Skal ikke vaccineres

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2011

Malou Eline

Hej Lullaby

Tak for dine links, men jeg synes ikke rigtigt at kunne se beskrivelser af bivirkningerne og det er netop dem som er interessante. 

Jeg er enig med dig i at mæslinger er en alvolig og smitsom sygdom og ikke er så sjovt at blive smittet med, men rigtigt mange vilkår skal være på plads inden sygdommen kan bryde ud. 

Vedr. kighoste-indlægget, det er en trist og bekymrende historie du kommer med der, vi er glade på dine vegne at det gik godt. 
Nu er det sådan med kighoste at vaccinen kun beskytter 50% imod smitte, så dit barn kan altså stadig få kighoste, det er en falsk tryghed der sælges her!
Vi mener at risikoen ved en vaccine er langt højere end komplikation ved kighoste som behandles med antibiotika hvis uheldet skulle være ude.

Sundhedsstyrelsen har her skrevet lidt om direkte bivirkninger på vacciner:  http://www.sst.dk/publ/publ2000/vaccine/kap06.html

Derudover har der været indrapporteret et utal af bivirkninger fra forældre som har fået anderledes børn efter vaccinen, mange af disse rapporter er skjult for os, læs lidt her: 

http://vaers.hhs.gov/data/index en rigtig spændende side som indeholder rigtige data som ikke er forvansket af organisationer. Download data her:  http://vaers.hhs.gov/data/data/

Indirekte bivirkninger er som jeg tidligere har været inde på cancer, nedsat frugtbarhed mv. at indsprøjte sådanne fremmedelementer i kroppen kan være kimen til cancer senere i livet, disse indirekte bivirkninger er meget svære at påvise på nuværende tidspunkt.
Der findes også sammenhænge imellem ADHD, astma mv.  http://www.cure-guide.com/natural_health_newsletter/Vaccines_and_ADHD_Autism/vaccines_and_adhd_autism.html

Informationer omkring bivirkninger ved vacciner findes desværre ikke i dets naturlige form i Danmark, det er på tide at nogle siger " Hvorfor?" , hvem af os forældre stopper op betvivler det vi konstant for trukket ned over hovedet?

Samtidigt skal man huske på at medicinalvareindustrien/ vaccinefabrikanter er en multimilliard virksomhed som driver organisationer og lobbyisme frem uden hensynstagen til birvirkninger, kortsigtede såvel som langsigtede.

I 2007 udbetalte vaccineproducenter i USA 2milliarder dollars i erstatning til familier som lod deres barn vaccinere med MMR (measles-mumps-rubella) , altså mæslinger, fåresyge og røde hunde. 
Det ville ikke være sket, hvis vaccinationen havde overholdt de accepterede bivirkninger.

Jeg selv er ikke vaccineret og har haft fåresyge og røde hunde, til gengæld er jeg aldrig syg, lider ikke af allergier eller astma. 
På min arbejdsplads er næsten alle blevet vaccineret imod influenza, og vi har aldrig før set så meget sygefravær. De bliver hurtigere syge og influenzaen har bare formeret sig så de stadig kan få influenza.

Måske et tilfælde? 

Hvad siger I, kan I genkende det?

Det blev en lang post alligevel, håber I får læst det hele alligevel. Det kunne være interessant at fortsætte, men kan vi ikke aftale at der postes andet end links til skrækhistorier og formaninger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

slettet_7530

Nu smider jeg lige et link alligevel
http://www.ssi.dk/Vaccination/Boernevaccination/Sp orgsmal%20og%20svar/Om%20MFR-vaccination.aspx

Jeg kan ikek helt se formålet med at staten skulle føre en hulens masse forældre bag lyset ved at de giver børnene vaccinen, den koster jo samfundet mange penge at give

Anmeld

3. april 2011

Cris

Jeg kender også lidt om vaccinationer og de har self. også en del ulemper... Men det bliver ikke sagt så offenligt, så de fleste mennesker ved ikke noget om, og de vil skrive mange negativ ting og kalde dig mange kedelige ting...

