omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2011

SussieThyssen

gravid20 skriver:

jo der er varrige men .. hovedet bliver mindre følsomt, hvilket giver sig selv med alt den berørring det dagligt bliver direkte udsat får. der berøver du også barnet noget nydelse senere i livet -.- 

Jeg syns det er mishandling.. 

http://www.youtube.com/watch?v=uTB_tlKpPuY&feature=player_embedded

prøv at se denne video færdig.. og hør på hvad der bliver sagt .. der er INFEN beviser på at det hjælper imod kræft, Hiv, Aids, hygiejne eller noget andet.. syns bare det er tankevækkende at det er det agoment der bliver brugt for at retfærdiggøre det.. mænd der ikke er omskåret klare fint at holde sig rene.. fint nok hvis barnet selv vælger det når det er myndigt.. men ellers.. ahh.. syns det er overgreb.. og stakkels de børn.. jeg er overbevist om at vi er skabt som vi er med et formål, hvis det var bedre uden forhuden, ja så var drengene nok født uden.. 

Ork jo der er masser af medicinske beviser for at det bl.a. forebygger livmoderhalskræft hos kvinder, når mænd er omskårne.

Nonner får ikke livmoderhalskræft.
Livmoderhalskræfttilfælde er væsentlig mindre i de lande hvor størstparten af mænd er omskårne.
Og ja..mænd får mindre følsomhed fordi hovedet på penis er mere hærdet...OG til stor glæde rent seksuelt både for dem selv og kvinderne, idet de er bedre i stand til at styre udløsning.
Hygiejnen er bedre generelt.

Blot til din orientering.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

Magsen

gravid20 skriver:

NEJ!!!!

fandt en meget intressant video på nettet omkring dette .. self. kan barnet føle smerte ! og self. kan det skade barnet, der er INGEN operation der er uden risiko ! vil lige advare om at man ser noget af en omskærring, og det er en meget barsk video, og for folk (som jeg) der ikke går ind for dette indgreb, gør det MEGET ondt i hjertet at se og høre

http://www.youtube.com/watch?v=UAGNnqyNidY

en anden video handler om en afrikansk familie som er tiltalt for at have taget deres døtre med til afrika for at få dem omskåret . håber bare der snart kommer samme syn på omskæring af drengebørn. omskæring er et unødvendigt indgreb (for det meste), og uanset om det er på piger eller drenge, syns jeg at det er frygteligt ! 

http://www.youtube.com/watch?v=xFJsRr7sdxk

der er faktisk babyer der dør at dette indgreb ! det er i mine øjne mishandling, og det skære mig i hjertet at vide at dette kan foregå i dagens danmark, og det skal bare gøres ulovligt ! 

Er meget enig med ALT hvad hun har at sige om emnet. 

http://www.youtube.com/watch?v=BY-A0iCyQLM&feature=related

(er meget ked af det hvis jeg støder nogen, men siger bare min mening)

OMG HVOR FORFÆRDELIGT  jeg er normalt ikke en sart sjæl, men jeg kunne ikke engang holde ud at se det der!!! bliver helt trist ved tanken

Anmeld

10. juni 2011

Magsen

Anasmor skriver:

Tror nu ikke det er i Danmark at de fandt ud af det... allerede midt i 90´erne lavede National Institute of Child Health and Human Development en kampagne om at børn skulle ligge på ryggen. Har også for maaaange år siden læst en bog (fra Virkelighedens Verden) om en kvinde der mistede sit barn til vugge døden, og som startede en kampagne i England der også skulle oplyse om vigtigheden at barnet lå på ryggen. Hendes organisation kom til at hedde Baby Back...

-men for at komme tilbage til det oprindelige emne, så for hulan NEJ... Syntes det er direkte overgreb, og mishandling at omskære et lille barn... Hvis nogen syntes det er ok, er det så også i orden at fjerne alt udvendig "kvindelighed" på en helt ung pige, og sy hende så meget sammen at der ikke er større hul i underlivet end tykkelsen på en tændstik ?????... Syntes religion er en meget farlig ting, når man bruger den som en undskyldning for at lemleste børn der ikke har mulighed for at sige fra, eller vide hvad det hele går ud på...

..sku første gang jeg ser dig kommentere sådan en tråd hehe 

Anmeld

10. juni 2011

LuciaLiann

MaliksMor skriver:

Med piger fjener man næsten hele underlivet! det er sku da sindsygt!

det kan du sku da slet ikke samligne med en drenge omskærring :O =??????

