Hvordan får i jeres til at sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

Den lykkelige

Lolli skriver:

Da min datter var tre uger havde hun heller ingen måde at falde i søvn på. Hun hang op ad mig inde i sofaen til jeg gik i seng den første måned. Men så begyndte vi at ligge hende allerede kl. 19 og så gik det meget bedre. Ammetår på værelset og så i seng. Måske skulle hun lige op og ha et kram et par gange (hun bruger ikke rigtig sut), men hun faldt hurtigt i søvn.

Mht. flaske om natten kan jeg desværre ikke hjælpe, da jeg ammer. Men jeg ville nok lade hende ligge mens flasken varmes. Farmand skal nok vænne sig til at sove fra det. 

Hvor længe sov hun så fra kl 19 før hun skulle ammes igen? Og hvilke rutiner havde i optil putningen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Cris

Jeg har ammet vores børn i søvn i ca 7-8 måneder   Kun om aftenene, om dagen har jeg puttet dem udenfor.

Det er syndt at vælge flasken fra amning, for hvis den fungerer kan du give til barnet mange gode ting fra modermælken. 3 uger er meget lidt, bare slap af, det skal nok gå...   Jeg har ammet og ammet rigtigt meget, om aftenen var det flere timer (men bøvsepauser og mine toilet eller et eller andet pauser) Jo mere de tanker op om dagen/aftene desto bedre sover de. Nå de bliver ca 6 uger til 3 måneder sover de faktisk meget godt. Efter tre uger kan man ikke længere vide, hvordan det ville blive...

Anmeld

18. marts 2011

Lolli

milopilo skriver:

Hvor længe sov hun så fra kl 19 før hun skulle ammes igen? Og hvilke rutiner havde i optil putningen??

Rutinen var lidt som du beskriver; ren ble, nattøj på, så en ammetår og så i seng. Så gik vi ind til hende når hun blev ked og enten nussede eller tog hende op. Måske en lille sang og så ned igen. I starten spiste hun igen mellem 23 og 1, mellem 3-5 og igen mellem 7-8. Vi har lige haft 14 dage hvor hun sov fra kl. 19 til mellem 5 og 7 før hun ville have mad, men nu er vi på den igen med kl. ca. 3 og igen kl. 6-7 stykker.  Vi ligger hende stadig kl. 19 og hun falder selv i søvn nu.

Anmeld

18. marts 2011

Den lykkelige

Lolli skriver:

Rutinen var lidt som du beskriver; ren ble, nattøj på, så en ammetår og så i seng. Så gik vi ind til hende når hun blev ked og enten nussede eller tog hende op. Måske en lille sang og så ned igen. I starten spiste hun igen mellem 23 og 1, mellem 3-5 og igen mellem 7-8. Vi har lige haft 14 dage hvor hun sov fra kl. 19 til mellem 5 og 7 før hun ville have mad, men nu er vi på den igen med kl. ca. 3 og igen kl. 6-7 stykker.  Vi ligger hende stadig kl. 19 og hun falder selv i søvn nu.

Ok jamen vi vil prøve gøre lidt mere ud af at gøre præcis det samme hver aften så.. Kunne være dejligt hvis man lige så stille kan negynde skabe rytme selvom hun er så lille..

Anmeld

18. marts 2011

Lolli

milopilo skriver:

Ok jamen vi vil prøve gøre lidt mere ud af at gøre præcis det samme hver aften så.. Kunne være dejligt hvis man lige så stille kan negynde skabe rytme selvom hun er så lille..

Det lyder som en god ide. Synes også de fanger den lynhurtigt, hvis man virkelig er standhaftig med at få gjort nøjagtig det samme hver dag. Pøjpøj...

Anmeld

18. marts 2011

Den lykkelige

Cris skriver:

Jeg har ammet vores børn i søvn i ca 7-8 måneder   Kun om aftenene, om dagen har jeg puttet dem udenfor.

