Hvordan får i jeres til at sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

Den lykkelige

nettemor skriver:

men det tager jo ikke mange minutter for dig at rende ned og varme en flaske? jeg ammede godt nok men nogle gange skreg bettemanden da forholdsvis meget. og når vi så snakkede om det dagen efter undskyldte jeg så for at han havde larmet sådan. min mand havde ikke hørt ham.. han vidste at han ikke behøvede at være opmærksom fordi det var jeg så der skulle forholdsvis meget til for at han vågnede ved det..

øv kan ikke finde den artikel men jeg har fundet en masse brudstykker i nogle mail jeg har modtaget dengang fra forskellige steder.. så skriver lige en pb til dig med det ;-)

Det "sjovt", sagde min kæreste også idag da jeg spurgte om han overhovedet havde sovet..  så det nok rigtig at, når de ved at vi tager dem at de så bare kan sove videre.. det jo godt nok.. Måske jeg skulle prøve i fremtiden at lade alt foregå på hendes værelse ovenpå om natten hvor belysningen er meget dæmpet.. Så hvis hun kal skiftes bliver hun det der og ved flaske, suser jeg ned og varmer og op igen.. det vil nok hælpe.. også inden vi lægger hende til natten giver vi hende nattøj på og synger en sang og giver flaske osv.. så vil det måske i længden hjælpe til en rytme..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

mortilnoahogmelina

milopilo skriver:

Måske vi skulle prøve en kiropraktor.. hvad gav i for det??

Vi står ca op kl 7..
Kl 9 sover hun til 11..

Kl 13/14 sover hun til kl 16/17 ca

Og kl 17/18 til kl 19/20 stykker.. Og derfra starter showet.. Så kan jeg ikke få ro på hende rigtig før kl ca 01 om natten..

Men nu her har hun dog sovet fra kl 9.15 og er ikke vågen endnu.. Så det er kun ca med de tider jeg har skrevet..

Det der lyder meget som vores dag i starten . 

Det er rigtig dyrt faktisk jeg gav 435 kr første gang og 175 kr de andre gange , jeg nåede heldigvis at melde ham i Danmark inden så jeg fik meget af det dækket af dem . 

Et godt tegn du evt kan kigge efter er om hun kan finde ud af at strække sine ben helt ud af sig selv , det kunne vores søn nemlig ikk . 

Men vores dag starter sådan her . 

6.00 står vi op . 

6.15 mad 

7.30 sover han en 1/2 time trekvater . 

9-9.30 mad igen 

10.30-11 sover han så 2-3 timer . 

13-14 får han mad igen 

17-18 får han mad igen . 

19-20 sover han så . 

Lige ind til næste morgen

Anmeld

18. marts 2011

mortilnoahogmelina

Pernille08 skriver:

Det er rigtig dyrt faktisk jeg gav 435 kr første gang og 175 kr de andre gange , jeg nåede heldigvis at melde ham i Danmark inden så jeg fik meget af det dækket af dem . 

Et godt tegn du evt kan kigge efter er om hun kan finde ud af at strække sine ben helt ud af sig selv , det kunne vores søn nemlig ikk . 

6.00 står vi op . 

6.15 mad 

9-9.30 mad igen 

13-14 får han mad igen 

17-18 får han mad igen . 

19-20 sover han så . 

Jeg synes faktisk det har hjulpet ufattelig meget at vi er begyndt at stå tidligt op , selvom jeg dog os kan være hammer træt nogen dage , men jeg kan lige få en lille lur omkring kl 11 når han så sover . 

Dog skal din datter jo sove lidt mere end min søn han er jo 11 uger nu  

Men du kan prøve om du kan gøre det til en vane at stå tidligt op , og så prøve at putte hende omkring kl 7.30 . sådan få lavede lidt rutiner så småt . man kan selvfølgelig ikk gøre det 100% når hun ikk er ældre men prøve at arbejde dem lige så stille og roligt ind . 

Anmeld

18. marts 2011

Den lykkelige

6.00 står vi op . 

6.15 mad 

9-9.30 mad igen 

13-14 får han mad igen 

17-18 får han mad igen . 

19-20 sover han så . 

Nå så han er vågen helt fra 13-14 stykker til han bliver lagt kl 19.. Måske vi skulle prøve trække den med hende så hun er godt træt og mæt til "natten"..
Nå ok med priserne.. ja det er lidt pebret.. Men ja vores er også i Danmark..  Så det kan hjælpe lidt.. men vores kan sagtens strække benene ud.. så måske der ikke er noget, men bare fordi hun jo trods alt er så ny..

