Hjemmelavet mad - mme - amning nu med afstemning :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad har du/I givet dit/Jeres barn/børn

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.026 visninger
83 svar
0 synes godt om
7. april 2011

TineA

Jeg har længe tænkt på dette , og vil gerne se en statestik over hvordan det er herinde.

Altså, jeg oplever for det meste, at de børn jeg kender, som er flaskebørn, også er "færdigmads-børn".

Jeg ammede (desværre) kun 2½ måned, derefter blev min dreng flaskebarn og nu får han hjemmelavet grød og mos, vi har prøvet pulver-maden i nødsituationer (max 3 gange).

Så stem piger - jeg synes det er lidt interessant!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Maise

amning og hjemmelavet mad. fik dog flaske til natten fra 9 mdr af for bedre søvn og fik 1 flase til middag gså da jeg stoppede med at amme for at være sikker på hun fik det mælk hun skulle have. men amning de første 9 mdr. Altid hjemmelavet mad.

Anmeld

7. april 2011

TineA

Maise skriver:

amning og hjemmelavet mad. fik dog flaske til natten fra 9 mdr af for bedre søvn og fik 1 flase til middag gså da jeg stoppede med at amme for at være sikker på hun fik det mælk hun skulle have. men amning de første 9 mdr. Altid hjemmelavet mad.

Præcis som jeg gerne ville kunne have gjort Et rent øko-barn  Tak for dit svar

Anmeld

7. april 2011

Isabella_mor

jeg har ammet min søn i 3 mdr ca... og nu er han på flaske.. han får øko mme. og endda i en øko flaske..

mht når han skal have grød og mod har jeg en meget stor iver efter at skulle lave det hele selv.. jeg vil ikke proppe min dreng med pulvermad og konserveringsmidler og alt mulig gejl.. dåse og glas mad osv..

men nu kommer der en ny form for babymad... det hedder LOVEMADE. og det kommer fra urtekram som er lavet af en kvinde der også er mor og som fandt på idéen pga manglende kvalitetsmad til baby når tiden var knap... (artikkel i VI FORÆLDRE nr 4 APRIL udgaven) det er lavet i samarbejde med Nickolaj Kirk og Mikkel Maabjerg.. der begge går meget op i gode råvarer og økologi.

og måden det bliver fremstillet er ligesom man selv ville lave det hjemme i køkkenet.. og det bliver så frosset ned i små portionsbøtter... 

og det bedste af det hele er at det er økologisk.. og uden konserveringsmidler og Enumre... 

det har jeg i tankerne at jeg skal have lidt af i fryseren hvis jeg får en presset periode eller sådan noget... (nødstilfælde) for det kan næppe være billigere end det man kan lave selv... 

men det er et godt alternativ... (det kommer snart i butikkerne, der er ikke rigtig noget om det på nettet endnu, men det kommer nok på urtekrams hjemmeside. forhåbentlig inden ikke så længe) 

Anmeld

7. april 2011

NoName

Amning, senere MME, og hj.lavet grød og købe grød/mos når vi var ude.

Anmeld

7. april 2011

Mi

Første gang ammede jeg kun i en måneds tid, og jeg lavede kun færdiggrød når vi var i byen eller lign. Ellers var det hjemmelavet det hele, også frugtgrøden og vællingen.

Anden gang ammede jeg to måneder og lavede også alt maden selv.

Kan huske at der var en masse om, at den grød man køber ikke indeholder sukker, men at der er nogle stoffer i det, som omdannes til et sukkerlignende stof i maven på babyerne.

www.stjerneleg.dk

Anmeld

7. april 2011

TineA

MarianneSonne skriver:

Første gang ammede jeg kun i en måneds tid, og jeg lavede kun færdiggrød når vi var i byen eller lign. Ellers var det hjemmelavet det hele, også frugtgrøden og vællingen.

Anden gang ammede jeg to måneder og lavede også alt maden selv.

Kan huske at der var en masse om, at den grød man køber ikke indeholder sukker, men at der er nogle stoffer i det, som omdannes til et sukkerlignende stof i maven på babyerne.

www.stjerneleg.dk

Jeg tror bare ikke, at det er sundt uanset hvad Men tak for dit svar!

Anmeld

7. april 2011

Charlotte Wberg

min datter får mme

Amningen gik af fløjten på dag 11., så måtte hun suppleres med mme og her for en lille uge siden blev det til ren flaske, brystet var ikke til at råbe hurra for mere... ikke engang til opstart af måltiderne...

Jeg har købt en bog der hedder "sund mad til din baby" og jeg glæææder mig så meget til at lave grød/mos og andet godt... Så jeg satser nu på ikke at skulle købe færdiglavet mad til hende... Det er sikkert helt fint, men synes det er mega hyggeligt at lave det selv... og det tager jo ikke rigtig længere tid som sådan, det er mega hurtigt lavet og klart... små portioner til nedfrost også er vi kørende om et par måneder

(stemte mme og lav selv)

Anmeld

7. april 2011

Caroline86

ammede Laura til hun var 11½ måned (hun sagde selv stop) og hun har altid fået hjemmelavet mad... hun har faktisk aldrig smagt pulver/glas mad så jeg ved ikke om hun kan/kunne lide det

Jeg har altid hygget mig gevaldigt med at lave mad til hende

Anmeld

7. april 2011

Smølf

100% amning og måske 70% hjemmelavet mad. Pulver mos og glas i en snæver vending eller hvis jeg har skullet ud.

/smølf

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.