Hjemmelavet mad - mme - amning nu med afstemning :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

TineA

lisbeth2910 skriver:

Tænkte faktisk det samme og gad derfor ikke stemme eller svarer på ts spørgsmål

Kan umiddelbart ikke se hvad tråden skal til for, andet end at fortælle andre hvordan man gør tingene rigtigt (altså iforhold til ts principper)

Tak skal du have

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

LISBETH:-)

W.. skriver:

Det er også hyggeligt Jeg ser, at de fleste gør som du (os) MME og så primært hjemmelavet mad og ind imellem færdiglavet

Men overraskende mange ammer og giver hjemmelavet mad - dét havde jeg ikke regnet med

Måske fordi dem der ikke gør ikke har lyst til at svarer efter de svar du har givet tidligere i tråden.

Anmeld

7. april 2011

TineA

lisbeth2910 skriver:

Måske fordi dem der ikke gør ikke har lyst til at svarer efter de svar du har givet tidligere i tråden.

Ej... Læs nu lige mine svar! Det er da utroligt

Anmeld

7. april 2011

sne190810

100% amning (Har et datter som konsekvent altid har nægtet både sutteflaske og sut)  Lidt irriterende til tider .......

Laver al grød/mos/mad til hende selv fra bunden. Urtekram er i sand favorit ang. grød. Jeg er ikke startet op med kød endnu, måske det snart skal komme på banen  

Indtil videre syntes hun godt om det, men hvis hun en dag "tvinger" mig til det såkaldte 'glas/pulver"-mad, jamen så er det vi spiser for en periode, eftersom hun ikke følger sit vægtkurve i forvejen. Så en jeg-vil-ikke-spise-noget-mad-periode, har vi ikke råd til på den konto ..

Har gennem de sidste 7,5 måned lært at man med små børn, har et standpunkt til man tager et nyt  

Anmeld

7. april 2011

dorthemus

MajaPiraya skriver:

Jeg ammer stadigvæk min datter på snart 15 måneder.. Og det vil jeg gøre til sommerferien. Hun har aldrig smagt pulvergrød. Jeg var simpeltehn så bange for at hun ville blive afhængig af det. Naboens dreng fik udelukkende mme og den der pulver vanille-risgrød i rigtig lang tid, fordi han var så kræsen.. Så jeg turde ikke engang at prøve!

Men hun har fået baby mad på glas, når vi har været ude. Og jeg havde også den holdning før, at det skulle hun ihvertfald ikke. Men alt med måde! Hellere det end at det ingenting får, og specielt hvis de ikke spiser og tager på som de skal. Og hun var faktisk vild med glas mad, og normalt ikke begejstret for hjemmelavet mad og det var SÅ frustrerende at kæmpe med hende så hun kunne tage på! 

Men nu, efter vuggestuestart spiser hun ENORME portioner og er blevet så glad for mad.. Hun spiser alt, også det jeg laver 

Så.. Hvis et barn ikke vil spise, må man prøve sig frem! 

Må jeg spørge hvor længe der gik før din datter spiste i vuggestuen?

Anmeld

7. april 2011

TineA

sne190810 skriver:

100% amning (Har et datter som konsekvent altid har nægtet både sutteflaske og sut)  Lidt irriterende til tider .......

Laver al grød/mos/mad til hende selv fra bunden. Urtekram er i sand favorit ang. grød. Jeg er ikke startet op med kød endnu, måske det snart skal komme på banen  

Indtil videre syntes hun godt om det, men hvis hun en dag "tvinger" mig til det såkaldte 'glas/pulver"-mad, jamen så er det vi spiser for en periode, eftersom hun ikke følger sit vægtkurve i forvejen. Så en jeg-vil-ikke-spise-noget-mad-periode, har vi ikke råd til på den konto ..

Har gennem de sidste 7,5 måned lært at man med små børn, har et standpunkt til man tager et nyt  

Anmeld

7. april 2011

kamtok

W.. skriver:

Det er også hyggeligt Jeg ser, at de fleste gør som du (os) MME og så primært hjemmelavet mad og ind imellem færdiglavet

Men overraskende mange ammer og giver hjemmelavet mad - dét havde jeg ikke regnet med

Hvis jeg havde kunne amme, havde jeg helt sikkert også gjort det. Ville SÅ gerne :-( Jeg forstår ikke hvordan det kan lade sig gøre, at der er nogen hvis børn aldrig har fået købemad på et eller andet tidspunkt i deres liv som små. Har de aldrig været med ude eller har mor/far virkelig altid haft hjemmelavet grød og mos med i tasken? (det er mig en gåde, hvordan man kan have færdig hjemmelavet grød med - synes det bliver mærkeligt og ulækkert - tips modtages gerne)..

Anmeld

7. april 2011

matryoshka

dorthemus skriver:

Må jeg spørge hvor længe der gik før din datter spiste i vuggestuen?

Det gik faktiskt nogle uger. Hun "strejkede" i starten, ved ikke om det var pga. tandfrembrud eller reaktion, måske begge dele! Men nu har hun gået der i næsten 2 måneder, og har spist RIGTIG godt de seneste 2-3 uger. Og det er en kæmpe lettelse!! 

Jeg håber din lille Runa snart får appetit! Hun er noget yngre end min pige kan jeg se, og ingen børn er jo ens. Men det er jo ikke ualmindeligt at de begynder at interessere sig for mad når de begynder at spise sammen med andre børn. 

Anmeld

7. april 2011

TineA

kamtok skriver:

Hvis jeg havde kunne amme, havde jeg helt sikkert også gjort det. Ville SÅ gerne :-( Jeg forstår ikke hvordan det kan lade sig gøre, at der er nogen hvis børn aldrig har fået købemad på et eller andet tidspunkt i deres liv som små. Har de aldrig været med ude eller har mor/far virkelig altid haft hjemmelavet grød og mos med i tasken? (det er mig en gåde, hvordan man kan have færdig hjemmelavet grød med - synes det bliver mærkeligt og ulækkert - tips modtages gerne)..

Altså, hvis vi er ude hos andre, har jeg mel og gryn med til at lave mad af, men er vi ude på café eller lignende aner jeg heller ikke hvad jeg skal proppe i munden på drengen, for som du siger, så bliver grød noget underligt noget. Så vi har sørget for at være hjemme til middagstid

Anmeld

7. april 2011

LISBETH:-)

W.. skriver:

Ej... Læs nu lige mine svar! Det er da utroligt

Kan godt se at du er blødet lidt mere op efterhånden som tråden er blevet længere. Men når det første man ser er et meget dømmende svar, så gidder man måske ikke bruge tid på at læse alle svar og se at du bløder lidt op.

Min datter får købe øko grød, 1 fl. mme og resten er hjemmelavet mad - det samme som vi andre spiser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.