Puha, jeg har simpelthen ikke nerver til det her..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

TineA

KaMa skriver:

Der SÅ mange børn, der har svært ved kartoffelmos.

Mine børn æder ALT. Bondebrød, grøntsagsstykker og får også hakket agurkestænger i sig - trods de ikke har en eneste tand endnu.

Kartoffelmos kan de dog godt reagere på. Det kan se ret dramatisk ud. Min måde er at fortynde mosen med vand eller mme. Så det er lidt mere kartoffelsuppe med grøntsagsstykker og kød i.

Det er da underligt at noget så mildt som kartoffel kan være så "svær" for de små! Jeg har også (med hjælp fra baby.dk pigerne) besluttet at blende kartoflen (blødt og flydende, som du også beskriver det) og så bare mose resten af grøntsagerne med gaffel og ske og virker det ikke, så venter vi lidt med den grove mos og prøver igen senere!

Tak for dit svar!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Fru'Rugaard

W.. skriver:

Ja, det må vi gøre!

Tusinde tak for hjælpen!!

Det var så lidt

Anmeld

29. marts 2011

Vial

W.. skriver:

Det er da underligt at noget så mildt som kartoffel kan være så "svær" for de små! Jeg har også (med hjælp fra baby.dk pigerne) besluttet at blende kartoflen (blødt og flydende, som du også beskriver det) og så bare mose resten af grøntsagerne med gaffel og ske og virker det ikke, så venter vi lidt med den grove mos og prøver igen senere!

Tak for dit svar!!

Du "må" ikke blende kartoffelmos. Så bliver det helt slimet. Du skal mose og piske det og så tilsæt masser af kartoffelvandet og/eller mme.

Anmeld

29. marts 2011

TineA

KaMa skriver:

Du "må" ikke blende kartoffelmos. Så bliver det helt slimet. Du skal mose og piske det og så tilsæt masser af kartoffelvandet og/eller mme.

Ja, det ved jeg jo egentlig godt

Anmeld

29. marts 2011

Vial

W.. skriver:

Ja, det ved jeg jo egentlig godt

Altså i de første tre uger fik mine dem blendet. Der vidste jeg det ikke. Kunne da godt se, at det var noget mærkelig stads, men de åd det da lystigt.

Anmeld

29. marts 2011

TineA

KaMa skriver:

Altså i de første tre uger fik mine dem blendet. Der vidste jeg det ikke. Kunne da godt se, at det var noget mærkelig stads, men de åd det da lystigt.

Sødt De er åbenbart altædende eller hvad? Skønt med sådan nogle unger!!  Jeg har givet ham det blendet før - ikke et hit

Anmeld

29. marts 2011

Vial

W.. skriver:

Sødt De er åbenbart altædende eller hvad? Skønt med sådan nogle unger!!  Jeg har givet ham det blendet før - ikke et hit

Ja, jeg er blevet velsignet med børn, der spiser ALT. Det eneste som ikke er et hit er øllebrød. Alt andet spiser de. (tvillinger på 7½ mdr)

Anmeld

29. marts 2011

TineA

KaMa skriver:

Ja, jeg er blevet velsignet med børn, der spiser ALT. Det eneste som ikke er et hit er øllebrød. Alt andet spiser de. (tvillinger på 7½ mdr)

Ja, jeg ved du har de ro små twinser, har fulgt dig lidt herinde og har faktisk også købt en hue af dig  

Men det er jo bare lækkert med børn der ikke er kræsne - det gør lige livet lidt nemmere, ikke?

Anmeld

29. marts 2011

Vial

W.. skriver:

Ja, jeg ved du har de ro små twinser, har fulgt dig lidt herinde og har faktisk også købt en hue af dig  

Men det er jo bare lækkert med børn der ikke er kræsne - det gør lige livet lidt nemmere, ikke?

Hahaha, det er ikke sådan, når vi er så anonyme, at jeg ikke tror nogle kender mig - og jeg slet ikke kan kende andre. Du har selvfølgelig også købt huen af min veninde, så det vidste jeg ikke så meget om.. hehe.

Anmeld

29. marts 2011

TineA

KaMa skriver:

Hahaha, det er ikke sådan, når vi er så anonyme, at jeg ikke tror nogle kender mig - og jeg slet ikke kan kende andre. Du har selvfølgelig også købt huen af min veninde, så det vidste jeg ikke så meget om.. hehe.

Vi er SÅ anonyme, det er faktisk rart, synes jeg Ja, min mor købte den af din veninde, da de bor mere eller mindre ved siden af hinanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.