det der med camping...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2011

Vidunderligeunger

isabellamor skriver:

jeg har været på camping mange gange.. både i vogn og med telt... jeg syntes det er super hyggeligt... og det behøver nødvendigvis ikke være med ens joggindragtr.. selvom det ellers kunne være sjovt at forestille sig min kæreste og jeg i ens tøj.. hahahahahahaha ^_^

man kan jo være på camping og have cucci på for søren..  men jeg syntes det er hyggeligt.. det minder om at være i sommerhus hvor der er tæt bebygget og en masse unger.. væggene er bare lavet af telt eller af campingvogn...

det er nok det der tæt bebygget der skræmmer mig. ejg vil have FRED når jeg er på ferie. også derfor vi tager til det nordligste Nordnorge 10 dage, der er der ingen forstyrrelser overhovedet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

SussieThyssen

BlyViol skriver:

inspireret lidt af en anden tråd hvor der bliver spurgt hvor sommerferien skal holdes, bliver der bl.a. svaret camping (sorry twinboys at jeg hænger dig ud, det er IKKE negativt ) og så tænker jeg med det samme CAMPING????  det er sådan noget min moster og onkel synes er fedt i 3 uger ved Gardasøen og det eneste jeg kan relatere camping til er ensfarvede joggindragter, for meget kaffe, lidt for nærgående naboer, for meget kortspil og toiletter der ligger langt væk, især om natten...

Jeg var med en veninde på camping i 1999 ved Rømø og jeg gør det ALDRIG igen, det var SÅ kedeligt.. 

Så nu er mit spørgsmål - Hvorfor camping? og fortæl gerne så meget som muligt, der skal en del til at overbevise mig om at camping/ferie i DK med campingvogn er morsomt....

Knus Mitzie... som skal 10 dage til Nordnorge...

I guder hvor kan jeg kun give dig ret...LOL 

Jeg har været på nogle campingture, da jeg var yngre, især fordi mine respektive mænd elskede at campere, men helt ærligt...jeg har aldrig kunnet finde noget morsomt ved det. Lad gå hvis man kan leje en af de der campinghytter (med badeværelse), og det har min mand og jeg så gjort et par gange, og det har været langt bedre.
Ungerne har nydt det, og vi har fået nogle gode oplevelser sammen.
Men dengang jeg var ung (tænk at man skal sige det) der var det telt m.v. og jeg fatter ikke, at jeg orkede det, med små børn og jeg skal komme efter dig. Nå det var nu heller ikke for min fornøjelses skyld og hver gang svor jeg, at jeg ALDRIG ville på den galaj igen.
Da sønneke kom til nedlagde jeg veto og ville ikke mere
Pollen, myg, øm og smadret ryg og bækken...nej tak.
Og så er der altid et eller andet der ikke virker, en luftmadras, der er utæt, mennesker man skal dele køkken med, wc'er der er stoppet og der er altid en unge, der bliver syg, så man må tage hjem for at komme til lægen.
Så nej...jeg bliver aldrig camping entusiast.
Jeg har også prøvet det med campingvgn, men det synes jeg godt nok er besværligt, man skal jo pakke et helt hus ud og ned hvergang man når til et nyt sted
Og så er der wc'et...bvadr

Nej, jeg er for magelig...jeg gider ganske enkelt ikke.
Nu er der jo sket det med mine hofter, så nu er det helt yt(tænker med gru på, hvis jeg netop i dag skulle opholde mig et hvilket som helst andet sted end hjemme, hvor jeg hverken kan krybe eller gå), så jeg bliver hjemme  i min seng, som jeg elsker og altid har gjort. I grunden har jeg altid hadet ikke at kunne sove i min egen seng LOL
Så behold I bare alverdens campingpladser, sommerhuse og hvad ved jeg, jeg bliver hjemme i min egen have og har mit eget wc..og især seng

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. marts 2011

Isabella_mor

BlyViol skriver:

det er nok det der tæt bebygget der skræmmer mig. ejg vil have FRED når jeg er på ferie. også derfor vi tager til det nordligste Nordnorge 10 dage, der er der ingen forstyrrelser overhovedet..

det lyder også mega lækkert..

camping er for den sociale "jeg kan godt lide at omgås mange forskellige mennesker" typen..

du virker med den beskrivelse af en ferie for dig som en type der bare skal VÆK fra det hele og det er også okay.. ikke alle er camingmennesker. og ikke alle kan lide at tage på aleneferie til total afslappethed uden andet eng elge omkring sig.. det kunne jeg også godt bruge. så kunne man RIGTIG få hevet stikket ud.

jeg er til lidt af hvert... sol strand og sommer,, vandreture i fjeldene kanotur i sverige og en lille tur i hyggeligt vennelag i et sommerhus et sted i jylland, skiferie om vinteren.. og camping såmend også...

