Har du fortrudt dit barns navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2011

Darling<3

misslea skriver:

Nej jeg har bestemt ikke fortrudt at vores datter kom til at hedde Wilma...!!!

Der er en lang historie bag hendes navn, og derfor var det fuldstændig umuligt at hun kunne hedde andet!!! Vi synes begge, at det er verdens skønneste navn, og når nu hun er verdens skønneste pige, jaaah.. så passer det jo perfekt.. hihi

Synes at din datter's navn er virkelig smukt, .... Men skal det udtales dansk eller engelsk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

132319

Min søn hedder Hjalte og tja, jeg har ikke fortrudt men da han var lille blev jeg så ked af det når jeg fik kommentarer om at "det kan man da ikke hedde" og "Hvorfor hedder han ikke Malthe?" 

Jeg har altid elsket navnet men de negative kommentarer, har sat lidt skår i min glæde.

Min datter hedder som din, Kamille og jeg elsker navnet og har heldigvis kun hørt positive kommentarer på det 

Anmeld

13. april 2011

132319

dorthemus skriver:

Nej det har jeg ikke...synes Runa er et stærkt og smukt navn, og det passer perfekt til hende  Ja, folk tror hun hedder Luna, men pyt jeg selv hedder Dorthe med H, og det har jeg altid måttet stave

Hehe her er det omvendt.

Jeg siger altid: "Jeg hedder Matilde... Uden H" -Haha 

Jeg har enkelte gange oplevet at det har voldet problemer i forbindelse med mails osv. men ellers er jeg super glad for at jeg ikke er blandt flertallet når det kommer til stavemåden af mit navn.

Min mor hed forresten også Dorthe... med H  

Anmeld

13. april 2011

132319

Lunae skriver:

Mange tak - jeg synes også at det er et mildt navn og det er nok det, som gør at jeg ikke rigtig ser min datter hedde det! Men når jeg kalder hende det, så er det jo bare det

Måske ligger det til navnet at man ikke skal være mild -Min lille Kamille er i hvert fald en værre hidsigprop 

Anmeld

13. april 2011

kamtok

Jeg hedder Kamilla (med K) og har altid skulle stave det for andre, men har ikke haft nogen problemer med det. Da der også er K i min mands navn, var det helt naturligt at vores søn skulle hedde Jakob (igen med K) og så kunne virkelig ikke forestille mig ham hedde andet - selvom jeg stemte for Emil, da jeg var gravid med ham - men det ville min mand ikke gå med til, da vi altid har sagt at, hvis vi fik en dreng skulle han hedde Jakob. 

Anmeld

13. april 2011

ESV

Vi var aldrig i tvivl, vi havde på forhånd både et pige og drenge navn klar. Var det blevet en dreng ville han være kommet til at hedde Alexander men istedet blev vi velsignet med en lille Emilie og det navn har vi aldrig fortrudt.

Anmeld

13. april 2011

aya-zia

jeg syntes det er svært

aya hedder min store pige og mekira hedder hun til mellemarnavn. vi har aldrig fortrut hendes navne... hun bliver dog altid stavet aja og ofte drillet med ajax (rengøringsmidlet)

zia der imod er en anden sag... jeg kan stadig den dag i dag blive itvivl om det er det rigtig... hun vil selvfølgelig i mine øjne altid var min zia men er bange for at hendes navn kan blive et problem sener i livet... f.eks. kan du sige ja zia? den er faktisk ret svær... hun skulle ha heddet chilli eller astacia men mors familie stod TOTAL på bagben og i 2 måneder kalde vores familie hende for rut... og det kan ejg altså IK lide...

men så faldt vi over zia og ja vi syntes det passede godt med aya... og så skulle hun da lige ha et mellemnavn også (hun fik 2) melika (passer til aya's mekira) og lydia... lydia fordi min oldemor er født på samme dato som min datter og hun betød ALT for mig inden hun døde... så bliver hun træt af zia har hun 2 andre og ta af hehe

Anmeld

14. april 2011

Isabeau

Maise skriver:

jeg var barn i 80´erne og der kendte jeg 3 der hed Diana, boede i valby, der var det et ganske almindeligt navn. er der ikke så mange der hedder det?? kender en fra den by jeg bor i nu der også hedder Diana. populært i 80´erne tror jeg det var ;-)

Syns´ det er meget sjælden, jeg hører nogen der hedder Diana. Har hvor jeg bor, er vi 2 kun.  

Anmeld

14. april 2011

misslea

Honnie's Wife:) skriver:

Synes at din datter's navn er virkelig smukt, .... Men skal det udtales dansk eller engelsk?

1000 tak - jeg eeeeeelsker det også!!! Hun er en rigtig lille bandit (allerede)... så navnet er helt perfekt.. heheh!!!

Vi udtaler det på dansk...!!

Anmeld

14. april 2011

tinasmor

jeg har ikke fortrudt, men er ked af at så mange siger hendes navn forkert. Det er ikke et særlig specielt navn men mange bliver ved med at forveksle det med et andet. Det er drøn irreterende, mest hvis det er nogle der kender os godt.

jeg fortyder også, at hun ikke fik det mellemnavn vi ville have haft. Vi tænkte det blev for langt med to mellemnavne og to efternavne, men jeg fortyder det stadigvæk en gang i mellem.

For mig var der forskellige ting der spillede ind da vi valgte navn. Vi ville have et der kunne udtales internationalt og derfor ikke have bogstaver i som æ.ø,å (har selv boet i udlandet da jeg studerede og det er svært hvis det er et navn folk ikke kan udtale og skrive) så ville vi gerne undgå et navn som folk var i tvivl om skulle staves, f.eks Victor (er det med k eller c), Markus (er det med k eller c) Hele mit liv er jeg blevet spurgt efter stavemåden i mit navn, så det ville jeg gerne undgå.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.