Jeg har valgt at vaccinere vores børn fordi vi kom til at rejse en del og jeg tænkte, at det ville være bedst i den sidste ende. Og også fordi der er mange mennesker der kan komme med sygdomme fra andra lande, vi er ikke længere isoleret.

Hver gang jeg fik vaccineret børnene har jeg krydset mine fingre og bedt til den højre magt, at det hele gik ok og uden reaktioner (og jeg taler ikke om bare lidt feber...) Indtil nu alt gik godt 

Anmeld

3. april 2011

Lise

Malou Eline skriver:

Jeg selv er ikke vaccineret og har haft fåresyge og røde hunde, til gengæld er jeg aldrig syg, lider ikke af allergier eller astma. 
På min arbejdsplads er næsten alle blevet vaccineret imod influenza, og vi har aldrig før set så meget sygefravær. De bliver hurtigere syge og influenzaen har bare formeret sig så de stadig kan få influenza.

Måske et tilfælde? 

Jeg vil helst ikke kommentere det egentlige emne, da jeg ikke ved nok om det, men jeg vil da lige sige at jeg selv er vaccineret som barn, men altså heller aldrig er syg, har ingen allergier eller astma...

hmm, tilfælde? - jeg ved det ikke...

Har dog taget imod en influenzavaccine, og dagen efter havde jeg mit livs første (og eneste) influenza. Gør det aldrig igen!

Men jeg lader mine unger vaccinere - jeg tør simpelthen ikke lade være.

Anmeld

3. april 2011

N&J

Malou Eline skriver:

Hej Lullaby

Tak for dine links, men jeg synes ikke rigtigt at kunne se beskrivelser af bivirkningerne og det er netop dem som er interessante. 

Jeg er enig med dig i at mæslinger er en alvolig og smitsom sygdom og ikke er så sjovt at blive smittet med, men rigtigt mange vilkår skal være på plads inden sygdommen kan bryde ud. 

Vedr. kighoste-indlægget, det er en trist og bekymrende historie du kommer med der, vi er glade på dine vegne at det gik godt. 
Nu er det sådan med kighoste at vaccinen kun beskytter 50% imod smitte, så dit barn kan altså stadig få kighoste, det er en falsk tryghed der sælges her!
Vi mener at risikoen ved en vaccine er langt højere end komplikation ved kighoste som behandles med antibiotika hvis uheldet skulle være ude.

Sundhedsstyrelsen har her skrevet lidt om direkte bivirkninger på vacciner:  http://www.sst.dk/publ/publ2000/vaccine/kap06.html

Derudover har der været indrapporteret et utal af bivirkninger fra forældre som har fået anderledes børn efter vaccinen, mange af disse rapporter er skjult for os, læs lidt her: 

http://vaers.hhs.gov/data/index en rigtig spændende side som indeholder rigtige data som ikke er forvansket af organisationer. Download data her:  http://vaers.hhs.gov/data/data/

Indirekte bivirkninger er som jeg tidligere har været inde på cancer, nedsat frugtbarhed mv. at indsprøjte sådanne fremmedelementer i kroppen kan være kimen til cancer senere i livet, disse indirekte bivirkninger er meget svære at påvise på nuværende tidspunkt.
Der findes også sammenhænge imellem ADHD, astma mv.  http://www.cure-guide.com/natural_health_newsletter/Vaccines_and_ADHD_Autism/vaccines_and_adhd_autism.html

Informationer omkring bivirkninger ved vacciner findes desværre ikke i dets naturlige form i Danmark, det er på tide at nogle siger " Hvorfor?" , hvem af os forældre stopper op betvivler det vi konstant for trukket ned over hovedet?

Samtidigt skal man huske på at medicinalvareindustrien/ vaccinefabrikanter er en multimilliard virksomhed som driver organisationer og lobbyisme frem uden hensynstagen til birvirkninger, kortsigtede såvel som langsigtede.

I 2007 udbetalte vaccineproducenter i USA 2milliarder dollars i erstatning til familier som lod deres barn vaccinere med MMR (measles-mumps-rubella) , altså mæslinger, fåresyge og røde hunde. 
Det ville ikke være sket, hvis vaccinationen havde overholdt de accepterede bivirkninger.

