Kære dig 
min Emilie er 4 mdr.. jeg havde samme problem " næsten" da hun var mellem 1 og 6 uger, Hun ville ikke sove, Jo Max 20min når hun skulle sove selv i lift eller seng. ellers hang hun på mig Dag og Nat, vi sov sammen, i min arm.
emilie sov igenne da hun blev 6 uger.
Op i R... hvad sp siger
vi begyndte for 3 uger siden at give emilie bad hver dag , fordi hun bliver dejligt træt af det, og nu giver vi hende bad hver anden dag.
dvs: hun har f.eks sovet 1 time op til. dvs. kl 18 ca kommer hun i bad, bagefter får hun lov at ligge på legetæppe i 15 min, og derefter kommer hun op og snakker lidt med mig
og så dæmper jeg lys og fjernsyns lyd, og går ind på hende værelse og giver hende flaske.
DU KAN EVT PRØVE MED SUKKERVAND ( 2 TSK TIL 100ML KOGT VAND ) NÅR HUN IKKE VIL FALDE TIL RO EFTER FLASKEN, EVT 30MIN EFTER
men igen din datter er "kun" 2 uger, det blir nemmere når hun bliver 2 mdr og endnu nemmere når hun bliver 3 og 4, så er er flere ting som legetøj, aktivitetstæppe og skråstol mv til at stimulere hende, så hun bliver træt..
DET ER VIGTIGT HUN IKKE FALDER I SØVN VED BRYSTET!!! DEN FEJL LAVEDE JEG GANG PÅ GANG, SÅ SAGDE MIN SP AT NÅR HUN VAR VED AT FALDE HEN, SKULLE JEG BARE LIGGE HENDE I LIFTEN ELLER SENGEN, (IKKE BØVSE HENDE AF )
dvs. når du giver bryst så lig dynen omkring hende så du ik skal fumel med den bagefter..
Hjalp jeg dig lidt ?? 

milopilo skriver:
Vores lille pige på 3 uger kan næsten kun falde i søvn med en babs i munden..
Nu er vi gået over til flaske og hun skal jo vænnes fra amningen.. men kan bare ikke få hende til at sove..
I aftes fik hun flaske kl 21.30 men kunne først få ro på hende efter nr. 2 flaske kl 1.30
Vi har prøvet svøbe, gå rundt med hende, lægge noget over hovedet osv.. ligeså snart babsen kommer i munden bliver hun mere rolig og falder i søvn, men så kan man ikke flytte på hende for så vågner hun.. så min kæreste og jeg ligger på hvert sit værelse..
og om natten når hun skal have flaske, skal jeg nedenunder (vi har værelser på 1. sal), tænde lidt lys, varme flasken, skiftes osv.. så bliver hun jo vågen.. hvad gør i for at jeres skal sove igen?