Har du fortrudt dit barns navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2011

isimaven

Jeg fortryder på ingen måde børnenes navne men vaklede dog i starten med Zoe om hun måske mere var en Ronja men det ligner bare Silja for meget som min store datter hedder. Der var også nogle i familien der syntes Zoe er underligt tilmed min far, men folk vænnede sig dog hurtigt til det. Julius er og bliver en Julius så nej jeg har aldrig fortrudt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

hekran

N&J skriver:

Hvor ligger trykket? i navnet, for jeg er nemllig ikke sikker på om jeg udtaler det rigtigt.. 

Min datter bliver kaldt for tita og kalder også sig selv det, men det betyder ikke så meget for mig, hun skal nok lære det når hun bliver større, men der er meget få børn og ældre der kan udtale navnet rigtigt til tros for at jeg mener det er meget nemt at udtale

Trykket ligger samme sted som i Andreas, så det er bare AndrIas. Kan være vi bare er besværlige, men generer mig, at Andrias selv er begyndt at sige Andrias. Det har han ikke gjort før. 

Anmeld

13. april 2011

Lou87

Jeg har ikk fortrudt navnet, tværtimod.

Rigtig mange år har jeg villet ha min kommende datter sku hedde Mille.. Og havde da også et nr 2 navn, nemlig Liva.
Og da jeg mødte min kærste der også startede med L, ligesom jeg, ja så sku det da være Liva i stedet. Og det er jeg SÅ glad for i dag.
Synes ikke om Mille så meget mere faktisk.

Anmeld

13. april 2011

Zeus

Jeg har ikke fortrudt Isabellas navn.. Men hun blev døbt før prinsessen, og havde jeg vist at hun skulle til at hedde det, så havde Isabella heddet Elisabeth idag  Der var ikke voldsomt mange der hed Isabella på det tidspunkt, og kendte det faktisk kun fra hende der Isabella Miehe-Renard på tv, så det ærgrer mig lidt, at det blev så super populært meget hurtigt efter.. Selv ville hun gerne hedde Fie

Cajsa har jeg heller ikke fortrudt, selvom ALLE siger "hvad sagde du?" når vi siger hendes navn.. Jeg ville gerne have haft at hun hed Caia, og ikke Cajsa, men idag kan hun ikke hedde andet

Anmeld

13. april 2011

Sofia

DK skriver:

Ha ha ha... det tænkte jeg også på! Uhh det ville være bøvlet at skulle forklare alle med en undskyldende mine at man altså havde valgt navnet INDEN man vidste hvad de hed!

Præcis - alle de "undskyldninger" man skulle komme med

Anmeld

13. april 2011

Sofia

Sakris skriver:

Uha... Forstår dig så godt. Vi var allerede enige om Isabella for 5 år siden. Men blev kraftigt i tvivl, da vi fik af vide at vi ventede en pige. Vi synes at den nye prinsesse havde "ødelagt" det lidt for os.

Suk, og på det område kan jeg godt fortryde vores valg lidt. Men nu har vi bare holdt så meget af det navn i alle årene, så hun kan ikke hedde andet. Vi har nu både fundet et eventuelt pigenavn og eventuelt drengenavn til den næste. Så nu sidder vi bare og frygter at de tager dem begge to, de labaner!

Jeg kan godt forstå dine tanker, men når man nu en gang har besluttet sig og fundet et navn man elsker, skal man jo heller ikke ændre det bare fordi prinsessen får det samme navn. Men jeg kan godt forstå det med at det bliver "ødelagt" lidt, men Isabella er i øvrigt bare et SKØNT navn!

Anmeld

13. april 2011

Hasselnødden

Nej på ingen måde - Elias er Elias  Han kunne på ingen måde være andre

Anmeld

13. april 2011

K&S

Anton kan slet slet ikke hedde ande end Anton  og vi har bestemt ikke fortrudt vores valg (det var faktisk også det eneste drengenavn, vi kunne blive enige om)

Han har heddet Anton, siden vi fik kønnet at vide til MD og det passer helt perfekt  

Vi synes begge 2 at Anton lyder som en lille charmerende bisse og DET PASSER HELT SIKKERT  

Anmeld

13. april 2011

Maise

Isabeau skriver:

Har ikke fortrudt min datters navn, som er Stella - hun ligner også en Stella mere og mere

Men jeg er selv træt af mit eget, selvom det ikke er så udbredt endnu; Hedder Diana. Aner virkelig ikke hvor mange gange, jeg har skulle gentage hvad jeg hedder, når jeg fx. snakker i telefon?! D I A N A!! og kun med ét N, og med A til sidst.

Men om igen, kunne jeg nu heller ikke forestille mig og hedde andet?

jeg var barn i 80´erne og der kendte jeg 3 der hed Diana, boede i valby, der var det et ganske almindeligt navn. er der ikke så mange der hedder det?? kender en fra den by jeg bor i nu der også hedder Diana. populært i 80´erne tror jeg det var ;-)

Anmeld

13. april 2011

Sakris

Sofia skriver:

Jeg kan godt forstå dine tanker, men når man nu en gang har besluttet sig og fundet et navn man elsker, skal man jo heller ikke ændre det bare fordi prinsessen får det samme navn. Men jeg kan godt forstå det med at det bliver "ødelagt" lidt, men Isabella er i øvrigt bare et SKØNT navn!

Nej det er jo det. Og min egen familie har vidst at det var mit yndlingsnavn siden jeg gik i folkeskole. Så det kom ikke bag på nogen at hun til sidst fik det navn, nu hvor min kæreste også kunne lide det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.