Det er syndt at vælge flasken fra amning, for hvis den fungerer kan du give til barnet mange gode ting fra modermælken. 3 uger er meget lidt, bare slap af, det skal nok gå...   Jeg har ammet og ammet rigtigt meget, om aftenen var det flere timer (men bøvsepauser og mine toilet eller et eller andet pauser) Jo mere de tanker op om dagen/aftene desto bedre sover de. Nå de bliver ca 6 uger til 3 måneder sover de faktisk meget godt. Efter tre uger kan man ikke længere vide, hvordan det ville blive...

Ved godt amning er bedst.. men det fungere ikke.. for jeg har ikke nok mælk..  Derfor får hun flaske.. Nej jeg tænker også selv at hun selvfølgelig ikke kan sove som man vil have det.. men vil bare gerne at hun lettere falder i søvn.. for det jo synd for hende hun skal være så ked af det i så mange timer.. hvis man kunne gøre noget ved det..

Anmeld

18. marts 2011

Den lykkelige

Lolli skriver:

Det lyder som en god ide. Synes også de fanger den lynhurtigt, hvis man virkelig er standhaftig med at få gjort nøjagtig det samme hver dag. Pøjpøj...

Mange tak skal du have

Anmeld

18. marts 2011

mortilnoahogmelina

Her havde v os mange sove problemer den første måned , han sov først kl 1 nogen gange senere om natten og intet hjalp her heller . 

Så var vi en tur til kiopraktor med ham , og siden der har han faktisk sovet igennem om natten og selv faldet i søvn , jeg sidder med ham så falder han i søvn og efter lidt tid kan jeg ligge ham , 

Sover hun meget om dage din datter ?? - for her sover han kun 2 1/2 gang vil jeg sige . 

en lille lur på en halvtime til trekvater om formiddagen lige så om eftermiddagen og til middag sover han 2-3 timer . 

Vi købte den pude jeg fortalte dig om i PB , den elsker han virkelig den kan han os sagtens selv falde i søvn på . 

Anmeld

18. marts 2011

Nettemor

milopilo skriver:

Men hun er jo helt ked og hysterisk når hun vågner og er sulten.. er det ikke synd (både for hende og farmand der skal op på job) at lade hende ligge ovenpå og være ked indtil jeg kommer med flasken? Eller det gør andre måske også? For det ville være det bedste jo.. så skulle hun ikke op og ind i lyset osv..

men det tager jo ikke mange minutter for dig at rende ned og varme en flaske? jeg ammede godt nok men nogle gange skreg bettemanden da forholdsvis meget. og når vi så snakkede om det dagen efter undskyldte jeg så for at han havde larmet sådan. min mand havde ikke hørt ham.. han vidste at han ikke behøvede at være opmærksom fordi det var jeg så der skulle forholdsvis meget til for at han vågnede ved det..

øv kan ikke finde den artikel men jeg har fundet en masse brudstykker i nogle mail jeg har modtaget dengang fra forskellige steder.. så skriver lige en pb til dig med det ;-)

Anmeld

18. marts 2011

Den lykkelige

Her havde v os mange sove problemer den første måned , han sov først kl 1 nogen gange senere om natten og intet hjalp her heller . 

Så var vi en tur til kiopraktor med ham , og siden der har han faktisk sovet igennem om natten og selv faldet i søvn , jeg sidder med ham så falder han i søvn og efter lidt tid kan jeg ligge ham , 

Sover hun meget om dage din datter ?? - for her sover han kun 2 1/2 gang vil jeg sige . 

en lille lur på en halvtime til trekvater om formiddagen lige så om eftermiddagen og til middag sover han 2-3 timer . 

Vi købte den pude jeg fortalte dig om i PB , den elsker han virkelig den kan han os sagtens selv falde i søvn på . 

Måske vi skulle prøve en kiropraktor.. hvad gav i for det??

Vi står ca op kl 7..
Kl 9 sover hun til 11..

Kl 13/14 sover hun til kl 16/17 ca

Og kl 17/18 til kl 19/20 stykker.. Og derfra starter showet.. Så kan jeg ikke få ro på hende rigtig før kl ca 01 om natten..

Men nu her har hun dog sovet fra kl 9.15 og er ikke vågen endnu.. Så det er kun ca med de tider jeg har skrevet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.