Betaler faderen nok...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2008

Mette+Mathias

Chritinap skriver:

Nej det er det bestemt ikke.
Hvorfor skal han rippes.

Hvorfor skal det offentlige betale for HANS barn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2008

Honningblomst

Chritinap skriver:

Nej det er det bestemt ikke.
Hvorfor skal han rippes.

Dvs, din mand han betaler intet til jeres fælles barn???

Anmeld

20. november 2008

Loggidut

Mette+Mathias skriver:

Jamen for hunden da....det er da ret nemt at fjerne det tilskud som man får hver 3, måned som enlig forsørger, og så lade faderen betale det?!?!?

Det er også ret nemt at regne en evt. friplads ud efter forældrene samlede indtægt, - og så lade dem dele om at betale det der nu skal betales??? 50/50.

Det er også ret nemt at lave en udregningsmodel på boligsikringen, og så lade faderen betale en del af huslejen - f.eks. regne m2 prisen ud, og så lade faderen betale for halvdelen af m2 på barnets værelse. Resten skal moderen selvfølgelig betale.

Ja, faderen kan nu betale dobbelt i børnepenge uden at moderens tilskud ændres, - men det hænger vel også sammen med at hvis forældrene stadig havde været sammen, så kunne man formode at faderens indtægt ville være det samme, og så ville forbruget i familien nok også være højere end hvis faderens indtægt havde været lavere, - og det er jo sådan set bare det som barnet stadig nyder godt af!

Jeg kan virkelig ikke forstå - jeg kan IKKE fatte - hvordan så mange kan sidde og synes at det offentlige skal betale, fremfor den som har været med til at sætte barnet i verden!!!!

hmmm, du må undskylde, men jeg kan ikke se hvorfor faderen skal hænge på de penge som man får hver tredie månede, det må da være en deling mellem forældrene så?

i får det til at lyde som om det er penge i har krav på selv om det offentlige ikke betaler dem...lad os endelig fjerne de børnepenge...og lad institutionerne blive gratis i stedet...men hvorfor fanden skal faderen klæbes op på de penge...

ikke på vilkår om jeg fatter det?

Anmeld

27. november 2008

Ælling

Spændende debat!

Hvis man som forældre ikke fik nogen tilskud eller børnepenge fra det offentlige, burde man dele lige over.

Men hvilke udgifter?

For en samværsforælder har også ofte et hus/lejlighed med ekstra værelse til barnet, seng, legetøj, måske en cykel osv.

Så hvilke udgifter er så tilbage, som man skal deles om?

Medicin, fritidsinteresser, tøj og sko, lommepenge, evt mobiltlf abonnement, frisør, mad, vand, varme og el for de dage, bopælsforælder har barnet mere end samværsforælder, pasning, transport for barnet til og fra skole/pasning/kammerater/forældre... Evt opsparing, men det ku begge forældre jo også have.

Så dækker 2 x 1100 kr for de ting i løbet af en måned? Næh.
Med børnepenge og evt boligsikring og friplads, jo, sandsynligvis.

Anmeld

27. november 2008

Lullaby

En enlig mor/far kan få boligstøtte, friplads, forhøjet børnetilskud og andre ting som jeg ikke aner hvad er da jeg ikke er enlig og på den baggrund mener jeg at de 1100 er fint.

Anmeld

27. november 2008

unikbaby

Eva skriver:

Altså, din mor vælger en mand med barn og det koster penge...barnet har ikke valgt, men det har din mor.
Men prøv at læs det jeg skriver,...jeg mener ikke at moderen i det her tilfælde skal have mere af faderen og det samme fra det offentlige...jeg mener mor og far skulle dele udgifter og så skulle samfundet ikke i samme grad betale til den enlige...
Knus Eva,...som med børnepenge helt sikkert har meget mere end mange samboende...

Jeg har samme holdning som dig. Forældrene skal dele, så sparre det offentlige en masse penge, derved bliver det så billigere at få passet børnene.

