det der med camping...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2011

Vidunderligeunger

Tanja1234 skriver:

Vi har flere gange pakket bilen og kørt til Ungarn og Italien med teltet og vi elsker det. Vi ville til gengæld aldrig køre så langt med en campingvogn. Det har vi (jeg) absolut ikke tålmodighed til. Jeg elsker at få lov til at slippe bilen løs på de tyske motorveje så man kan se at man kommer nogen steder..

Nu har vi ikke nogen børn endnu men vores plan er i hvert fald at prøve turen med den lille når hun er ovet et år - så måske til næste år.

Vi planlægger normalt ikke noget andet end hvornår vi kører hjemmefra og hvornår vi gerne vil være hjemme. I Ungarn kender vi campingpladsen der er kæmpe stor og har både 10 resaturanter, barer, pool, iskioske, dagligvarebutik, legepladser, børneaktiviteter, egen søbred, børnestrand osv. osv. Så hvis man vil, behøver man slet ikke at bevæge sig udenfor pladsen. Vi plejer dog at køre rundt og se lidt evt. i Budapest og ellers slapper vi bare ved søen hvor vandet er dejligt varmt

Når vi skal have den lille med vil vi nok booke pladsen på forhånd, så vi selv kan bestemme hvor vi skal ligge i forhold til bad/toilet osv. men ellers tror jeg ikke at vi vil ændre noget udover alt det ekstra der skal pakkes...

PS: Vi ser altså også de gode pensionist-campister i ens tøj men fordi pladserne er så store har det altid været en stor blanding af børnefamilier, unge og gamle.

altså telt bliver det aldrig for mig, så hellere en campingvogn/bus med fotelt (hvilket jeg faktisk synes er meget cool, for så kan man gå lidt væk fra de andre og der bliver ikke så trængt i campingvognen hehe.. 

ej jeg må sku tage mig sammen, finde en vogn et sted man kan leje og så tage ud i det danske sommervejr med manden og Alberte..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

Tanja1234

BlyViol skriver:

altså telt bliver det aldrig for mig, så hellere en campingvogn/bus med fotelt (hvilket jeg faktisk synes er meget cool, for så kan man gå lidt væk fra de andre og der bliver ikke så trængt i campingvognen hehe.. 

ej jeg må sku tage mig sammen, finde en vogn et sted man kan leje og så tage ud i det danske sommervejr med manden og Alberte..

Altså der hvor vi har været kan men leje mobilhomes, lejligheder lige ned til søen, hytter og huse i forskellige størrelser og endda også telte med trægulv, køkken og senge

Så der er rige muligheder for at finde noget man kan leve med

Anmeld

21. marts 2011

Carina1977

BlyViol skriver:

inspireret lidt af en anden tråd hvor der bliver spurgt hvor sommerferien skal holdes, bliver der bl.a. svaret camping (sorry twinboys at jeg hænger dig ud, det er IKKE negativt ) og så tænker jeg med det samme CAMPING????  det er sådan noget min moster og onkel synes er fedt i 3 uger ved Gardasøen og det eneste jeg kan relatere camping til er ensfarvede joggindragter, for meget kaffe, lidt for nærgående naboer, for meget kortspil og toiletter der ligger langt væk, især om natten...

Jeg var med en veninde på camping i 1999 ved Rømø og jeg gør det ALDRIG igen, det var SÅ kedeligt.. 

Så nu er mit spørgsmål - Hvorfor camping? og fortæl gerne så meget som muligt, der skal en del til at overbevise mig om at camping/ferie i DK med campingvogn er morsomt....

Knus Mitzie... som skal 10 dage til Nordnorge...

Jeg har overvejet at tage 2-3 overnatninger på en campingplads i sommerferien, sammen med min søster og Mark. Jeg vil heller ikke i længere tid end det, da min ryg ikke har det alt for godt.

Selvfølgelig er toiletterne langt væk, men det skal ikke være det der afholder mig fra at tage på camping

Og det der med at man keder sig....det er jo hvad man gør det til  Der er jo ingen der siger at man skal blive på camping-pladsen hele tiden. man kan jo også tage steder hen. Hvis nu vejret er godt, kan man jo tage til stranden, gå på vandretur, cykeltur osv. Nu er jeg jo udpræget natur-menneske....jeg elsker den skønne natur, specielt om sommeren....så jeg foretrækker faktisk udelivet det meste af sommeren.

Derudover så elsker børn jo at komme på camping....de har hele tiden nogen at lege med. Det i sig selv, synes jeg bestemt opvejer den smule ulempe der er ved en camping-plads. Selvfølgelig er det primitivt, men det er nu også rart at prøve engang imellem. Tænk at få muligheden for at droppe computer og tv helt, og nyde hinanden som en familie. Jeg føler mig også mere frisk og fyldt af energi, når jeg er på camping....det er sikkert alt den friske luft der gør det.