Tror du misforstår mig Stillede spørgsmålstegn ved hendes holdning.. min holdning er helt klart at det er synd både ved piger og drenge... 

Anmeld

10. juni 2011

baby012

SussieThyssen skriver:

Ork jo der er masser af medicinske beviser for at det bl.a. forebygger livmoderhalskræft hos kvinder, når mænd er omskårne.

Nonner får ikke livmoderhalskræft.
Livmoderhalskræfttilfælde er væsentlig mindre i de lande hvor størstparten af mænd er omskårne.
Og ja..mænd får mindre følsomhed fordi hovedet på penis er mere hærdet...OG til stor glæde rent seksuelt både for dem selv og kvinderne, idet de er bedre i stand til at styre udløsning.
Hygiejnen er bedre generelt.

Blot til din orientering.

vis mig et bevis på at det fårebygger livmoderhalskræft ? for jeg kan ikke finde et dokomenteret dokoment på dette.. 

DEBATTEN OM omskæring af drenge har det med at blive følelsesladet. Det har vi set flere eksempler på i de sidste uger. Der argumenteres bl.a. ud fra religiøse og kulturelle hensyn, der både er væsentlige og vigtige, ikke mindst – ja, måske især – i Danmark. Men når Børnerådet og Det Etiske Råd har forholdt sig til spørgsmål om indgreb i kroppen, er det fordi der også er andre væsentlige hensyn at tage, og de hensyn er der en tendens til at overse. 

I bund og grund handler diskussionen om barnets ret til selv at bestemme over sin egen krop. I den debat er Børnerådet naturligvis fortaler for børns rettigheder. De er klart og tydeligt beskrevet i FNs Børnekonvention. Artikel 24 nævner således samfundets pligt til at beskytte børn mod traditionsbestemte overgreb, der er sundhedsskadelige. 

TILHÆNGERE AF omskæring af drenge peger på, at indgrebet er til barnets bedste, og man har for vane at bringe tre argumenter i spil. For det første er der tale om et relativt harmløst indgreb. For det andet er indgrebet sundhedsfremmende. For det tredje er omskæring en religiøs og kulturel rettighed. Lad os se nærmere på hvert enkelt argument. 

KOMPLIKATIONER i forbindelse med omskæring er et faktum. Omfang og hyppighed diskuteres blandt forskerne, men selv i såkaldte best-practice miljøer ser det ud til, at der er komplikationer i mellem 0.2 % og 3 % af alle indgreb. Der er tale om alt fra småblødninger og infektioner til mere komplicerede og alvorlige problemer, som nogle gange giver varige mén. Det er sjældent, men det sker, og det sker også i Danmark. Rigshospitalet fortæller, at de mindst hver anden måned behandler omskårne drenge for komplikationer. 

DER ER SOLID evidens for, at drenge uden forhud har nedsat risiko for urinvejsinfektioner. Det skyldes naturligvis hygiejniske forhold. Men regn en gang på fordelen: Under 2 % af ikke-omskårne drenge får urinvejsinfektioner. Vælger man at bruge omskæring som forebyggelse skal man omskære mindst halvtreds drenge for at forhindre ét tilfælde af urinvejsinfektion, der kunne være behandlet med antibiotika. 

Vi ved også, at kvinder, der er sammen med omskårne mænd, har lavere forekomst af livmoderhalskræft, og omskårne mænd er bedre beskyttet mod HIV-infektion. Men hverken kræften eller HIV skyldes nyfødte drenges forhud. Begge sygdomme er knyttet til voksnes seksuelle adfærd, og de kan begge forebygges effektivt uden kirurgiske indgreb i drenges kønsdele. 

KULTUR og religion fremstilles nogle gange som statiske størrelser. Forandringer er utænkelige og ødelæggende for kulturen, hævdes det, også når talen falder på omskæring af drenge. Men som utallige sociologiske og antropologiske undersøgelser har vist, er kulturer og deres traditioner ikke uforanderlige – tværtimod; de udvikler sig hele tiden. I alle kulturer og religioner er der debat og forhandlinger, magtkampe og fortolkningsdiskussioner om, hvordan fællesskabernes ritualer skal udføres. Fx er der blandt jøder en livlig debat om omskæring. Der er forskellige måder at foretage indgrebet på, og der er både muslimer og jøder, der er direkte imod omskæring af drenge. 

