Hvordan får i jeres til at sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

Ni-ko-li-ne

milopilo skriver:

Ja det kan godt være jeg bliver mere vænnet til dem i længden.. Ville være dejligt

Tja så ulykkelig, trist, ked eller noget.. Kald det hvad du vil  Men sindsygt er det og ikke noget man kan stoppe  Man må bare ligge hende tæt ind til sig og vente på "anfaldet" går over....

det er meget normalt... det oplever flere forældre at deres spædbørn gør, hvis det fortsætter så prøv at kontakte SP...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Mor1012

Kære dig

min Emilie er 4 mdr.. jeg havde samme problem " næsten" da hun var mellem 1 og 6 uger, Hun ville ikke sove, Jo Max 20min når hun skulle sove selv i lift eller seng. ellers hang hun på mig Dag og Nat, vi sov sammen, i min arm.

emilie sov igenne da hun blev 6 uger.

Op i R... hvad sp siger vi begyndte for 3 uger siden at give emilie bad hver dag , fordi hun bliver dejligt træt af det, og nu giver vi hende bad hver anden dag.

dvs: hun har f.eks sovet 1 time op til. dvs. kl 18 ca kommer hun i bad, bagefter får hun lov at ligge på legetæppe i 15 min, og derefter kommer hun op og snakker lidt med mig og så dæmper jeg lys og fjernsyns lyd, og går ind på hende værelse og giver hende flaske.

DU KAN EVT PRØVE MED SUKKERVAND ( 2 TSK TIL 100ML KOGT VAND ) NÅR HUN IKKE VIL FALDE TIL RO EFTER FLASKEN, EVT 30MIN EFTER

men igen din datter er "kun" 2 uger, det blir nemmere når hun bliver 2 mdr og endnu nemmere når hun bliver 3 og 4, så er er flere ting som legetøj, aktivitetstæppe og skråstol mv til at stimulere hende, så hun bliver træt..

DET ER VIGTIGT HUN IKKE FALDER I SØVN VED BRYSTET!!! DEN FEJL LAVEDE JEG GANG PÅ GANG, SÅ SAGDE MIN SP AT NÅR HUN VAR VED AT FALDE HEN, SKULLE JEG BARE LIGGE HENDE I LIFTEN ELLER SENGEN, (IKKE BØVSE HENDE AF )

dvs. når du giver bryst så lig dynen omkring hende så du ik skal fumel med den bagefter..

Hjalp jeg dig lidt ??

milopilo skriver:

Vores lille pige på 3 uger kan næsten kun falde i søvn med en babs i munden..  Nu er vi gået over til flaske og hun skal jo vænnes fra amningen.. men kan bare ikke få hende til at sove..  I aftes fik hun flaske kl 21.30 men kunne først få ro på hende efter nr. 2 flaske kl 1.30  Vi har prøvet svøbe, gå rundt med hende, lægge noget over hovedet osv.. ligeså snart babsen kommer i munden bliver hun mere rolig og falder i søvn, men så kan man ikke flytte på hende for så vågner hun.. så min kæreste og jeg ligger på hvert sit værelse..  og om natten når hun skal have flaske, skal jeg nedenunder (vi har værelser på 1. sal), tænde lidt lys, varme flasken, skiftes osv.. så bliver hun jo vågen.. hvad gør i for at jeres skal sove igen?

Anmeld

18. marts 2011

LenaJohansen

milopilo skriver:

Vores lille pige på 3 uger kan næsten kun falde i søvn med en babs i munden..  Nu er vi gået over til flaske og hun skal jo vænnes fra amningen.. men kan bare ikke få hende til at sove..  I aftes fik hun flaske kl 21.30 men kunne først få ro på hende efter nr. 2 flaske kl 1.30  Vi har prøvet svøbe, gå rundt med hende, lægge noget over hovedet osv.. ligeså snart babsen kommer i munden bliver hun mere rolig og falder i søvn, men så kan man ikke flytte på hende for så vågner hun.. så min kæreste og jeg ligger på hvert sit værelse..  og om natten når hun skal have flaske, skal jeg nedenunder (vi har værelser på 1. sal), tænde lidt lys, varme flasken, skiftes osv.. så bliver hun jo vågen.. hvad gør i for at jeres skal sove igen?

jeg har samme problem og min datter er 16 uger

Anmeld

19. marts 2011

LR85

milopilo skriver:

nu har jeg IKKE læst alle trådende så måske er det sagt men...

hun er 3 uger??!!?? Hvordan kan du forvente andet?

Ja jeg tænker personligt og er blevet rådet til dengang, a de jo sagtens kan faæde til ro med flasken eller brystet i lang tid, det er jo først når de bliver større (tror 4-6 MÅNEDER) a man kan begynde a træne barnet i at falde i søvn på andre måder.

