Puha, jeg har simpelthen ikke nerver til det her..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

TineA

Fru'Rugaard skriver:

Det lyder mere som om at han slet ikke er klar til det endnu?
Hvis han bliver ved med at få det i den gale hals, så ville jeg vente lidt endnu- eller bare gør det en smule grovere, i stedet fra fint mos/grød til fuldstændig grov- så du gør det grovere og grovere.
Men, jeg tror også at det kan være smagen af kartoffel,(hvis han ikke har fået kartoffel så længe) de fleste børn er ved at kaste op de første par gange de får kartoffel.

Rikke- Mor til Maja på 1 år

Men han er 7 måneder, så han burde snart kunne klare det

Eller hvad? ..

Ja, jeg tror du har meget ret i det med kartoflen - altså han ser ud som om han bliver søsyg og skal brække sig  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

dorthemus

W.. skriver:

Det eer sort ud for mig så Hvad gør du/I når det kommer i den gale hals?

Løft hans arm/arme op over hovedet, det stimulere synkerefleksen  Og hvis det er alvorligt så bunden i vejret med ham.

Anmeld

29. marts 2011

Zeus

W.. skriver:

Ja, det er også tidligt at det skal moses og ikke blendes. Vi er først rigtig gået igang med den grove grød i går  William er 7 måneder på fredag..

Moser du det kun med en gaffel nu? For vi gav den lige en ekstra tur med en ske bagefter, så det stadig var fint - men lidt grovt.. Og gav så kun i de bitte bitte små bider.. Jeg syntes faktisk det hjalp rigtigt meget, at det kom i mere mundrette portioner, selvom hun fint kan spise en skefuld af gangen, af det der har været igennem sien. 

Anmeld

29. marts 2011

Fru'Rugaard

W.. skriver:

Men han er 7 måneder, så han burde snart kunne klare det

Eller hvad? ..

Ja, jeg tror du har meget ret i det med kartoflen - altså han ser ud som om han bliver søsyg og skal brække sig  

Altså, min datter var først klar til f.eks. rugbrød da hun var 7 mdr.
Men, ellers prøv at blende kartofflerne med blenderen og det andet med en gaffel, så bliver det jo stadig lidt grovere
Det kunne godt lyde som om at det liger er voldsom nok for ham og bare gå over til det grove med det samme

Anmeld

29. marts 2011

TineA

dorthemus skriver:

Nej det kan hun ikke...hun spiser intet selv, kun skemad...men det er en længere snak som jeg ikke vil trætte dig med

Jeg har måttet revurdere meget herhjemme og går meget på kompromis med mine principper. Jeg laver al slags sovs til hende; bearnaise, brun, persille, hollandaise..you name it

Og så skal man ikke være så bange for, at tilsætte moderate mængder krydderier. Jeg tilsætter f.eks. ofte lidt hvidløg eller pesto i kartoffelmosen. Børn kan godt lide mad der smager og det gør også overgangen til den mad, resten af familien spiser, nemmere

Nu ved jeg ikke hvor gammel dit barn er, men jeg læste et sted at børn i alderen ca. 7-8 måneder er meget motiverede for at smage forskellige ting så man kan bare eksperimentere

Jeg tror ikke det ville trætte mig, men det er helt ok

Han er 7 månder gammel på fredag. Så det er jo en rigtig god periode til at forsøge en masse ting.

SP nævnte også det med pesto og sovs og jeg har faktisk også oprettet en tråd herinde for en uges tid siden med spørgsmål præcis angående det!

Laver du så selv sovs og pesto fra bunden eller er det der du går på kompromis med dine principper?

Anmeld

29. marts 2011

TineA

Fru'Rugaard skriver:

Altså, min datter var først klar til f.eks. rugbrød da hun var 7 mdr.
Men, ellers prøv at blende kartofflerne med blenderen og det andet med en gaffel, så bliver det jo stadig lidt grovere
Det kunne godt lyde som om at det liger er voldsom nok for ham og bare gå over til det grove med det samme

Ja, jeg tror du har meget ret Jeg forsøgte på det den anden dag, bare omvendt - altså moste jeg kartoflen og havde blendede grøntsager i fryseren, som jeg havde lavet på forhånd. Det endte med det samme som i dag  Så jeg må prøve at blende kartoflen og mose resten ..

Men nu skriver du, at din datter var klar til rugbrød da hun var 7 mdr. Jeg ville aldrig turde udsætte ham for et stykke rugbød nu, da han ville blive kvalt på stedet!

Anmeld

29. marts 2011

TineA

Zeus skriver:

Moser du det kun med en gaffel nu? For vi gav den lige en ekstra tur med en ske bagefter, så det stadig var fint - men lidt grovt.. Og gav så kun i de bitte bitte små bider.. Jeg syntes faktisk det hjalp rigtigt meget, at det kom i mere mundrette portioner, selvom hun fint kan spise en skefuld af gangen, af det der har været igennem sien. 

Kun gaffel, ja Hm, skeen er måske ikke en dum idé  Dét prøver vi i morgen - måske blende kartoflen og mose resten..

Anmeld

29. marts 2011

TineA

dorthemus skriver:

Løft hans arm/arme op over hovedet, det stimulere synkerefleksen  Og hvis det er alvorligt så bunden i vejret med ham.

Ja, det er jo så bare det med at tage det roligt når det komme i den gale hals - jeg går i panik og ville ikke starte med at løfte armene, men straks vende ham upside down Er simpelthen så dødbange for, at han skal blive kvalt i den skide mos

Anmeld

29. marts 2011

TineA

Macaab skriver:

lader ham som regel klare den selv. Der brækreflekser er rigtig gode. Er det meget galt, så klapper jeg ham blidt på ryggen.

Skulle det blive alvorligt ( det har vi ikke prøvet) så bliver han vendt på hovedet, hold i anklerne og rystet lidt... (Sådan fik min mor en piratos rystet ud af mig, da jeg var barn)

Og du kan sagtens være rolig mens han "kløjes"?

Jeg går nemlig i panik!!

Anmeld

29. marts 2011

Fru'Rugaard

W.. skriver:

Ja, jeg tror du har meget ret Jeg forsøgte på det den anden dag, bare omvendt - altså moste jeg kartoflen og havde blendede grøntsager i fryseren, som jeg havde lavet på forhånd. Det endte med det samme som i dag  Så jeg må prøve at blende kartoflen og mose resten ..

Men nu skriver du, at din datter var klar til rugbrød da hun var 7 mdr. Jeg ville aldrig turde udsætte ham for et stykke rugbød nu, da han ville blive kvalt på stedet!

Hvis han bliver SÅ kvalt, så er det simpelthen fordi at stykkerne er for store, eller fordi at han får en for stor mundfuld- min datter kunne også godt få det i den gale hals, men hun kan selv få det op igen, så det rører mig slet ikke, hvis hun sidder og hoster lidt, så siger jeg bare "Uhhha". Men, min datter har heller aldrig haft problemer med at smage noget nyt, eller "tygge" det.
Den dag idag, spiser hun boller, skorper, rundstykker osv. hun kan også sagtens spise klappe sammen madder- og hun har altså kun 2 tænder.
Hvis i ikke prøver at give ham det, så lærer han det jo aldrig, og når han skal have hapsere, så give ham så små stykker at han kan bare kan sluge dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.