Hjemmelavet mad - mme - amning nu med afstemning :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

slettet_7530

dorthemus skriver:

Du skriver, at du ikke mener det er sundt..det er dine egne ord, og det er faktisk sårende. Men fair nok, du kan ikke selv se det og jeg ved godt, at jeg tager det personligt...men det er jo også tæt på for mig.

Og ja så det godt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

TineA

dorthemus skriver:

Du skriver, at du ikke mener det er sundt..det er dine egne ord, og det er faktisk sårende. Men fair nok, du kan ikke selv se det og jeg ved godt, at jeg tager det personligt...men det er jo også tæt på for mig.

Og ja så det godt.

Jamen, altså det er min mening. Æbler og også sundere end vingummi - men mon ikke man også spiser vingummier alligevel? Og hvem tager skade af det? Ingen!

Der er intet, INTET dømmende i dette - det ved jeg måske er svært at tro, men det er altså ikke for at støde dig eller andre.. Som sagt - jeg ville have gjort præcis som du selv gør!

Anmeld

7. april 2011

TineA

Albertesmor skriver:

Jeg gider ikke bruge tid på og sidde og hive hvert enkelt svar frem som er "bedrevidende"
over and out

Jesus, det er da ikke nemt at få et alvorligt svar her..... Det er da dårlig stil

Anmeld

7. april 2011

kamtok

herhjemme kom amningen aldrig igang, men malkede ud de første 14 dage og han fik en blanding af mm og mme, herefter kun mme. Nu får han mme og grød og mos. Primært hjemmelavet det hele, men hvis vi er ude og ikke kan komme til at bruge et køkken får han glas/pulver mad. Synes det er hyggeligt at lave mad til ham og elsker når han spiser det jeg har lavet, med lyd på (naaaam uhm smask osv.) :-)

Anmeld

7. april 2011

dorthemus

W.. skriver:

Jamen, altså det er min mening. Æbler og også sundere end vingummi - men mon ikke man også spiser vingummier alligevel? Og hvem tager skade af det? Ingen!

Der er intet, INTET dømmende i dette - det ved jeg måske er svært at tro, men det er altså ikke for at støde dig eller andre.. Som sagt - jeg ville have gjort præcis som du selv gør!

Jeg tror bare ikke, at det er sundt uanset hvad Men tak for dit svar!

Har citeret dig på første side...og jo det er faktisk meget dømmende

Anmeld

7. april 2011

TineA

kamtok skriver:

herhjemme kom amningen aldrig igang, men malkede ud de første 14 dage og han fik en blanding af mm og mme, herefter kun mme. Nu får han mme og grød og mos. Primært hjemmelavet det hele, men hvis vi er ude og ikke kan komme til at bruge et køkken får han glas/pulver mad. Synes det er hyggeligt at lave mad til ham og elsker når han spiser det jeg har lavet, med lyd på (naaaam uhm smask osv.) :-)

Det er også hyggeligt Jeg ser, at de fleste gør som du (os) MME og så primært hjemmelavet mad og ind imellem færdiglavet

Men overraskende mange ammer og giver hjemmelavet mad - dét havde jeg ikke regnet med

Anmeld

7. april 2011

Palaja

Ammede fuldt til min datter var 4 mdr ca. Så begyndte hun at få en flaske MME til natten, da jeg ikke havde mælk nok om aftenen. Ammer stadig (hun er 7 mdr) men ikke ret meget, kun mellemmåltider. Hun får som udgangspunkt hjemmelavet mad, men med MME pulver i og har da også "forbudte" glas med frugtmos stående i skabet. Kun nogle madvarer er økologiske.

Selvfølgelig er det vigtigt at give sine børn en sund og varieret kost. Men selvom hjemmelavet mad er sundest behøver købemad ikke være direkte usund. Jeg er ikke fanatisk, men tænker over hvad jeg putter i munden på min datter. 

Og hvor mange kan lige sige at de udelukkende levede økologisk, sundt og E-numre fri da de var gravide eller ammede? Ikke mig i hvert fald 

Anmeld

7. april 2011

LISBETH:-)

Albertesmor skriver:

Må jeg spørge hvorfor du har lavet en afstemning?? jeg synes faktisk ikke det er ok at spørge folk i en afstemning hvad de gør for derefter at hagle dem ned der har taget et anderledes valg end du selv har gjort

Tænkte faktisk det samme og gad derfor ikke stemme eller svarer på ts spørgsmål

Kan umiddelbart ikke se hvad tråden skal til for, andet end at fortælle andre hvordan man gør tingene rigtigt (altså iforhold til ts principper)

Anmeld

7. april 2011

matryoshka

Jeg ammer stadigvæk min datter på snart 15 måneder.. Og det vil jeg gøre til sommerferien. Hun har aldrig smagt pulvergrød. Jeg var simpeltehn så bange for at hun ville blive afhængig af det. Naboens dreng fik udelukkende mme og den der pulver vanille-risgrød i rigtig lang tid, fordi han var så kræsen.. Så jeg turde ikke engang at prøve!

Men hun har fået baby mad på glas, når vi har været ude. Og jeg havde også den holdning før, at det skulle hun ihvertfald ikke. Men alt med måde! Hellere det end at det ingenting får, og specielt hvis de ikke spiser og tager på som de skal. Og hun var faktisk vild med glas mad, og normalt ikke begejstret for hjemmelavet mad og det var SÅ frustrerende at kæmpe med hende så hun kunne tage på! 

Men nu, efter vuggestuestart spiser hun ENORME portioner og er blevet så glad for mad.. Hun spiser alt, også det jeg laver 

Så.. Hvis et barn ikke vil spise, må man prøve sig frem! 

Anmeld

7. april 2011

TineA

dorthemus skriver:

Jeg tror bare ikke, at det er sundt uanset hvad Men tak for dit svar!

Har citeret dig på første side...og jo det er faktisk meget dømmende

Puha, det er svært at forklare Jeg tror ikke det er sundt, nej. Hjemmelavet kontra pulver, der må man da indrømme, at det kan da kun være sundest med det hjemmelavede.- men det er jo ikke kriminelt at give sine børn det! Og der er maaaaange børn der får færdigmad ( til tider også min knægt)

OG DER ER INTET GALT I DET

Jeg misunder f.eks. dem der har kan amme - det kunne jeg ikke og det er jeg stadig ked af! Men vi gør det, som virker bedst for os! Præcis som I gør..

Åh, jeg aner ikke hvordan jeg ellers skal forklare mig. Jeg er jo bare enig med dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.