Jeg ville ikke bekymre mig så meget, hun er jo kun 3 uger. Så kan du jo ikke lave andet end a bekymre dig

Giv du hende den tryghed hun har brug for, er det ikke det vigtigste, i stedet for a rende rundt med et forvirret barn i flere timer?

Held og lykke

Anmeld

19. marts 2011

Den lykkelige

louiseandersen85 skriver:

nu har jeg IKKE læst alle trådende så måske er det sagt men...

hun er 3 uger??!!?? Hvordan kan du forvente andet?

Ja jeg tænker personligt og er blevet rådet til dengang, a de jo sagtens kan faæde til ro med flasken eller brystet i lang tid, det er jo først når de bliver større (tror 4-6 MÅNEDER) a man kan begynde a træne barnet i at falde i søvn på andre måder.

Jeg ville ikke bekymre mig så meget, hun er jo kun 3 uger. Så kan du jo ikke lave andet end a bekymre dig

Giv du hende den tryghed hun har brug for, er det ikke det vigtigste, i stedet for a rende rundt med et forvirret barn i flere timer?

Held og lykke

Jeg tror der er flere der misforstår lidt hvad jeg skriver.. For hun får den tryghed og det er selvfølgelig ikke noget vi er imod.. selvfølgelig skal hun have det.. især fordi hun er så ny.. hun ligger hos os hele tiden og er i armen hele tiden.. men hun skriger alligevel helt vildt på visse tidspunkter af døget.. Det jo ikke fordi det stopper af hun kan mærke man er der.. Men jeg vil gerne kunne lægge hende fra mig.. skal jo selv i bad, på toilettet, lave flaske og mad til mig selv osv

Anmeld

19. marts 2011

LR85

milopilo skriver:

Jeg tror der er flere der misforstår lidt hvad jeg skriver.. For hun får den tryghed og det er selvfølgelig ikke noget vi er imod.. selvfølgelig skal hun have det.. især fordi hun er så ny.. hun ligger hos os hele tiden og er i armen hele tiden.. men hun skriger alligevel helt vildt på visse tidspunkter af døget.. Det jo ikke fordi det stopper af hun kan mærke man er der.. Men jeg vil gerne kunne lægge hende fra mig.. skal jo selv i bad, på toilettet, lave flaske og mad til mig selv osv

Igen må jeg svare..... hun er jo KUN 3 uger.

Min dreng ville bestemt heller ikke være andre steder end i mine arme i starten. Jeg kan godt forstå det er frustrerende for dig. Jeg ELSKEDE når der kom gæster som kunne tage ham lidt, så jeg selv kunne lave kaffe, gå i bad og lign.

men ja, det er et barn, et lille spædbarn. Tror det er normalt.

Anmeld

19. marts 2011

Den lykkelige

louiseandersen85 skriver:

Igen må jeg svare..... hun er jo KUN 3 uger.

Min dreng ville bestemt heller ikke være andre steder end i mine arme i starten. Jeg kan godt forstå det er frustrerende for dig. Jeg ELSKEDE når der kom gæster som kunne tage ham lidt, så jeg selv kunne lave kaffe, gå i bad og lign.

men ja, det er et barn, et lille spædbarn. Tror det er normalt.

Ok.. men det jo mest fordi det hverken er behageligt for hende eller os at hun skriger og er utrøstelig.. det ikke sult, ikke tryghed, ikke sutten hun mangler, ikke træthed (eller jo måske over træthed).. så derfor vi har meget svært ved det..

Anmeld

19. marts 2011

merle2010

da vores datter var 3 uger havde hun heller ikke nogen god soverutine.. vi skiftes til at sidde oppe med hende om natten.. men da hun var 8 uger puttede vi hende fast kl. 22 og hun vågnede ca, hver 3 time og skulle have flaske... tror ikke i kan gøre så meget før hun bliver lidt ældre..

Anmeld

20. marts 2011

mortilnoahogmelina

milopilo skriver:

Nå det gik ikke.. hun var sååå træt kl 16 så nu sover hun.. Men vi har jo også masser af dage så skal nok nå det

Det skal i nok få til at lykkes , man må bare prøve stille og roligt . 

hvis hun måske sover 1 time fra 16-17 kan det være hun vil sove omkring 20-21  - et forsøg værd at prøve .. 

Anmeld

20. marts 2011

mortilnoahogmelina

Jeg har faktisk hørt at der er noget kolik som er på bestemte tidspunker af døgnet . 

Det kan jo måske være det er det hun har .  - det kan lægen i hvertfald fortælle jer . Hvis det kommer på et bestemt tidspunk af døgnet . det fi jeg i hvertfald af vide med vores søn . men det var det så ikk . 

Det kan os være hun måske har ondt i nakken , mange børn har ondt i nakken efter fødslen , det kan en kiopraktor rette op på . 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.