Hvordan får i jeres til at sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

Christine

milopilo skriver:

Vores lille pige på 3 uger kan næsten kun falde i søvn med en babs i munden..  Nu er vi gået over til flaske og hun skal jo vænnes fra amningen.. men kan bare ikke få hende til at sove..  I aftes fik hun flaske kl 21.30 men kunne først få ro på hende efter nr. 2 flaske kl 1.30  Vi har prøvet svøbe, gå rundt med hende, lægge noget over hovedet osv.. ligeså snart babsen kommer i munden bliver hun mere rolig og falder i søvn, men så kan man ikke flytte på hende for så vågner hun.. så min kæreste og jeg ligger på hvert sit værelse..  og om natten når hun skal have flaske, skal jeg nedenunder (vi har værelser på 1. sal), tænde lidt lys, varme flasken, skiftes osv.. så bliver hun jo vågen.. hvad gør i for at jeres skal sove igen?

Hvis hun kun er 3 UGER ville jeg nok lige give det lidt tid. Jeg tror ikke man skal forvente at en ny baby forstår at man vil have hende til at sove. Husk på hun jo er helt ny i verden!
Mht amning og falde i søvn så får hun jo heller ikke rigigt vane med at falde i søvn ved amning når hun er så ny..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Den lykkelige

Mor til prinsessen :-) skriver:

kom til at tænke på måske hun vil sove med et dæmpet lys tændt om natten???

Det har vi også.. deter meget svagt, rødligt dæmpet lys..

Anmeld

18. marts 2011

Den lykkelige

Christine skriver:

Hvis hun kun er 3 UGER ville jeg nok lige give det lidt tid. Jeg tror ikke man skal forvente at en ny baby forstår at man vil have hende til at sove. Husk på hun jo er helt ny i verden!
Mht amning og falde i søvn så får hun jo heller ikke rigigt vane med at falde i søvn ved amning når hun er så ny..

Næh men det bare den eneste måde hun kan falde til ro.. men så kan man ikke flytte på hend uden hun vågner.. men jeg kan bare ingen søvn få hvis hun ligger ved siden af mg.. for hun vrider sig, strækker sig, puster, stønner, hulker osv.. hun sover sjældent tungt.. så jeg får ikke lukket et øje hvis hun ikke kan blive lagt i tremmesengen eller vuggen..

Anmeld

18. marts 2011

Zeus

milopilo skriver:

Men jeg skifter også kun hvis jeg kan høre hun laver stort.. men gør hun næsten altid efter måltid, så er jo nødt til at tænde lys osv.. Har et meget dæmpet et tændt i hendes værelse så jeg kan se hvad jeg laver når hun taber sutten osv.. Ja vi tænkte godt på det med rutiner.. Men det svært at finde på noget.. for hun må jo kun blive badet hver 2-3 dag siger SP.. men nu giver vi hende flaske også skifter tøjet til nattøj og skifter til natten.. men det jo ikke en speciel rutine.. for gør vi jo også i løbet af dagen.. så det jo ikke så specielt..

Det er ikke lykkedes mig at finde det endnu, jo, hvor jeg skulle 32 stk, men se om du kan finde en rød pære.. De giver lys, og den røde farve signalerer ikke til hjernen, at det er lyst,  på samme måde som alm pærer.. 

Anmeld

18. marts 2011

Mor til prinsessen :-)

milopilo skriver:

Ja det gør vi også.. min kæreste har siddet med hende de fleste aftner.. men lige så snart hun er faldet i søvn og man vil lægge hende vågner hun igen  den første dag vi svøbte hende i dynen gik det rigtig godt.. og vi tænkte bare jubiii det virker.. men nu biver hun bare hysterisk

ja det er med at prøve at finde ud af hvad hun vil... em  hav tålmodighed og skift så i ikke kører træt i det.. Men hun er NY og skal lige vænne sig til ikke at være i mors mave... Måske det hjælper at ligge hende i barnevogn, hendes egen seng, jeres seng osv... Det hjalp herhjemme at smide hende ind i hendes barnevogn da hun var lidt over 1 måned, der sov hun meget længere. Nu putter hun inden hos os engang imellem hvis hun ikke vil sove selv, og hun vågner hele tiden. Inde på hendes eget værelse sover hun igennem hele natten, hun er 4 mdr.

Anmeld

18. marts 2011

Zeus

milopilo skriver:

Det har vi også.. deter meget svagt, rødligt dæmpet lys..

Aarh, fik ikke lige læst færdigt åbenbart, troede jeg ellers jeg gjorde

Anmeld

18. marts 2011

Den lykkelige

Mor til prinsessen :-) skriver:

ja det er med at prøve at finde ud af hvad hun vil... em  hav tålmodighed og skift så i ikke kører træt i det.. Men hun er NY og skal lige vænne sig til ikke at være i mors mave... Måske det hjælper at ligge hende i barnevogn, hendes egen seng, jeres seng osv... Det hjalp herhjemme at smide hende ind i hendes barnevogn da hun var lidt over 1 måned, der sov hun meget længere. Nu putter hun inden hos os engang imellem hvis hun ikke vil sove selv, og hun vågner hele tiden. Inde på hendes eget værelse sover hun igennem hele natten, hun er 4 mdr.

Vi har også prøvet med vuggen, liften, tremmesengen, vres seng osv.. men hun er bare så slem til ikke at ville sove om aftenen og natten.. som om alt vi gør er forkert, ligemeget hvad..

Anmeld

18. marts 2011

Den lykkelige

Zeus skriver:

Aarh, fik ikke lige læst færdigt åbenbart, troede jeg ellers jeg gjorde

Det helt ok

Anmeld

18. marts 2011

Den lykkelige

nettemor skriver:

jeg har ALDRIG skiftet om natten med mindre der var tisset igennem eller lavet stort. og heller ikke lys hvor den lille var. jeg ville gå ned og varme flasken og så gå op og gi den i soveværelset.. bebs skal lære at kende forskel på nat og dag. og hvis der bliver lys og man bliver skiftet ligesom om morgenen så er det svært at vide at det netop ikke er morgen.

mht at få til at sove så prøv at finde en rytme hvor i gør det samme hver aften. sådan at det bliver en tryg vane.. præcis hvordan i skal gøre er jo nok nemmere at finde selv ud fra ens temperament. men skriv endelig hvis der er spørgsmål.

det er noget der skal arbejdes med, og det kan ta tid. men når det fungere er det LÆKKERT!

Men hun er jo helt ked og hysterisk når hun vågner og er sulten.. er det ikke synd (både for hende og farmand der skal op på job) at lade hende ligge ovenpå og være ked indtil jeg kommer med flasken? Eller det gør andre måske også? For det ville være det bedste jo.. så skulle hun ikke op og ind i lyset osv..

Anmeld

18. marts 2011

Lolli

Da min datter var tre uger havde hun heller ingen måde at falde i søvn på. Hun hang op ad mig inde i sofaen til jeg gik i seng den første måned. Men så begyndte vi at ligge hende allerede kl. 19 og så gik det meget bedre. Ammetår på værelset og så i seng. Måske skulle hun lige op og ha et kram et par gange (hun bruger ikke rigtig sut), men hun faldt hurtigt i søvn.

Mht. flaske om natten kan jeg desværre ikke hjælpe, da jeg ammer. Men jeg ville nok lade hende ligge mens flasken varmes. Farmand skal nok vænne sig til at sove fra det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.