Anmeld

21. marts 2011

LISBETH:-)

Macaab skriver:

det er afslapning for forældrene og masser af legekammerater til ungerne

Den hopper jeg også på! Jeg har altid HADDET camping men efter vi har fået børn, så er det blevet HITTET! Altså i campingvogn - telt er jeg alt for luksus menneske til.

Der er jo også forskel på campingpladser. vi skal til en med swimmingpool og en masse børne aktiviteter til sommer. Og hvor der er ordentlige bade og toilet forhold. Gidder ikke stå i kø for at skulle tisse for så at komme ind til et klamt toilet.

Jeg mener at det er verdens bedste ferieform når man har børn! Prøv det Mitzie så bliver du omvendt

Anmeld

21. marts 2011

Vidunderligeunger

lisbeth2910 skriver:

Den hopper jeg også på! Jeg har altid HADDET camping men efter vi har fået børn, så er det blevet HITTET! Altså i campingvogn - telt er jeg alt for luksus menneske til.

Der er jo også forskel på campingpladser. vi skal til en med swimmingpool og en masse børne aktiviteter til sommer. Og hvor der er ordentlige bade og toilet forhold. Gidder ikke stå i kø for at skulle tisse for så at komme ind til et klamt toilet.

Jeg mener at det er verdens bedste ferieform når man har børn! Prøv det Mitzie så bliver du omvendt

ad din smiley er skummel :/

Men ja, det skal vidst bare prøves.. jeg må se at få omvendt min traumatiserede hjerne (for min venindes forældre havde virkelig ens joggindragter på)

Anmeld

21. marts 2011

Vidunderligeunger

isabellamor skriver:

det lyder også mega lækkert..

camping er for den sociale "jeg kan godt lide at omgås mange forskellige mennesker" typen..

du virker med den beskrivelse af en ferie for dig som en type der bare skal VÆK fra det hele og det er også okay.. ikke alle er camingmennesker. og ikke alle kan lide at tage på aleneferie til total afslappethed uden andet eng elge omkring sig.. det kunne jeg også godt bruge. så kunne man RIGTIG få hevet stikket ud.

jeg er til lidt af hvert... sol strand og sommer,, vandreture i fjeldene kanotur i sverige og en lille tur i hyggeligt vennelag i et sommerhus et sted i jylland, skiferie om vinteren.. og camping såmend også...

men jeg tror også at jeg bare skal prøve det, og så få af eller bekræftet om det er noget. 

Det bliver dog i Dk for min kæreste har ikke set andet end tivoli, løkken og jomfru ane gade (den gade man fester i i Aalborg hvis du ikke lige vidste det) da hans ungdom var ren druk haha.. så han skal ud og være lidt kulturel sammen med mig. vi havde lystbåd da jeg var barn, og jeg ELSKEDE det simpelthen, det var virkelig det bedste. Det var min mor, far og mig (er enebarn) lang væk fra alting, og jeg kunne bare lege med dem dagen lang så kan man sejle i land i et par dage  opleve havnebyen og snakke med lidt andre der ligger til kajs, og så videre, det var den ideelle ferie for mig, men nu fisker min kæreste så jeg tvivler på han vil på havet både når han er p åarbejde OG på ferie..

Anmeld

21. marts 2011

Vidunderligeunger

SussieThyssen skriver:

I guder hvor kan jeg kun give dig ret...LOL 

Jeg har været på nogle campingture, da jeg var yngre, især fordi mine respektive mænd elskede at campere, men helt ærligt...jeg har aldrig kunnet finde noget morsomt ved det. Lad gå hvis man kan leje en af de der campinghytter (med badeværelse), og det har min mand og jeg så gjort et par gange, og det har været langt bedre.
Ungerne har nydt det, og vi har fået nogle gode oplevelser sammen.
Men dengang jeg var ung (tænk at man skal sige det) der var det telt m.v. og jeg fatter ikke, at jeg orkede det, med små børn og jeg skal komme efter dig. Nå det var nu heller ikke for min fornøjelses skyld og hver gang svor jeg, at jeg ALDRIG ville på den galaj igen.
Da sønneke kom til nedlagde jeg veto og ville ikke mere
Pollen, myg, øm og smadret ryg og bækken...nej tak.
Og så er der altid et eller andet der ikke virker, en luftmadras, der er utæt, mennesker man skal dele køkken med, wc'er der er stoppet og der er altid en unge, der bliver syg, så man må tage hjem for at komme til lægen.
Så nej...jeg bliver aldrig camping entusiast.
Jeg har også prøvet det med campingvgn, men det synes jeg godt nok er besværligt, man skal jo pakke et helt hus ud og ned hvergang man når til et nyt sted
Og så er der wc'et...bvadr

