Puha, jeg har simpelthen ikke nerver til det her..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.779 visninger
65 svar
0 synes godt om
29. marts 2011

TineA

Nu er William igang med at få "grovere" grød og mos, da det skal være slut med det "nemme" mad. Så han har de sidste par dage fået hirsegrød til frokost (ikke et hit ) og her til aften skulle han så have kartoffel-broccoli og blomkålsmos med lidt oksekød i. Kødet blev blendet, da han overhovedet ikke kan "tygge" med siden gummer endnu.

Han får de første par skeer i munden og vender nærmest vrangen ud, da han smager på det og så får han det altså bare galt i halsen, (læs : bliver lilla i hovedet) så kæresten nærmest må finde sine førstehjælps-tricks frem.

Jeg går FULDSTÆNDIG i baglås og løber rundt for at finde tlf'en for at ringe 112. Han får hostet det op med hjælp fra min kæreste der får ham op af stolen og får "klappet" luft i ham igen og er ikke påvirket af det bagefter. Det er moren her så til gengæld. Jeg rystede i ansgt i tre kvarter efter.

Jeg har most grøntsagerne ud til uigenkendelighed med en gaffel, men alligevel kommer det i den gale hals. Jeg er lige ved at kaste håndklædet i ringen og undersøge om der er nogle alternativer, hvilket der jo nok ikke rigtig er.

Er der nogle af Jer der har prøvet/oplever det samme eller hvad fa***n gør jeg forkert??

Tine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Corn

Aslan "kaster" jævnligt noget op som lige var den "forkerte" konsistens... Eller fordi han har fået proppet for meget ind i hovedet.

Men især kartoffel har den evne herhjemme, både mos og i stykker

Anmeld

29. marts 2011

dorthemus

Jeg kender godt til problemet..min datter der er 10 måneder kan stadig have svært ved konsistensen hvis det er groft. Jeg plejer at lave sovs, så det er knap så "tørt", så glider det nemmere ned

Anmeld

29. marts 2011

Zeus

Jeg gav hende lidt grovere mos igår og i forgårs, og der brækkede hun det hele op igen + den flaske hun fik en time forinden, fordi hun blev ved med at få det i den gale hals

Så nøjes jeg med at give hende bitte bitte små skefulde, nærmest på størrelse med min halve lillefingernegl, og det hjalp!

Idag har jeg haft det igennem sien igen

Anmeld

29. marts 2011

Simone J

W.. skriver:

Nu er William igang med at få "grovere" grød og mos, da det skal være slut med det "nemme" mad. Så han har de sidste par dage fået hirsegrød til frokost (ikke et hit ) og her til aften skulle han så have kartoffel-broccoli og blomkålsmos med lidt oksekød i. Kødet blev blendet, da han overhovedet ikke kan "tygge" med siden gummer endnu.

Han får de første par skeer i munden og vender nærmest vrangen ud, da han smager på det og så får han det altså bare galt i halsen, (læs : bliver lilla i hovedet) så kæresten nærmest må finde sine førstehjælps-tricks frem.

Jeg går FULDSTÆNDIG i baglås og løber rundt for at finde tlf'en for at ringe 112. Han får hostet det op med hjælp fra min kæreste der får ham op af stolen og får "klappet" luft i ham igen og er ikke påvirket af det bagefter. Det er moren her så til gengæld. Jeg rystede i ansgt i tre kvarter efter.

Jeg har most grøntsagerne ud til uigenkendelighed med en gaffel, men alligevel kommer det i den gale hals. Jeg er lige ved at kaste håndklædet i ringen og undersøge om der er nogle alternativer, hvilket der jo nok ikke rigtig er.

Er der nogle af Jer der har prøvet/oplever det samme eller hvad fa***n gør jeg forkert??

Tine

I starten da Cecilie fik mos blendede vi det, så hun ikke vil få det galt i halsen.

Anmeld

29. marts 2011

TineA

Zeus skriver:

Jeg gav hende lidt grovere mos igår og i forgårs, og der brækkede hun det hele op igen + den flaske hun fik en time forinden, fordi hun blev ved med at få det i den gale hals

Så nøjes jeg med at give hende bitte bitte små skefulde, nærmest på størrelse med min halve lillefingernegl, og det hjalp!

Idag har jeg haft det igennem sien igen

Og hvor gammel er hun ? Puha, det letter at høre, at det ikke kun er os der har problemer med det!

Anmeld

29. marts 2011

TineA

Simone J skriver:

I starten da Cecilie fik mos blendede vi det, så hun ikke vil få det galt i halsen.

Det har vi også gjort, men konsistensen skal jo gøres grovere med tiden

Anmeld

29. marts 2011

Simone J

W.. skriver:

Det har vi også gjort, men konsistensen skal jo gøres grovere med tiden

Hvor gammel er han og hvor længe har han fået grød og mos ?

Anmeld

29. marts 2011

Zeus

Simone J skriver:

Det er jo meningen, at de skal gå fra fint til grov, og man kan læse, at han allerede har fået det fint, og det er derfor, at hun går/vil videre til det grove

Anmeld

29. marts 2011

TineA

dorthemus skriver:

Jeg kender godt til problemet..min datter der er 10 måneder kan stadig have svært ved konsistensen hvis det er groft. Jeg plejer at lave sovs, så det er knap så "tørt", så glider det nemmere ned

Det må jeg simpelthen forsøge mig med. Jeg har blandet grøntsagerne med MME, men mosen var stadig ret tør i forhold til når det bliver blendet. Kan hun spise små hapsere uden problemer så? SP sagde, at vi godt kunne forsøge os med bondebrød snart, men dét tør jeg sgu da overhovedet ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.