BØRNERÅDET har taget stilling til indgrebet ud fra et børneperspektiv og med udgangspunkt i FNs Børnekonvention. Vi mener, at drenge selv skal have lov at bestemme, om de vil omskæres, og at det i så fald tidligst skal ske, når barnet fylder 15 år. Det synspunkt har affødt en debat, hvor holdninger og fakta endnu engang drages frem, så enhver kan få lejlighed til at afveje fordele og ulemper ved indgrebet. 

Ud fra et børneperspektiv er det en væsentlig debat. Om det skal føre til et forbud mod omskæring af drenge, er ikke op til hverken Børnerådet eller Det Etiske Råd at afgøre. Men det er en overvejelse værd.

Anmeld

10. juni 2011

Ben&Jerry

gravid20 skriver:

ej come on, em omskærring kan slet ikke sammenlignes med en dåb ..  

jeg blev døbt af tradition ja, men er ikke kristen, og har mulighed for at melde mig ud af kriken når det passer mig, du kan jo ikke sy forhuden på igen hvis når en alder, og så siger at det vil han ikke være en del af.. vi har i den danske kirke jo også konfirmationen af netop den grund at det ikke er forældrene der skal bestemme for os, der skal vi selv tage stilling til om vi vil sige ja til gud eller ej,.. en omskærring er permanent ! 

dåben var fordi der var en der tildligere mente at det var forkert  fordi man trak en religion ned over barnet og så henviste jeg til dåben..

men alt i alt mener jeg at der skal være frihed til at vælge -og fravælge og alle de som fravælger kan jo klappe sig selv på skuldrene og føle sig som en bedre forældre (ikke fordi jeg nødvendigvis mener at man er det) men fordi de selv syntes klap-klap

Anmeld

10. juni 2011

baby012

Maggieh skriver:

OMG HVOR FORFÆRDELIGT  jeg er normalt ikke en sart sjæl, men jeg kunne ikke engang holde ud at se det der!!! bliver helt trist ved tanken

ja det forfærdeligt at se  

syns det er frygteligt at det endnu ikke er blevet gjort ulovligt.. man får en fælgselsdom får at give sit barn en lussing.. men man må gerne lade dem gennemgå dette smertehelvede ? 

syns slet ikke det giver mening..  

Anmeld

10. juni 2011

baby012

Ben&Jerry skriver:

dåben var fordi der var en der tildligere mente at det var forkert  fordi man trak en religion ned over barnet og så henviste jeg til dåben..

men alt i alt mener jeg at der skal være frihed til at vælge -og fravælge og alle de som fravælger kan jo klappe sig selv på skuldrene og føle sig som en bedre forældre (ikke fordi jeg nødvendigvis mener at man er det) men fordi de selv syntes klap-klap

Man kan sagtens trække en religion ned over hovedet på sit barn uden at give det varrige men ! ...  

og det syns jeg det er at man skære uden grund i et lille forsvarsløst barn ! der er ingen af de sædbørn der selv har valgt det- og der er ingen af dem der kan gøre det om igen.. det skal bare stoppes .. det er så forkert som noget kan blive i mine øjne .. 

men ja alle har ret til en mening.. du har din, og jeg har min, og den ændre sig Aldrig .. 

Anmeld

10. juni 2011

Ben&Jerry

ETISK RÅD: består af medlemmerne, der er udpeget af henholdsvis Folketinget og relevante ministerier,

-jo ikke fordi de overvejende repræsenterer dk holdning. desuden kan etik diskuteres meget bredt der er mange eksempler på hvordan landende imellem strækker etikken, bare ved at se på vores nabolande kan vi se hvor indsnævret dk er på mange områder når det diskuteres etik-religion-kultur -jeg giver det simpelthen ikke en meter hvad "rådet" af akademikere mener eller vurderer..

Anmeld

10. juni 2011

Magsen

gravid20 skriver:

ja det forfærdeligt at se  

syns det er frygteligt at det endnu ikke er blevet gjort ulovligt.. man får en fælgselsdom får at give sit barn en lussing.. men man må gerne lade dem gennemgå dette smertehelvede ? 

syns slet ikke det giver mening..  

nej, synes også det er slemt efter at have set videoen, og hørt hvad alle i andre har skrevet  Jeg ville ALDRIG NOGENSINDE, ku klare at det var min skyld at mit barn skulle igennem det smertehelvede !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.