Måske et tilfælde? 

Det blev en lang post alligevel, håber I får læst det hele alligevel. Det kunne være interessant at fortsætte, men kan vi ikke aftale at der postes andet end links til skrækhistorier og formaninger?

Nu er problematikken ved netop den sammenhæng du mener at have fundet saglige beviser på ved muligt autisme efter en vac. at den ikke er bevidst, nogle mener der er en sammenhæng, men endnu har jeg ikke set fra et lægevidenskabligt tidskrift en undersøgelse der direkte forbinder de to. 

Der har været en del tidligere debatter herinde omkring netop det om man skal lade sit barn vac. eller ej, og ved også at der er en bruger herinde som desværre har dårlige erfaringer mht. vac., men prøv at søg efter de gamle debatter, for du er sikkert ikke den eneste med den holdning.

Der hvor jeg syntes det hele er problematisk ved børnevac. er at man ikke bliver oplyst nok om dem inden, det hele bliver som en selvfølge, og det syntes jeg ikke er i orden, jeg mener man må give forældre et oplyst valg og så må de træffe den beslutning de nu vil. 

Men må indrømme at jeg har svært ved oplysninger som stammer fra fx. Japan, de jager stadig hvaler i massevis og syntes det er helt okey, så jeg ved ikke hvor oplyste jeg egentlig syntes de er, men så vidt jeg husker er der da et sted hvor alt den nyeste viden indenfor lægevidenskaben diskuteres og offentliggøres, og der vil unægtelig være alt (både for og imod) samlet, så det kan give et bedre og mere nuanceret overblik.. hvis jeg bare kunne huske navnet på tidskriftet.. 

Anmeld

3. april 2011

N&J

Må lige tilføje at jeg har læst alle linksne og ja især den med at der er en sammenhæng fordi der er påvist flere adhd, allegi og autisme tilfælde ved børn der er vac, end ved børn der ikke er.. ja sku det pokker, vi har fyldt os med kemiske stoffer fra det ene og det andet, vi lever merkant anerledes end man gjorde førhen, så der er sket en kæmpe vækst i de sygdomme, at det så er flere vac. børn handler måske om to forskellige faktorer: 1. at der er langt flere børn der bliver vac. end ikke. 2. at de forældre der ikke lader sine børn vac. måske (uden at fornærme nogen) er mere til de naturlige fødevarer og rene produkter, så mon der måske også gennem årene er hopet sig mindre kemiske stoffer de kunne videregivere til deres børn op i deres kroppe, hmm måske..

Jeg syntes ikke der er andet end mulige teorier,  men intet der ville få mig til at lade være med at vac. mit barn (som i øvrigt er vac.), især når vi i dk tros alt har rappoteret flere tilfælde end USA kunne det tyde på at vi måske er bedre til at anmelde bivirkninger, men ingen af de tal ville være nok til at afholde mig, men til gengæld havde jeg det anerledes efter at efter læst en bruges historie herinde fra om vac. af hendes datter, men i sidste ende mente jeg det var risikoen værd.  

Anmeld

3. april 2011

Rikke Houmøller Thaarup

Se mit tidligere indlæg i anden tråd vedr. Vacciner og ADHD.. Den sammenhæng er aflivet. Forskeren havde løjet.. Og det er bevist. Der er INGEN sammenhæng. Pt. Har vi mæslingeepidemi i dk med flere indlæggelser. Udset da jeres børn for smitte og lad være med at vaccinere, men så lad være med at piv hvis de bliver alvorlig syge, skal indlægges osv. We told you so!! Jeg tror ikke nogen fatter hvor alvorligt det er med sådan et udbrud.... Men det er meget alvorligt. Vær mega kildekritiske når i læser artikler. Check hvilke interesse forfatteren har i at skrive.. Nogen kommentere at der er penge bag medicinalproducenterne. Ja, hvad tror du betaler forskningen.. De 15 års arbejde der ligger forud for fremstillingen af den endelige vaccine. Selvfølgelig er der penge i det.. Men det er der sq også i din Apple computer eller dine Føtex varer. I andre lande ville de give deres arm eller ben for den gratis luksus du fravælger.. altså vaccinen som redder dit barn fra nogle frygtelige sygdomme

