Hvordan får i jeres til at sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2011

MamaJakob

Ligesom flere andre har sagt, vil jeg først og fremmest sige: hun er ikke så gammel, og så kan man altså i de fleste tilfælde godt skyde en hvid pil efter vaner og rutiner - hver gang man tror man har fundet den perfekte metode til at få dem til at sove, så dur det pludselig ikke mere. Og ja, det er røvtræls, men bare vent: du og din datter skal nok få det hele til at fungere sammen - bare vær tålmodig og stol på dig selv og din moderlige intuition:-)For det andet: du nævner et par gange, at hun vågne, når I prøver at flytte hende efter at hun er faldet i søvn. Oplevede det samme med Jakob i starten, og vi læste os til, at når barnet falder i søvn på armen, ved brystet el. lign., så vent ca. 30 min. med at flytte barnet - det er nemlig den tid, det tager for barnet at gå fra let drømmesøvn (når de 'mumler' lidt, øjnene sitrer osv.) til dyb søvn (ligger mere stille og trækket vejret dybt og tungt), og så vågner de ikke så let.Ved selvfølgelig ikke om I allerede gør det men hvis ikke, så prøv næste gang:-)Rigtig meget held og lykke med det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

Tulle28

milopilo skriver:

Vores lille pige på 3 uger kan næsten kun falde i søvn med en babs i munden..  Nu er vi gået over til flaske og hun skal jo vænnes fra amningen.. men kan bare ikke få hende til at sove..  I aftes fik hun flaske kl 21.30 men kunne først få ro på hende efter nr. 2 flaske kl 1.30  Vi har prøvet svøbe, gå rundt med hende, lægge noget over hovedet osv.. ligeså snart babsen kommer i munden bliver hun mere rolig og falder i søvn, men så kan man ikke flytte på hende for så vågner hun.. så min kæreste og jeg ligger på hvert sit værelse..  og om natten når hun skal have flaske, skal jeg nedenunder (vi har værelser på 1. sal), tænde lidt lys, varme flasken, skiftes osv.. så bliver hun jo vågen.. hvad gør i for at jeres skal sove igen?

Det kan være I har glæde af at forsøge med en rytme - det havde vi, da min datter var helt spæd, og hun kørte faktisk efter den beskrevne rytme længe - til hun var omkring 4 mdr. Så var hendes vågentid lidt længere, men rytmen stadigvæk meget fast. For det er da meget muligt hun er overtræt? Min datter skulle bare være vågen 5 minutter længere end de 45 minutter, hun kunne holde sig vågen i starten for at blive overtræt, hvilket gjorde hun var helt utrøstelig.

http://morsbaby.net/babynyfod.htm#Få styr på din dag/rutiner og faste rammer.

Det er i det hele taget en meget god side, synes jeg, jeg brugte den rigtig meget da min datter var nyfødt og alting var lidt usikkert.

Anmeld

20. marts 2011

CamillaSoefelt

milopilo skriver:

Vores lille pige på 3 uger kan næsten kun falde i søvn med en babs i munden..  Nu er vi gået over til flaske og hun skal jo vænnes fra amningen.. men kan bare ikke få hende til at sove..  I aftes fik hun flaske kl 21.30 men kunne først få ro på hende efter nr. 2 flaske kl 1.30  Vi har prøvet svøbe, gå rundt med hende, lægge noget over hovedet osv.. ligeså snart babsen kommer i munden bliver hun mere rolig og falder i søvn, men så kan man ikke flytte på hende for så vågner hun.. så min kæreste og jeg ligger på hvert sit værelse..  og om natten når hun skal have flaske, skal jeg nedenunder (vi har værelser på 1. sal), tænde lidt lys, varme flasken, skiftes osv.. så bliver hun jo vågen.. hvad gør i for at jeres skal sove igen?

Ved ikke om det er skrevet men hvad med en slyngevugge?? Det kan virkerlig anbefales...!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.