Puha, jeg har simpelthen ikke nerver til det her..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

TineA

Macaab skriver:

Aslan "kaster" jævnligt noget op som lige var den "forkerte" konsistens... Eller fordi han har fået proppet for meget ind i hovedet.

Men især kartoffel har den evne herhjemme, både mos og i stykker

Og hvor gammel er han? Ja, førhen fik William bare broccoli, gulerødder og blomkål blendet, da vi har haft store maveproblemer med kartoflen, og der har aldrig været problemer før nu. Ej, det er bare så forfærdeligt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Zeus

W.. skriver:

Og hvor gammel er hun ? Puha, det letter at høre, at det ikke kun er os der har problemer med det!

Hun bliver 5 mdr i næste uge.. Sp'en sagde allerede for 14 dage siden, at vi bare skulle mose det med en gaffel, men vi havde en del terninger tilbage i fryseren der lige skulle spises først  

Anmeld

29. marts 2011

TineA

Zeus skriver:

Hun bliver 5 mdr i næste uge.. Sp'en sagde allerede for 14 dage siden, at vi bare skulle mose det med en gaffel, men vi havde en del terninger tilbage i fryseren der lige skulle spises først  

Ja, det er også tidligt at det skal moses og ikke blendes. Vi er først rigtig gået igang med den grove grød i går  William er 7 måneder på fredag..

Anmeld

29. marts 2011

Corn

W.. skriver:

Og hvor gammel er han? Ja, førhen fik William bare broccoli, gulerødder og blomkål blendet, da vi har haft store maveproblemer med kartoflen, og der har aldrig været problemer før nu. Ej, det er bare så forfærdeligt..

Nu er han blevet 9 mdr, men sådan har det været siden vi startede

Anmeld

29. marts 2011

TineA

Simone J skriver:

Hvor gammel er han og hvor længe har han fået grød og mos ?

7 måneder på fredag (hvor bliver tiden dog af) og han har fået mos og grød hver dag i 10 uger nu Blendet. Og fra i går fik han hirse og havregrød og "gaffel-mos".

Anmeld

29. marts 2011

TineA

Macaab skriver:

Nu er han blevet 9 mdr, men sådan har det været siden vi startede

Det eer sort ud for mig så Hvad gør du/I når det kommer i den gale hals?

Anmeld

29. marts 2011

Fru'Rugaard

Det lyder mere som om at han slet ikke er klar til det endnu?
Hvis han bliver ved med at få det i den gale hals, så ville jeg vente lidt endnu- eller bare gør det en smule grovere, i stedet fra fint mos/grød til fuldstændig grov- så du gør det grovere og grovere.
Men, jeg tror også at det kan være smagen af kartoffel,(hvis han ikke har fået kartoffel så længe) de fleste børn er ved at kaste op de første par gange de får kartoffel.

Rikke- Mor til Maja på 1 år

Anmeld

29. marts 2011

TineA

Zeus skriver:

Det er jo meningen, at de skal gå fra fint til grov, og man kan læse, at han allerede har fået det fint, og det er derfor, at hun går/vil videre til det grove

Nemlig

Anmeld

29. marts 2011

Corn

W.. skriver:

Det eer sort ud for mig så Hvad gør du/I når det kommer i den gale hals?

lader ham som regel klare den selv. Der brækreflekser er rigtig gode. Er det meget galt, så klapper jeg ham blidt på ryggen.

Skulle det blive alvorligt ( det har vi ikke prøvet) så bliver han vendt på hovedet, hold i anklerne og rystet lidt... (Sådan fik min mor en piratos rystet ud af mig, da jeg var barn)

Anmeld

29. marts 2011

dorthemus

W.. skriver:

Det må jeg simpelthen forsøge mig med. Jeg har blandet grøntsagerne med MME, men mosen var stadig ret tør i forhold til når det bliver blendet. Kan hun spise små hapsere uden problemer så? SP sagde, at vi godt kunne forsøge os med bondebrød snart, men dét tør jeg sgu da overhovedet ikke

Nej det kan hun ikke...hun spiser intet selv, kun skemad...men det er en længere snak som jeg ikke vil trætte dig med

Jeg har måttet revurdere meget herhjemme og går meget på kompromis med mine principper. Jeg laver al slags sovs til hende; bearnaise, brun, persille, hollandaise..you name it

Og så skal man ikke være så bange for, at tilsætte moderate mængder krydderier. Jeg tilsætter f.eks. ofte lidt hvidløg eller pesto i kartoffelmosen. Børn kan godt lide mad der smager og det gør også overgangen til den mad, resten af familien spiser, nemmere

Nu ved jeg ikke hvor gammel dit barn er, men jeg læste et sted at børn i alderen ca. 7-8 måneder er meget motiverede for at smage forskellige ting så man kan bare eksperimentere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.