Har du fortrudt dit barns navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.923 visninger
89 svar
0 synes godt om
13. april 2011

Lunae

Hej piger!
Jeg sad og tænkte på om man kan fortryde sit barns navn? Min datter hedder Camille - det var hendes far, som valgte det! Sommetider kigger jeg på hende og tænker at hun slet ikke er en Camille! Når jeg tænker over det, kunne jeg selvfølgelig ikke forestille mig et andet navn til hende!

Er der nogle af jer, som har fortrudt jeres barns navn? Eller som har gjort andre overvejelser omkring navnet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

henh01

ikke fortrudt, men tænker sommetider at han bliver træt af at skulle forklare folk at det ikke er NoaH men NoaM.. Jeg erved at være lidt træt af at skulle skærer det ud i pap for folk.. haha

Anmeld

13. april 2011

Lunae

henh01 skriver:

ikke fortrudt, men tænker sommetider at han bliver træt af at skulle forklare folk at det ikke er NoaH men NoaM.. Jeg erved at være lidt træt af at skulle skærer det ud i pap for folk.. haha

Det frygtede jeg også med Camille - altså at folk troede det var Camilla! Heldigvis har jeg ikke mødt nogen endnu og hun er nu 7 mdr

Anmeld

13. april 2011

maria_wlt

Lunae skriver:

Hej piger!
Jeg sad og tænkte på om man kan fortryde sit barns navn? Min datter hedder Camille - det var hendes far, som valgte det! Sommetider kigger jeg på hende og tænker at hun slet ikke er en Camille! Når jeg tænker over det, kunne jeg selvfølgelig ikke forestille mig et andet navn til hende!

Er der nogle af jer, som har fortrudt jeres barns navn? Eller som har gjort andre overvejelser omkring navnet?

Her i huset er det også manden der har valgt begge navne. Jeg er vilde med dem, og når jeg kigger på Tristan så ved jeg bare at det er meningen at min søn skal hedder Tristan og min kommende datter Ene

(Jeg har en Kamille i min mødre gruppe og jeg har heldigvis ikke kaldt ende Kamilla i stedet.. MEGET FORSKEL)

Anmeld

13. april 2011

dorthemus

Nej det har jeg ikke...synes Runa er et stærkt og smukt navn, og det passer perfekt til hende  Ja, folk tror hun hedder Luna, men pyt jeg selv hedder Dorthe med H, og det har jeg altid måttet stave

Anmeld

13. april 2011

Caroline86

næh... har aldrig overvejet at hun kunne hedde andet

I starten af min graviditet havde vi nogle helt andre navne på bordet, men da vi havde været til kønsscanning var vi slet ikke i tvivl om at hun var en Laura... Og det blev hun heldigvis ved med at være

Anmeld

13. april 2011

LauraLW

Ikke et eneste sekund :-)

Vilma har altid været en Vilma, og kan i mit hjerte ikke hedde andet.

Anmeld

13. april 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Nej, jeg har ikke fortrudt mine børns navne...

Synes navnene passer godt til dem begge, og de KAN ikke hedde andet.

Men får vi på et tidspunkt én pige mere, vil det nok være Josephine der kommer på bordet.... Det navn havde vi oppe at vende under begge graviditeter.

Anmeld

13. april 2011

Rosa

Jeg kan godt sommetider tænke på at han ikke ligner er Jonathan - endnu - men det er fordi en Jonathan har masser af hår  Det kommer jo nok  Men jeg kan overhovedet ikke se havd han ellers skulle have heddet! 

Anmeld

13. april 2011

LinLin

Nej - de kan ikke hedde andet

Nu er David og Adam jo også helt "almindelige" navne (som der bare ikke er så mange igen der navngiver deres børn...) så har ikke været ude for at folk har "hørt forkert". 

Det er også helt bevidst at det er navne der kun kan staves på een måde - jeg har nemlig selv været super træt af at skulle stave mit efternavn (som nu er slettet).

Havde egentligt tænkt at "den næste" skulle have heddet William efter jeg fik David, men det er blevet alt for populært, synes jeg, og jeg tænker slet ikke at Adam hellere skulle have heddet det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.