Anmeld

3. april 2011

Sommerbird

Albertesmor skriver:

http://www.ssi.dk/Vaccination/Boernevaccination/Sp orgsmal%20og%20svar/Om%20MFR-vaccination.aspx

Jeg kan ikek helt se formålet med at staten skulle føre en hulens masse forældre bag lyset ved at de giver børnene vaccinen, den koster jo samfundet mange penge at give

Anmeld

4. april 2011

Malou Eline

Albertesmor skriver:

Enig, men nu synes jeg heller ikke have skrevet det var staten, men derimod organisationer og lobbyister.

En ting som vi virkelig hæfter os ved er ganske faktuelt, nemlig statistisk set har antallet af mæslinger og dødsfald været kraftigt faldende siden 1950, faktisk er antallet af mæslinginfektion faldet med 98% indtil 1968 da vaccinen blev indført rutinemæssigt. Så vi spørger bare... hvilken indflydelse har vaccinen haft på mæslinger?

Vigtig statistik her:  http://www.whale.to/vaccine/ImmunizationGraphs-RO2009.pdf

En ting vi ved med sikkerhed er at kosten og hygiejne spiller en væsentlig faktor om man smittes med mæslinger eller ej. De dødsfald som mæslinger har medført skyldtes i langt de fleste tilfælde en sekundær infektion som angreb på hospitalet.
I lande som Afrika hvor både kosten og hygiejnen er dårligere end USA er grundlaget for at mæslinger spredes langt højere, fuldstændigt på samme måde som UK har dårligere kost end USA og derved en anelse højere udbrud af mæslinger.

Noget andet som virkelig kan undre er indholdet i linket som Lullaby postede, det med "køb en vaccine", nu er det sådan at der dør ca. 10x så mange mennesker af forurenet/ bakterielt vand and folk der dør af mæslinger i Afrika.

- Hvordan kan det være?
Kan det være fordi at mæslinger kan holdes nede med vacciner i udsatte områder, men hvis vandet bliver renset korrekt så forsvinder den økonomiske omsætning på vacciner?

Anmeld

4. april 2011

Malou Eline

Se mit tidligere indlæg i anden tråd vedr. Vacciner og ADHD.. Den sammenhæng er aflivet. Forskeren havde løjet.. Og det er bevist. Der er INGEN sammenhæng. Pt. Har vi mæslingeepidemi i dk med flere indlæggelser.

I andre lande ville de give deres arm eller ben for den gratis luksus du fravælger

Vacciner og ADHD er ikke decideret bevist, det har vi heller ikke nævnt, blot fremlagt som en mulighed. Måske nogle kan forklare hvorfor antallet af ADHD tilfælde stiger i takt med at vaccinerne introduceres? 

Vi har ikke en mæslingepidemi i DK, men 30 tilfælde i det østlige Sjælland og ingen af dem med et strejf af de skræmmehistorier vi bombarderes med. 

Kommentaren om arme og ben er ikke rigtigt relevant i denne diskussion, du lyder nærmest lidt vred? Vi ønsker bare at debattere, ikke skændes og mudderkast  Vi kan ikke se sagligheden i at sige "1 million andre" og pludseligt er det "normalt" og så behøver man ikke stille flere spørgsmål, hvis du forstår . Ligeledes er "thumbs up" og skulderklap overflødige, da de kun opfordrer til en lynchstemning som spolerer sagligheden.

Jeg læste forresten lige op på sagen vedr. mæslinger i DK og det viser sig at 20% ikke lader deres børn vaccinere, så vi er åbenbart ikke alene. Hvor er I andre?.. vores initielle indlæg er stadig gældende, vi er meget spændt på at få diskuteret det igennem  

Ja.. vi kan ikke lige nære os med lidt sarkasme... 20% hmm... forunderligt at vi ikke har hørt mere om dødsfald og følgevirkninger pga. manglende vaccination her i DK. Det er jo hver femte barn der render rundt uden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.