Nej, jeg er for magelig...jeg gider ganske enkelt ikke.
Nu er der jo sket det med mine hofter, så nu er det helt yt(tænker med gru på, hvis jeg netop i dag skulle opholde mig et hvilket som helst andet sted end hjemme, hvor jeg hverken kan krybe eller gå), så jeg bliver hjemme  i min seng, som jeg elsker og altid har gjort. I grunden har jeg altid hadet ikke at kunne sove i min egen seng LOL
Så behold I bare alverdens campingpladser, sommerhuse og hvad ved jeg, jeg bliver hjemme i min egen have og har mit eget wc..og især seng

Kærligst
Sussie

hehe, nej camping er vidst heller ikke for dig. Som jeg skrev til en anden, så ville jeg bare rigtig gerne sejle danmark rundt i en 14 dages tid. Men ingen af os har certifikat til sådan noget og min kæreste er fisker, dvs. at han både skal være på havet når han arbejder OG når han er på ferie, det er næsten synd... Men jeg VIL på sejlerferie engang  

Anmeld

21. marts 2011

Tanja1234

Vi har flere gange pakket bilen og kørt til Ungarn og Italien med teltet og vi elsker det. Vi ville til gengæld aldrig køre så langt med en campingvogn. Det har vi (jeg) absolut ikke tålmodighed til. Jeg elsker at få lov til at slippe bilen løs på de tyske motorveje så man kan se at man kommer nogen steder..

Nu har vi ikke nogen børn endnu men vores plan er i hvert fald at prøve turen med den lille når hun er ovet et år - så måske til næste år.

Vi planlægger normalt ikke noget andet end hvornår vi kører hjemmefra og hvornår vi gerne vil være hjemme. I Ungarn kender vi campingpladsen der er kæmpe stor og har både 10 resaturanter, barer, pool, iskioske, dagligvarebutik, legepladser, børneaktiviteter, egen søbred, børnestrand osv. osv. Så hvis man vil, behøver man slet ikke at bevæge sig udenfor pladsen. Vi plejer dog at køre rundt og se lidt evt. i Budapest og ellers slapper vi bare ved søen hvor vandet er dejligt varmt

Når vi skal have den lille med vil vi nok booke pladsen på forhånd, så vi selv kan bestemme hvor vi skal ligge i forhold til bad/toilet osv. men ellers tror jeg ikke at vi vil ændre noget udover alt det ekstra der skal pakkes...

PS: Vi ser altså også de gode pensionist-campister i ens tøj men fordi pladserne er så store har det altid været en stor blanding af børnefamilier, unge og gamle.

Anmeld

21. marts 2011

LISBETH:-)

ha ha ha ja den er total klam den smiley.

Der hvor vi tænker på at tage hen der kan man f.eks. leje private familierum. Dvs.  at det kun er DIG og DIN familie der bruger badet og toilettet hele den tid man er der - lige noget for sarte mig.

Vi har faktisk spurgt Amalie 3, 5 år hvad hun helst vil - bo i sommerhus, ud og flyve eller på camping og hun valgte meget tankevækkende Camping. So camping it is.

Anmeld

21. marts 2011

Vidunderligeunger

lisbeth2910 skriver:

ha ha ha ja den er total klam den smiley.

Der hvor vi tænker på at tage hen der kan man f.eks. leje private familierum. Dvs.  at det kun er DIG og DIN familie der bruger badet og toilettet hele den tid man er der - lige noget for sarte mig.

Vi har faktisk spurgt Amalie 3, 5 år hvad hun helst vil - bo i sommerhus, ud og flyve eller på camping og hun valgte meget tankevækkende Camping. So camping it is.

jamen jeg er helt sikker på at det er børnenes favorit.. men altså... bare ordet. camping.. så står de er joggindragter, kaffen og de klamme toiletter bare tydligere end aldrig før Men jeg må prøve det igen jo.. der er ikke andet for.. og så med private baderum som du skriver..

Utroligt, jeg har været i militæret og det generede mig ikke at skide i skovbunden i 5 dage, men camping???? Nej tak.. hahaha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.