Hjemmelavet mad - mme - amning nu med afstemning :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

MaliksMor

Malik blev ammede til han var 3 måneder også blev det for meget for mig - så derfor valgte jeg at stoppe.

Han for købe grød / nogle gange hjemmelavede (dog sjældent ) og ellers for han det samme mad som os andre.. også for han stadig 1-2 flasker om dagen.. de svære at tage fra ham ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

M.O.A.R.

Amning og hjemmelavet mad

Ammer stadig om aftenen når han skal sove.

Han har fået grød siden han var 5½ måned.

Anmeld

8. april 2011

PsychedeliC

Blandning.

Jeg ammede i 2-3 mdr og havde så begyndle jeg også at give ham mme for han tog ikke nok på. Med hensyn til fast føde er/var det også en blandning af færdiglavet og hjemmelavet.

Anmeld

8. april 2011

morethanperfect

Oscar blev ammet den første måned men han blev ikke mæt , så får mme .. Han får købe grød , og hjemmelavet mos (når han gider spise det) .. Gider ikke til at forklare mig , men står ved min måde at gøre det på her

Anmeld

8. april 2011

misslea

Jeg har ammet... og givet en natflaske til min datter.

Hun får ALTID hjemmelavet frugtmøs og grøntsagsmos.

Hun får både hjemmelavet grød og Hollegrød  (når vi er ude) 

Så jeg passer vidst ikke helt ind i systemet

Wilma elsker Holle-grøden.... og da der ikke er tilsat alt muligt krudst for at søde det... (læs: det smager af ingenting) OG det er økologisk.... så har jeg det fint med, at hun også får det engang imellem....!!!

Anmeld

8. april 2011

Camillee

Min søn får økologisk MME og hjemmelavet grød og mos.

Jeg ammede desværre ikke særlig længe, da vi havde en hård start med flere lange sygehus besøg osv. ....

Jeg nyder at lave grød/mad og mos til ham, have ham med i køkkenet og så kan jeg godt lidt at vide hvad jeg giver ham at spise.

Anmeld

8. april 2011

K&S

Palaja skriver:

Ammede fuldt til min datter var 4 mdr ca. Så begyndte hun at få en flaske MME til natten, da jeg ikke havde mælk nok om aftenen. Ammer stadig (hun er 7 mdr) men ikke ret meget, kun mellemmåltider. Hun får som udgangspunkt hjemmelavet mad, men med MME pulver i og har da også "forbudte" glas med frugtmos stående i skabet. Kun nogle madvarer er økologiske.

Selvfølgelig er det vigtigt at give sine børn en sund og varieret kost. Men selvom hjemmelavet mad er sundest behøver købemad ikke være direkte usund. Jeg er ikke fanatisk, men tænker over hvad jeg putter i munden på min datter. 

Og hvor mange kan lige sige at de udelukkende levede økologisk, sundt og E-numre fri da de var gravide eller ammede? Ikke mig i hvert fald 

Anton har altid været flaskebarn (ammede kun i ca. 14 dage) - jeg startede med at ALT var hjemmelavet, men har måtte gå på kompromis...

Anmeld

8. april 2011

FamilenStorm

Har stemt blandet...

Hjemmelavet grød/mos - amning- MME (som aften/natmåltid)

Anmeld

8. april 2011

Pige2009

W.. skriver:

Jeg har længe tænkt på dette , og vil gerne se en statestik over hvordan det er herinde.

Altså, jeg oplever for det meste, at de børn jeg kender, som er flaskebørn, også er "færdigmads-børn".

Jeg ammede (desværre) kun 2½ måned, derefter blev min dreng flaskebarn og nu får han hjemmelavet grød og mos, vi har prøvet pulver-maden i nødsituationer (max 3 gange).

Så stem piger - jeg synes det er lidt interessant!

Laura blev ammet fuldt ud til hun var 5 mdr., hvorefter hun fik hjemmelavet grød og mos

Anmeld

8. april 2011

millesofie

amning til 7½mdr derefter hjemmelavet MME og ALTID hjemmelavet mad

har dog haft en pulver dims hos min mormor hvis der nu skulle ske noget men den har hun kun fået max tre gange (den er nu forlængst smidt ud)

min pige sagde selv stop til amning desværre for ville godt have ammet hende et år

hun er nu 16 mdr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.