Har du fortrudt dit barns navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2011

SiLiMiMa

SØS skriver:

Det er nogle rigtig fine navne dine børn har, synes jeg.

Min mand har altid sagt, at hvis han en dag fik en datter, så skulle hun hedde Line - MEEEEN nu blev han jo gift med en Line, så det går ikke...

- Jeg bliver i øvrigt mere og mere glad for mit navn med årene. Tidligere synes jeg, at det var lidt kedeligt...

Line er da bare SÅ sødt - enkelt og pænt!! så det kan jeg godt forstå, du er glad for - nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

4kløver

Ikke mine piger navne. Men min søn men det var også hans far er valgte det og jeg kan ikke lig navnet men nu kan han ikke hed andet.

Anmeld

13. april 2011

Karo

Nej det har jeg ikke.

Jeg kan ikke forestille mig de skulle hedde andet.

Jeg har faktisk 3 gange forskellige steder hørt andre kalde deres dreng og pige de samme navne son vores. Så det må være meget almindeligt at have en dreng og pige ved navn Marcus og Ida.

Anmeld

13. april 2011

Lunae

Marita skriver:

Synes forresten, at Camille er sådan et flot navn! Lækkert og mildt. Flot flot!

Mange tak - jeg synes også at det er et mildt navn og det er nok det, som gør at jeg ikke rigtig ser min datter hedde det! Men når jeg kalder hende det, så er det jo bare det

Anmeld

13. april 2011

Sakris

Sofia skriver:

Min søn er kun 4 uger gammel og skal først døbes om to måneder, men hans navn synes jeg bare passer PERFEKT til ham - han er bare en lille Alfred!! Jeg har ikke fortrudt det endnu, men en tanke strejfede mig igår... hmm, hvad nu hvis den lille prins kommer til at hedde Alfred, jeg gider ikke min søn skal hedde det samme som så sikkert bliver et modenavn og ja, jeg synes bare ikke han skal hedde det samme som prinsen så det virker som om vi har valgt navnet pga. det. - men mon dog de kalder ham Alfred.. kom bare lige til at tænke på det

Uha... Forstår dig så godt. Vi var allerede enige om Isabella for 5 år siden. Men blev kraftigt i tvivl, da vi fik af vide at vi ventede en pige. Vi synes at den nye prinsesse havde "ødelagt" det lidt for os.

Suk, og på det område kan jeg godt fortryde vores valg lidt. Men nu har vi bare holdt så meget af det navn i alle årene, så hun kan ikke hedde andet. Vi har nu både fundet et eventuelt pigenavn og eventuelt drengenavn til den næste. Så nu sidder vi bare og frygter at de tager dem begge to, de labaner!

Anmeld

13. april 2011

N&J

Lunae skriver:

Hej piger!
Jeg sad og tænkte på om man kan fortryde sit barns navn? Min datter hedder Camille - det var hendes far, som valgte det! Sommetider kigger jeg på hende og tænker at hun slet ikke er en Camille! Når jeg tænker over det, kunne jeg selvfølgelig ikke forestille mig et andet navn til hende!

Er der nogle af jer, som har fortrudt jeres barns navn? Eller som har gjort andre overvejelser omkring navnet?

Mellemnavnet ville jeg gerne have valgt om, men hendes fornavn passer til hende selvom jeg slet ikke syntes det i starten og så var det jo kun mig der valgte.. 

Anmeld

13. april 2011

N&J

Marita skriver:

Vores ældste søn hedder Andrias - IKKE Andreas. For os er der en himmelvid forskel i mening og udtale, men det er de fleste ligeglade med. 

Nu er vi dog begyndt at slå hårdt i bordet, fordi Andrias selv er begyndt at sige, at han hedder Andreas. Det er uden tvivl børnehaven der påvirker ham, da både børn og pædagoger kalder ham Andreas. 

Vi valgte den færøske udgave af navnet og det betyder meget for os, men nogle gange kan jeg blive i tvivl om Andrias selv bliver træt af det. Han er kun tre år, men jeg synes det er irriterende, når folk ikke kan kalde ham hans navn! Det udtales som det staves! 

Vi tager en snak med børnehaven i løbet af ugen. Jeg kan forstå, hvis børn har svært ved det, men pædagogerne burde da kunne sige det rigtigt!

Hvor ligger trykket? i navnet, for jeg er nemllig ikke sikker på om jeg udtaler det rigtigt.. 

Min datter bliver kaldt for tita og kalder også sig selv det, men det betyder ikke så meget for mig, hun skal nok lære det når hun bliver større, men der er meget få børn og ældre der kan udtale navnet rigtigt til tros for at jeg mener det er meget nemt at udtale

Anmeld

13. april 2011

Maja88

nej det har jeg ikke.. der er mellem 2-3 i danmark incl. hende som hedder det.

dog er jeg lidt ærgelig når folk siger at det er en motorcykel eller hun kan da ikke hedde sådan når hun er født i marts.

Hun hedder A P R I L L A

motorcyklen hedder A P R I L I A. og de udtales begge som de staves.

Anmeld

13. april 2011

Mor til L&S

Nej det har vi ikke - fra vi så hende første gang var vi ikke itvivl om at hun var en lille LIVA

Anmeld

13. april 2011

twinboys

nope nope

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.