Har du fortrudt dit barns navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2011

hekran

132319 skriver:

Min søn hedder Hjalte og tja, jeg har ikke fortrudt men da han var lille blev jeg så ked af det når jeg fik kommentarer om at "det kan man da ikke hedde" og "Hvorfor hedder han ikke Malthe?" 

Jeg har altid elsket navnet men de negative kommentarer, har sat lidt skår i min glæde.

Min datter hedder som din, Kamille og jeg elsker navnet og har heldigvis kun hørt positive kommentarer på det 

Jeg synes Hjalte er det smukkeste drengenavn! Jeg bliver helt misundelig. Min mand mente dog det var for 'fremmed og mærkeligt', så vi valgte nogle mere almindelige navne, men jeg går stadig og drømmer om en lille Hjalte, selv om vi venter en pige denne gang 

Vores sønner hedder Andrias og Kristoffer, men mine primære ønsker var Hjalte og Magnus. Besværligt med en bund-traditionel nordjysk svigerfamilie der har en mening om alt.

Vær glad for din Hjalte 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

Moar2011

godt nok er han ikke kommet til verden endnu .. men vi har valgt han skal hedde storm  - og allerede nu har folk deres mening og kommenter gerne at det er en storm udenfor og ikke et navn ..

men vi er vilde med det navn og vi synes det er et stærkt navn  - og det er jo heldigvis os det skal vælge

Anmeld

15. april 2011

Gyllibik

Iihhh, det er bare så hårdt at indrømme, men jo hvor har jeg dog fortrudt jeg gik med til navnet Yilmaz til vores dreng. (Håber ikke dette gemmes, så min dreng finder det en dag i fremtiden ) Det har udelukkende været mandens ønske, og selvfølgeligt elsker jeg navnet, for det er jo min Yilmaz, men der vil altid være en lille Keyan gemt i mit hjerte. Tror desværre det bliver for evigt. Selv her forleden havde vi en diskussion om det, selvom jeg godt ved det er helt åndsvagt

Anmeld

15. april 2011

tinasmor

Marita skriver:

så vi valgte nogle mere almindelige navne

Vores sønner hedder Andrias og Kristoffer,

Jeg synes da ikke Andrias er så almindeligt Det er i hvertfald første gang jeg har hørt det.

Anmeld

16. april 2011

Isabella_mor

Zeus skriver:

Jeg har ikke fortrudt Isabellas navn.. Men hun blev døbt før prinsessen, og havde jeg vist at hun skulle til at hedde det, så havde Isabella heddet Elisabeth idag  Der var ikke voldsomt mange der hed Isabella på det tidspunkt, og kendte det faktisk kun fra hende der Isabella Miehe-Renard på tv, så det ærgrer mig lidt, at det blev så super populært meget hurtigt efter.. Selv ville hun gerne hedde Fie

Cajsa har jeg heller ikke fortrudt, selvom ALLE siger "hvad sagde du?" når vi siger hendes navn.. Jeg ville gerne have haft at hun hed Caia, og ikke Cajsa, men idag kan hun ikke hedde andet

ej hvor er det SJOVT

jeg hedder faktisk Isabella Elisabeth.. og mit kaldenavn/kælenavn er fie....  

hahahahahahahahahahaha total sjovt sammentræf alligevel...

---------------

og jeg har ikke fortrudt min drengs navn...  <3 Villads sejr <3 

Anmeld

16. april 2011

132319

Marita skriver:

Jeg synes Hjalte er det smukkeste drengenavn! Jeg bliver helt misundelig. Min mand mente dog det var for 'fremmed og mærkeligt', så vi valgte nogle mere almindelige navne, men jeg går stadig og drømmer om en lille Hjalte, selv om vi venter en pige denne gang 

Vores sønner hedder Andrias og Kristoffer, men mine primære ønsker var Hjalte og Magnus. Besværligt med en bund-traditionel nordjysk svigerfamilie der har en mening om alt.

Vær glad for din Hjalte 

Jeg er nu også ret glad for at han er en Hjalte 

Anmeld

16. april 2011

LotteGabriella

nej ingen fortrydelse her

Vi valgte først navn til hende (Daniella), da hun var 1 dag gammel, da vi ville være sikre på, at finde det rigtige Vi havde snakket om flere forskellige navne (Sarah, Isabella, Malou, Sofia, Emilia) under graviditeten, men da hun kom ud, var der ingen af dem der passede

Så, når vi engang får den næste, ja så ved vi, at vi nok ikke helt kan bestemme det på forhånd

Anmeld

16. april 2011

kiwifrugten

Jeg har termin inden for 1 uge og jeg valgte allerede navnet tidligt i graviditeten. Skrev alle navne ned på en liste. PETRA var det første jeg skrev  ned og ud af 40 navne blev det alligevel PETRA. Sys det er så flot og specielt.

Hvad syntes i om navnet? det er ikke alle der har taget lige godt imod det.

og kom bare med jeres ÆRLIGE mening hvad tænker i om navnet?

Anmeld

16. april 2011

Zeus

isabellamor skriver:

ej hvor er det SJOVT

jeg hedder faktisk Isabella Elisabeth.. og mit kaldenavn/kælenavn er fie....  

hahahahahahahahahahaha total sjovt sammentræf alligevel...

---------------

og jeg har ikke fortrudt min drengs navn...  <3 Villads sejr <3 

Ej hvor skægt!

Anmeld

12. juni 2011

slettet.

Jeg har ikke fortrudt vores børns navne. Oscar er bare en Oscar, og det har han heddet siden vi fik at vide, at vi ventede en dreng. Elias hedder han til mellemnavn, fordi han kun har et efternavn, men det bruger vi ikke dagligt.

Josefine kan heller ikke hedde andet end Josefine, men det ærger mig lidt at den lille prinsesse hedder Josephine. Men vores kom først, og blev døbt to måneder før, men jeg frygter lidt at hun bliver en af de mange Josefine'r, hvilket også var en grund til at hun fik et mellemnavn - hun hedder nemlig Mai til mellemnavn, og har som sin storebror også kun et efternavn. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.