Har du fortrudt dit barns navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2011

Shibby

Både og.. Han er jo en mikkel..ville hellere have haft han skulle have heddet noget andet men vi blev enige om navnet mikkel..og han er en mikkel..Overvejer at give ham det navn JEG ville have valgt han skulle hedde-som mellemnavn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

SiLiMiMa

Lunae skriver:

Hej piger!
Jeg sad og tænkte på om man kan fortryde sit barns navn? Min datter hedder Camille - det var hendes far, som valgte det! Sommetider kigger jeg på hende og tænker at hun slet ikke er en Camille! Når jeg tænker over det, kunne jeg selvfølgelig ikke forestille mig et andet navn til hende!

Er der nogle af jer, som har fortrudt jeres barns navn? Eller som har gjort andre overvejelser omkring navnet?

tjah.... har lidt fortrudt, at Line hedder Maria til mellemnavn, for ingen af de andre har mellemnavne....

og så ville jeg gerne have haft Maia sku hedde Frida...... men det ku farmand ikke li......hm... overvejer stadig at gi hende det som mellemnavn... men måske lidt plat nu.....

heise, som ellers er glad for børnenes navne - Simon, Line, Mille og Maia

Anmeld

13. april 2011

Fru Dinesen

Uhh kan godt ind i mellem være lidt øv over vores søns navn han hedder Marcus og syndes ind i mellem ikke han er en Marcus. håber i forstår .... 

syndes mere han er en gustav som vi også havde oppe og vende 

Men nu er han snart 6 såååå det kan jo ik lige laves om he he og ville vi heller aldrig ha kunne finde på...

Pigernes navne fortryder jeg ikke på nogen måde de hedder Amalie cecilie og Alberte sofia 

Vores Marcus hvad syndes i ????

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. april 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

NIX - Sofus er bare det dejligste navn synes jeg, OG jeg har jo DEN dejligste dreng så det passer perfekt...

Anmeld

13. april 2011

hekran

Vores ældste søn hedder Andrias - IKKE Andreas. For os er der en himmelvid forskel i mening og udtale, men det er de fleste ligeglade med. 

Nu er vi dog begyndt at slå hårdt i bordet, fordi Andrias selv er begyndt at sige, at han hedder Andreas. Det er uden tvivl børnehaven der påvirker ham, da både børn og pædagoger kalder ham Andreas. 

Vi valgte den færøske udgave af navnet og det betyder meget for os, men nogle gange kan jeg blive i tvivl om Andrias selv bliver træt af det. Han er kun tre år, men jeg synes det er irriterende, når folk ikke kan kalde ham hans navn! Det udtales som det staves! 

Vi tager en snak med børnehaven i løbet af ugen. Jeg kan forstå, hvis børn har svært ved det, men pædagogerne burde da kunne sige det rigtigt!

Anmeld

13. april 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Heise skriver:

tjah.... har lidt fortrudt, at Line hedder Maria til mellemnavn, for ingen af de andre har mellemnavne....

og så ville jeg gerne have haft Maia sku hedde Frida...... men det ku farmand ikke li......hm... overvejer stadig at gi hende det som mellemnavn... men måske lidt plat nu.....

heise, som ellers er glad for børnenes navne - Simon, Line, Mille og Maia

Det er nogle rigtig fine navne dine børn har, synes jeg.

Min mand har altid sagt, at hvis han en dag fik en datter, så skulle hun hedde Line - MEEEEN nu blev han jo gift med en Line, så det går ikke...

- Jeg bliver i øvrigt mere og mere glad for mit navn med årene. Tidligere synes jeg, at det var lidt kedeligt...

Anmeld

13. april 2011

hekran

Lunae skriver:

Hej piger!
Jeg sad og tænkte på om man kan fortryde sit barns navn? Min datter hedder Camille - det var hendes far, som valgte det! Sommetider kigger jeg på hende og tænker at hun slet ikke er en Camille! Når jeg tænker over det, kunne jeg selvfølgelig ikke forestille mig et andet navn til hende!

Er der nogle af jer, som har fortrudt jeres barns navn? Eller som har gjort andre overvejelser omkring navnet?

Synes forresten, at Camille er sådan et flot navn! Lækkert og mildt. Flot flot!

Anmeld

13. april 2011

Mira0911

dorthemus skriver:

Nej det har jeg ikke...synes Runa er et stærkt og smukt navn, og det passer perfekt til hende  Ja, folk tror hun hedder Luna, men pyt jeg selv hedder Dorthe med H, og det har jeg altid måttet stave

Jeg skal som regelt også stave mit navn... Også med H... 

Anmeld

13. april 2011

Mira0911

Her har vi bestemt ikke fortrudt at vores pige hedder Julie.... 

Anmeld

13. april 2011

Bare mig..

Nej, jeg har som sådan ikke fortrudt..

Men...inden jeg fødte og faktisk i det meste af graviditeten, var vi enige om Thea, og det var også det vi kaldte hende mens hun var derinde, men kort tid inden hun blev født, ville faren ikke have det navn alligevel Så vi måtte gå fra Thea, hvilket forvirrede mig meget..

Hun hedder nu Nicoline, hvilket jeg selvfølgelig synes er et SUPER smukt, navn, men nogen gange, kan jeg godt tænke om hun måske er en lille Thea, og det synes jeg faktisk!

Så for mig kan hun egentligt godt "ligne/være" en Thea såvel som hun nu er en Nicoline  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.