Hjemmelavet mad - mme - amning nu med afstemning :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

dorthemus

kamtok skriver:

Hvis jeg havde kunne amme, havde jeg helt sikkert også gjort det. Ville SÅ gerne :-( Jeg forstår ikke hvordan det kan lade sig gøre, at der er nogen hvis børn aldrig har fået købemad på et eller andet tidspunkt i deres liv som små. Har de aldrig været med ude eller har mor/far virkelig altid haft hjemmelavet grød og mos med i tasken? (det er mig en gåde, hvordan man kan have færdig hjemmelavet grød med - synes det bliver mærkeligt og ulækkert - tips modtages gerne)..

Jeg har faktisk haft en bøtte havregrød med banan og kanel med til Runa i zoo...det skulle lige varmes lidt i  mikroovnen, men hun spiste det...synes også det så lidt ulæks ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Palaja

kamtok skriver:

Hvis jeg havde kunne amme, havde jeg helt sikkert også gjort det. Ville SÅ gerne :-( Jeg forstår ikke hvordan det kan lade sig gøre, at der er nogen hvis børn aldrig har fået købemad på et eller andet tidspunkt i deres liv som små. Har de aldrig været med ude eller har mor/far virkelig altid haft hjemmelavet grød og mos med i tasken? (det er mig en gåde, hvordan man kan have færdig hjemmelavet grød med - synes det bliver mærkeligt og ulækkert - tips modtages gerne)..

Jeg koger grøden hjemmefra og laver den ret tyk. Når jeg skal bruge den kommer jeg kogende vand i for at varme den op. Og så har jeg MME pulver med som jeg rører i. Det skal røres godt ud for ellers er det klumpet. Det virker fint for mig. 

Anmeld

7. april 2011

dorthemus

MajaPiraya skriver:

Det gik faktiskt nogle uger. Hun "strejkede" i starten, ved ikke om det var pga. tandfrembrud eller reaktion, måske begge dele! Men nu har hun gået der i næsten 2 måneder, og har spist RIGTIG godt de seneste 2-3 uger. Og det er en kæmpe lettelse!! 

Jeg håber din lille Runa snart får appetit! Hun er noget yngre end min pige kan jeg se, og ingen børn er jo ens. Men det er jo ikke ualmindeligt at de begynder at interessere sig for mad når de begynder at spise sammen med andre børn. 

Mange tak for dit svar

Anmeld

7. april 2011

TineA

lisbeth2910 skriver:

Kan godt se at du er blødet lidt mere op efterhånden som tråden er blevet længere. Men når det første man ser er et meget dømmende svar, så gidder man måske ikke bruge tid på at læse alle svar og se at du bløder lidt op.

Min datter får købe øko grød, 1 fl. mme og resten er hjemmelavet mad - det samme som vi andre spiser.

Jamen, jeg har jo ikke været andet end "blød", så jeg forstår ikke hvor den der kritik kommer fra ?? ..

Lidt irriterende. For ikke at sige meget, faktisk

Anmeld

7. april 2011

sne190810

Palaja skriver:

Jeg koger grøden hjemmefra og laver den ret tyk. Når jeg skal bruge den kommer jeg kogende vand i for at varme den op. Og så har jeg MME pulver med som jeg rører i. Det skal røres godt ud for ellers er det klumpet. Det virker fint for mig. 

Det samme har jeg gjort. Ellers har jeg bare sørget for at hun har spist lige inden vi tager hjemmefra, og hvis hun så bliver småsulten i de timer vi ude, får hun bryst, og så bare mad igen når vi kom hjem. Ellers har jeg egentlig altid været steder jeg kunne varme/lave lidt grød til hende, når jeg tænker over det ..

Nu er hun jo så 'stor' at jeg kan stikke hende nogle små rugbrødshapsere i barnevognen på farten, eller andet 'håndmad'.  

Anmeld

7. april 2011

TineA

Palaja skriver:

Smart!!!

Anmeld

7. april 2011

Palaja

sne190810 skriver:

Det samme har jeg gjort. Ellers har jeg bare sørget for at hun har spist lige inden vi tager hjemmefra, og hvis hun så bliver småsulten i de timer vi ude, får hun bryst, og så bare mad igen når vi kom hjem. Ellers har jeg egentlig altid været steder jeg kunne varme/lave lidt grød til hende, når jeg tænker over det ..

Nu er hun jo så 'stor' at jeg kan stikke hende nogle små rugbrødshapsere i barnevognen på farten, eller andet 'håndmad'.  

rugbrødshapsere er skønt  Det har vi også tit med... 

Anmeld

7. april 2011

kamtok

W.. skriver:

Altså, hvis vi er ude hos andre, har jeg mel og gryn med til at lave mad af, men er vi ude på café eller lignende aner jeg heller ikke hvad jeg skal proppe i munden på drengen, for som du siger, så bliver grød noget underligt noget. Så vi har sørget for at være hjemme til middagstid

der har jeg taget et valg om at de få gange vi er ude ved "grød-tid" får han pulvergrød og ellers prøver jeg at passe det ind efter at vi først går hjemmefra når han har fået grød, så jeg kun behøver at lave flasker når vi er ude. Glæder mig til vi kan starte op med rugbrød og pålæg, det er lidt nemmere at have med end både flaske, grød og mos.

Anmeld

8. april 2011

Palaja

W.. skriver:

Smart!!!

Ha ha. Tak.

Anmeld

8. april 2011

Mor til L&S

Hej

Liva er både blevet ammet og fået mme samt hun kun har fået hjemmelavet mad - aldrig andet

Jeg hyggede mig med at lave hendes mad og det tog virkelig ikk lang tid samt jeg synes det var så sjovt at prøve noget nyt og se om hun kunne lide det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.