og vil gøre alt for at deres kæreste ikke får den opmærksomhed fra andre, og isolerer dem mere og mere og begynder med vold for at få kæresten til at høre og sådan..

En rendyrket psykopat elsker kun sig selv. Alle andre er brikker i hans spil.. så at sige. Jaloux er de sådan set heller ikke. Det kan selvfølgelig få ondt af dem selv, hvis de får for meget modvind.

Når det er sagt, så er psykopat ikke en klinisk betegnelse længere. Man snakker om, at den evt. skal genindføres, når det europæiske diagnosesystem bliver opdateret.

Så lige så vel som "tosse" kan dække over en masse typer, så kan man sådan set også frit bruge ordet psykopat om dem, man synes er afvigende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.