Har du fortrudt dit barns navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2011

Sofia

Min søn er kun 4 uger gammel og skal først døbes om to måneder, men hans navn synes jeg bare passer PERFEKT til ham - han er bare en lille Alfred!! Jeg har ikke fortrudt det endnu, men en tanke strejfede mig igår... hmm, hvad nu hvis den lille prins kommer til at hedde Alfred, jeg gider ikke min søn skal hedde det samme som så sikkert bliver et modenavn og ja, jeg synes bare ikke han skal hedde det samme som prinsen så det virker som om vi har valgt navnet pga. det. - men mon dog de kalder ham Alfred.. kom bare lige til at tænke på det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

Fregne

Her var det også manden der forslog navnet til den første, og det blev Nathalie, og det har jeg ikke fortrudt! Det kommer også an på hvordan man udtaler det...Her er det på den engelsk formet facon, hvis man kan sige det så´n......Nicoline blev navnet på vores andet barn og det blev valgt af mig, og ej her er det blevet fortrudt!

Anmeld

13. april 2011

Lunae

Rosa skriver:

Jeg kan godt sommetider tænke på at han ikke ligner er Jonathan - endnu - men det er fordi en Jonathan har masser af hår  Det kommer jo nok  Men jeg kan overhovedet ikke se havd han ellers skulle have heddet! 

Det er os sådan at jeg har det! Synes bare det var drønsvært at vælge, for der er så mange smukke navne! Camille kan jo heller ikke hedde andet nu, men har det tænkt meget på det

Anmeld

13. april 2011

misslea

Nej jeg har bestemt ikke fortrudt at vores datter kom til at hedde Wilma...!!!

Der er en lang historie bag hendes navn, og derfor var det fuldstændig umuligt at hun kunne hedde andet!!! Vi synes begge, at det er verdens skønneste navn, og når nu hun er verdens skønneste pige, jaaah.. så passer det jo perfekt.. hihi

Anmeld

13. april 2011

celkt

både og... !!

For selvfølgelig er mine piger emma og ida, og det kan ikke være anderledes!!

Men jeg er træls over at jeg to gange i træk har valgt det navn, jeg syntes passede til dem, uden at tænke på hvor moderne det pågældene navn var lige på det tidspunkt. Så emma var på 1'ste pladsen i 2005 og sørme om ikke ida lå på anden pladsen sidste år.

Jeg siger ikke de skulle have hedder noget super unikt ligesom mange af jeres, men det passer mig heller ikke at de hedder det samme som alle andres.

Når vi på et tidspunkt skal have en nummer 4, (og der vil jeg forøvrigt gerne bestille en lille dreng, tak... &nbsp, printer jeg top-ti listerne ud og tager med på fødegangen. Og så kommer han/hun ikke til at hedde nogle af dem... hehe

Anmeld

13. april 2011

DLM

Nej slet ikke Magnus har været Magnus siden vi fik at vide det var en dreng i maven og han var bestemt også en Magnus efter han blev født

Anmeld

13. april 2011

DK

Nej!

Jeg var altså meget i tvivl da jeg var gravid, om Richard nu var det rigtige. Men der var bare ikke nogen andre drengenavne der var bedre og Richard var det eneste vi synes indeholdt alt det som det skulle. Nu hvor Richard så er blevet født, så går jeg faktisk og bliver mere og mere glad for navnet hver dag! Navnet passer PERFEKT til Bimmeren, he he Han er, eller bliver, helt sikkert en Richard når han bliver stor! Jeg er så glad for at vi blev ved det!

Kirstine ER bare en Kirstine. Det eneste jeg er ked af er at det ikke klinger på engelsk/internationalt, men Kirstine kunne bare ikke hedde andet! Kristine ville blive lige en tand for "hårdt/skrapt" til hende, da hun bare er et lille blødende hjerte for de små/syge osv.

Anmeld

13. april 2011

DK

Sofia skriver:

Min søn er kun 4 uger gammel og skal først døbes om to måneder, men hans navn synes jeg bare passer PERFEKT til ham - han er bare en lille Alfred!! Jeg har ikke fortrudt det endnu, men en tanke strejfede mig igår... hmm, hvad nu hvis den lille prins kommer til at hedde Alfred, jeg gider ikke min søn skal hedde det samme som så sikkert bliver et modenavn og ja, jeg synes bare ikke han skal hedde det samme som prinsen så det virker som om vi har valgt navnet pga. det. - men mon dog de kalder ham Alfred.. kom bare lige til at tænke på det

Ha ha ha... det tænkte jeg også på! Uhh det ville være bøvlet at skulle forklare alle med en undskyldende mine at man altså havde valgt navnet INDEN man vidste hvad de hed!

Anmeld

13. april 2011

chael

Nej jeg fortryder ikke mine børns navne

Men jeg er ked af at min datter har fået et navn der var det mest populælere i 2006, som er Sofie. Vi vidste det ikke, men der var bare en fra familien der slyngede det op i luften.
Men jeg fortryder det ikke, for det passer bare så godt til hende.

Med min søn, der var heller ingen tvivl. Han kunne ikke hedde andet. Og vi var helt enige om navnet til ham. Der er heller ikke nogen i hans vuggestue der hedder det, kun en der skal til og i skole nu her, og navnet er Oliver

Nu venter vi en lillebror mere. Og jeg aner ikke hvad han skal hedde

*Camilla 16+0

Anmeld

13. april 2011

3rollinger

Jeg har ikke selv fortrudt mine boerns navne, men en svensk veninde jeg har skiftede hendes datters navn. De lagde ud med at kalde hende Alice (eller noget i den stil) men de synes slet ikke hun var typen, saa nu hedder hun Vanja.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.