Anmeld

18. marts 2011

Nettemor

milopilo skriver:

Det "sjovt", sagde min kæreste også idag da jeg spurgte om han overhovedet havde sovet..  så det nok rigtig at, når de ved at vi tager dem at de så bare kan sove videre.. det jo godt nok.. Måske jeg skulle prøve i fremtiden at lade alt foregå på hendes værelse ovenpå om natten hvor belysningen er meget dæmpet.. Så hvis hun kal skiftes bliver hun det der og ved flaske, suser jeg ned og varmer og op igen.. det vil nok hælpe.. også inden vi lægger hende til natten giver vi hende nattøj på og synger en sang og giver flaske osv.. så vil det måske i længden hjælpe til en rytme..

ja prøv det.. det vil sikkert tage lidt tid men det er det værd! det er så lækkert når man bare kan lægge dem ind og sige godnat og evt synge en sang og så gå..

Anmeld

18. marts 2011

mortilnoahogmelina

milopilo skriver:

Nå så han er vågen helt fra 13-14 stykker til han bliver lagt kl 19.. Måske vi skulle prøve trække den med hende så hun er godt træt og mæt til "natten"..
Nå ok med priserne.. ja det er lidt pebret.. Men ja vores er også i Danmark..  Så det kan hjælpe lidt.. men vores kan sagtens strække benene ud.. så måske der ikke er noget, men bare fordi hun jo trods alt er så ny..

jaaa det er han . 

Dog hvis vi køre bil så kan han godt lige sove der os han elsker at køre bil

Ja det er en rimelig dyr fornøjelse - men danmark hjælper en del  

Ja det kan jo sagtens være fordi hun bare er så ny endnu , og lige skal ind i de daglige rutiner . men det skal nok komme . 

Ne ja i kan jo forsøge at prøve at hun står op fra sidste lur kl 15-16 måske . g kan så blive lagt i seng kl 19-20 stykker . 

Anmeld

18. marts 2011

henh01

min søn får også flaske og vi skifter, giver nattøj på, sætter os i sofaen - samme sted og så får han mad. Ligger ham ind og indenfor 5 min sover han. han bliver puttt kl. 19.30 hver aften.

prøv at fyld lidt mere i flaskerne? hvad får hun nu?

Anmeld

18. marts 2011

Den lykkelige

henh01 skriver:

min søn får også flaske og vi skifter, giver nattøj på, sætter os i sofaen - samme sted og så får han mad. Ligger ham ind og indenfor 5 min sover han. han bliver puttt kl. 19.30 hver aften.

prøv at fyld lidt mere i flaskerne? hvad får hun nu?

Ok, det er også sådan vi gør.. men bare kl ca 21 i stedet..
Hvor gammel er jeres??

Hun spiser kun mellem 60-80 ml.. Ved slet ikke om det er hvad de plejer/skal.. Men hvis hun spiser meget mere kaster hun bare helt vildt op.. ikke bare lidt gylp, men så det bare står i i kæmpe stråle.. Hader når det sker  Får simpelthen så ondt af hende.. fordi vi har kommet til at give for meget.. men det jo fordi hun bare sluger flasken og man tror jo det fordi hun er mere sulten..

Anmeld

18. marts 2011

Den lykkelige

Pernille08 skriver:

jaaa det er han . 

Dog hvis vi køre bil så kan han godt lige sove der os han elsker at køre bil

Ja det er en rimelig dyr fornøjelse - men danmark hjælper en del  

Ja det kan jo sagtens være fordi hun bare er så ny endnu , og lige skal ind i de daglige rutiner . men det skal nok komme . 

Ne ja i kan jo forsøge at prøve at hun står op fra sidste lur kl 15-16 måske . g kan så blive lagt i seng kl 19-20 stykker . 

Ok tror jeg vil prøve lade hende være længere vågen idag så 

Tusind tak for råd..

Anmeld

18. marts 2011

Den lykkelige

nettemor skriver:

ja prøv det.. det vil sikkert tage lidt tid men det er det værd! det er så lækkert når man bare kan lægge dem ind og sige godnat og evt synge en sang og så gå..

Ja det bliver lækkert når det er sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.