Men når det så er sagt....der er altså nogen, der ikke er til camping. Og det er jo ærlig snak....så må i lade os andre om det  Der er altså nogen, der ikke bryder sig om det, og så synes jeg da bestemt, man skal finde på andre ting

Anmeld

21. marts 2011

NinaNymannMadsen

det er godt nok en stereotyp det du beskrev der.

jeg har camperet siden jeg var 8 år gammel og jeg elsker det.
sammenholdet med sin familie, man hygger på en hel anden måde end man gør der hjemme. der er legepladser til børnene og toiletterne det jo alt efter hvilken plads man har for de ligger da tilgængeligt, de fleste campingvogne idag har også toilet men dog ikk de bedste men hvis det er bare til at tis på om natten kan det lade sig gøre.

man kan tage på turen med familien der er ingen der siger man skal være på campingpladsen hele tiden. mange campingpladser har også pool nu og mange forskellige arangemanger man kan deltage i og man møder nye mennesker og stifter nye venskaber.

man griller og hygger med sin familie.

elsker alt i alt at være på camping det er skide sjovt syntes jeg.
det jo bare finde en camping plads der passer til det man gerne selv vil ha.

og man kan leje hytter hvis det ikk er en campingvogn man vil være i, og nogen hytter har eget badeværelse med toilet og nogen gange bad også. og der er også plads til små børn med baderum til dem og puslepladser og sådan nogen ting.

Anmeld

21. marts 2011

LISBETH:-)

Carina1977 skriver:

Jeg har overvejet at tage 2-3 overnatninger på en campingplads i sommerferien, sammen med min søster og Mark. Jeg vil heller ikke i længere tid end det, da min ryg ikke har det alt for godt.

Selvfølgelig er toiletterne langt væk, men det skal ikke være det der afholder mig fra at tage på camping

Og det der med at man keder sig....det er jo hvad man gør det til  Der er jo ingen der siger at man skal blive på camping-pladsen hele tiden. man kan jo også tage steder hen. Hvis nu vejret er godt, kan man jo tage til stranden, gå på vandretur, cykeltur osv. Nu er jeg jo udpræget natur-menneske....jeg elsker den skønne natur, specielt om sommeren....så jeg foretrækker faktisk udelivet det meste af sommeren.

Derudover så elsker børn jo at komme på camping....de har hele tiden nogen at lege med. Det i sig selv, synes jeg bestemt opvejer den smule ulempe der er ved en camping-plads. Selvfølgelig er det primitivt, men det er nu også rart at prøve engang imellem. Tænk at få muligheden for at droppe computer og tv helt, og nyde hinanden som en familie. Jeg føler mig også mere frisk og fyldt af energi, når jeg er på camping....det er sikkert alt den friske luft der gør det.

Men når det så er sagt....der er altså nogen, der ikke er til camping. Og det er jo ærlig snak....så må i lade os andre om det  Der er altså nogen, der ikke bryder sig om det, og så synes jeg da bestemt, man skal finde på andre ting

Vi har tv i campingvognen og computeren ryger altså også med. Men vi er vist også luksus campister (man kan da ikke undvære baby.dk i 14 dage)

Anmeld

21. marts 2011

Vidunderligeunger

Carina1977 skriver:

nu er der flere der nævnet pc og tv, og det kan jeg også SAGTEND undvære, det er nok mere det med de der campist-naboer som ligger LIGE ved siden af en. Jeg kan også godt kede mig, der er det nok værre med manden, men jeg orker ikke ulækre toiletter, for mange mennesker, for mange børn!!! og så er der er så lidt plads.. men det skal jo nok bare prøves!

Anmeld

21. marts 2011

Vidunderligeunger

Vi har tv i campingvognen og computeren ryger altså også med. Men vi er vist også luksus campister (man kan da ikke undvære baby.dk i 14 dage)

eeeeej, Lisbeth! det er jo ikke ferie tsk.. hehe.. 

det gider jeg alligevel ikke sidde og glo i mens jeg er på ferie.. eller jo det må godt være der, men det skal ikke tage overhånd  dog ikke internet, det gider jeg ikke når jeg har ferie.!

Anmeld

21. marts 2011

Vidunderligeunger

Astasmor skriver:

det er godt nok en stereotyp det du beskrev der.

jeg har camperet siden jeg var 8 år gammel og jeg elsker det.
sammenholdet med sin familie, man hygger på en hel anden måde end man gør der hjemme. der er legepladser til børnene og toiletterne det jo alt efter hvilken plads man har for de ligger da tilgængeligt, de fleste campingvogne idag har også toilet men dog ikk de bedste men hvis det er bare til at tis på om natten kan det lade sig gøre.

man kan tage på turen med familien der er ingen der siger man skal være på campingpladsen hele tiden. mange campingpladser har også pool nu og mange forskellige arangemanger man kan deltage i og man møder nye mennesker og stifter nye venskaber.

man griller og hygger med sin familie.

elsker alt i alt at være på camping det er skide sjovt syntes jeg.
det jo bare finde en camping plads der passer til det man gerne selv vil ha.

og man kan leje hytter hvis det ikk er en campingvogn man vil være i, og nogen hytter har eget badeværelse med toilet og nogen gange bad også. og der er også plads til små børn med baderum til dem og puslepladser og sådan nogen ting.

og jeg er allerede taget hjem!!! 

Anmeld

21. marts 2011

Fru Nielsen

BlyViol skriver:

ad din smiley er skummel :/

Men ja, det skal vidst bare prøves.. jeg må se at få omvendt min traumatiserede hjerne (for min venindes forældre havde virkelig ens joggindragter på)

Vores campingvogn ligger fast i sønder-omme.... Den kan i da låne for en weekend.... Så kan i prøve det.....

Anmeld

21. marts 2011

NinaNymannMadsen

BlyViol skriver:

og jeg er allerede taget hjem!!! 

sådan er det jo bare.

sådan er vi alle forskellige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.