Hjemmelavet mad - mme - amning nu med afstemning :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

ESV

Jeg havde ikke mælk nok så ammede kun de første 2-3 måneder.

Lavede selv al grød og mos (den ene gang vi skulle ud og jeg havde en færdig blandet grød med spyttede hun det bare ud og så var vi lissom færdige med det)

Syntes det var super hyggeligt at stå selv om lave grød og mos og se havd hun kunne lide..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

misspippi

Jeg har desværre ikke kunnet amme min drenge så længe. Men de blev ammet de første par måneder og så røg vi over på mme.

Da det blev tid til fast føde, lavede jeg grød, grøntsagsmos osv. selv.

Frugtmosen købte jeg dog, men altid økologisk og så brugte jeg det ikke så meget.

Vi havde nogle gange nogle pulverblandinger med når vi skulle i byen og jeg vidste det ikke var til at lave andet.

Så jeg stemte "En blanding"

Anmeld

8. april 2011

anmaj

jeg ammede de første 5,5 måneder, så fik han tænder og bed.

grød lavede vi selv pånær måske 1 gang hver 14.sdag hvor vi snød med færdiglavet eller pulver..

og fordi jeg sluttede så tidligt med amningen, så skulle han jo have mme.

Anmeld

8. april 2011

musse1

her ammede jeg, men desværre kun i 1½ mdr. gik over til mme, da vi i starten begyndte med grød, ville han ik ha hjemmelavet, kun hvis det var noget banan, så til sidst måtte vi prøve med købe grød økologisk, det ville han gerne tage, nu er han så begyndt og spise noget alm mad, og noget hjemmelavet. så her har det været en blanding, han bliver 8 mdr.

Anmeld

8. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Luka kunne jeg desværre kun amme supplerende i 5 uger, derefter fuldt ud MME. Han fik hjemmelavet mad, da han begyndte på det.

Lina ammede jeg fuldt ud i 3 mdr. og derefter 1 mdr. supplerende og så fuldt ud MME. Hun fik også hjemmelavet mad, da hun begyndte på det.

Anmeld

8. april 2011

kamtok

dorthemus skriver:

Jeg har faktisk haft en bøtte havregrød med banan og kanel med til Runa i zoo...det skulle lige varmes lidt i  mikroovnen, men hun spiste det...synes også det så lidt ulæks ud

Tak - skal prøve og huske havregrøden, når han bliver stor nok til at måtte få det

Anmeld

8. april 2011

kamtok

Palaja skriver:

Jeg koger grøden hjemmefra og laver den ret tyk. Når jeg skal bruge den kommer jeg kogende vand i for at varme den op. Og så har jeg MME pulver med som jeg rører i. Det skal røres godt ud for ellers er det klumpet. Det virker fint for mig. 

Tak for tippet, det må prøves af..

Anmeld

8. april 2011

siw84

jeg ammede desværre kun de første 2 mdr da min pruduktion af mælk stoppede så min søn blev flaskebarn, men han har dog aldrig fået færdig pruduceret mad,altid hjemmelavet og han er nu næsten 14 mdr.. synes kun det er hyggeligt og stå og lave mad til ham

Anmeld

8. april 2011

Den lykkelige

Nu er min datter ikke begyndt på alm. mad.. men er flaske barn nu fordi jeg íkke kunne amme  Men når hun skal have grød og mos bliver det helt bestemt altid hjemmelavet!

Anmeld

8. april 2011

serinasmor

ammede i 10 dage og stoppede ikke med min gode vilje ...

derefter kom hun på flaske...

startede op på hjemmelavet kartoffelmos... efter 14 dage kom 2. måltid til -> det blev til pulvergrød da overskuddet ikke var til andet ... da 3. maltid kom til havde jeg stadig ingen overskud så det blev også til pulver ... efter lidt tid gik vi over til hjemmelavet grød også ... men det var nu mest for at spare penge ... det tog lidt længere tid, gav mere opvask- men prinsessen er jo ligeglad og åd glædelig ... lige til den dag hvor vi ikke længere måtte made hende ..

men siden har den for det meste stået på hjemmelavet mad ... men må da indrømme at hun på sit 15 mdr korte liv har får pomfritter(uden salt) op mod 4 gange 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.