Anmeld

27. november 2008

wamse

unikbaby skriver:

Jeg har samme holdning som dig. Forældrene skal dele, så sparre det offentlige en masse penge, derved bliver det så billigere at få passet børnene.

Men så skal man vel også påregne en del i administrationsudgifter, for nogen skal vel sidde og sige god for hvilke ting der er rimelige udgifter, der skal deles, for hvordan skal det regnes ud, hvad der præcis er 50 % af udgifter til barnet? Altså daginst. er jo nem nok at dele op, men så er der alle andre udgifter ved siden af. Dertil skal så frætrækkes de ordinære børnepenge som alle får, samlevende og enlige. Man skal vel også passe på at 50/50 ordningen ikke komme til at forringe barnets vilkår, for ved evt efterskole, og man så bare skulle betale halvdelen hver, så risikerer man jo at en af forældrene ikke har den reelle indtægt til at dække sådanne faktiske udgifter.

Anmeld

27. november 2008

unikbaby

wamse skriver:

Men så skal man vel også påregne en del i administrationsudgifter, for nogen skal vel sidde og sige god for hvilke ting der er rimelige udgifter, der skal deles, for hvordan skal det regnes ud, hvad der præcis er 50 % af udgifter til barnet? Altså daginst. er jo nem nok at dele op, men så er der alle andre udgifter ved siden af. Dertil skal så frætrækkes de ordinære børnepenge som alle får, samlevende og enlige. Man skal vel også passe på at 50/50 ordningen ikke komme til at forringe barnets vilkår, for ved evt efterskole, og man så bare skulle betale halvdelen hver, så risikerer man jo at en af forældrene ikke har den reelle indtægt til at dække sådanne faktiske udgifter.

Ja, men hvis man kan når man er 2 så kan man vel også deles når man ikke er sammen, det er jo ikke samfundets børn.
Jeg er selv alene med 3 hvor faderen ikke betaler og desværre ej heller ikke til kommunen. Alligevel har jeg mine 3 børn i privatskole som jeg selv betaler ca 3500kr om mdr. det er svært, men dog mit valg

Anmeld

27. november 2008

wamse

unikbaby skriver:

Ja, men hvis man kan når man er 2 så kan man vel også deles når man ikke er sammen, det er jo ikke samfundets børn.
Jeg er selv alene med 3 hvor faderen ikke betaler og desværre ej heller ikke til kommunen. Alligevel har jeg mine 3 børn i privatskole som jeg selv betaler ca 3500kr om mdr. det er svært, men dog mit valg

Jo det er dit valg, men så har du åbenbart også muligheden for det, men nogle mennesker er jo presset meget hårdt økonomisk af div årsager, og der vil det jo være barnet der betaler prisen.
Men henblik på at det ikke er samfundets børn, nej men der er jo også tilskud til mange ting, hvor man så skal sige at alt i vores samfund skal betales af den enkelte, fx får ældre jo altså en del tilskud, som jo så heller ikke skulle være samfundets byrde.

Anmeld

27. november 2008

unikbaby

wamse skriver:

Jo det er dit valg, men så har du åbenbart også muligheden for det, men nogle mennesker er jo presset meget hårdt økonomisk af div årsager, og der vil det jo være barnet der betaler prisen.
Men henblik på at det ikke er samfundets børn, nej men der er jo også tilskud til mange ting, hvor man så skal sige at alt i vores samfund skal betales af den enkelte, fx får ældre jo altså en del tilskud, som jo så heller ikke skulle være samfundets byrde.

Jeg mener absolut at der skal gives tilskud til dem som har behovet. men hvis nu forældre kunne deles om udgifterne og ikke kommunen, ja så var der netop flere penge til at hjælpe dem som burde hjælpes meget mere. Jeg arbejder selv med ældre hvor jeg køre som chauffør ved ældrecentre, så nej min økonomi er meget lav.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.