omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2011

baby012

MaliksMor skriver:

barnet mærker ikke noget så længe det er bedøvet...

men hvad så med bagefter og imens den bliver bedøvet- nu er jeg selv blevet bedøvet dernede engang, og hold da op hvor syns jeg da det gjorde ondt, og efter indgrebet (ikke noget nær så voldsomt som omskæring) det gjorde dælme også ondt i mere end 2 dage .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

MaliksMor

gravid20 skriver:

men hvad så med bagefter og imens den bliver bedøvet- nu er jeg selv blevet bedøvet dernede engang, og hold da op hvor syns jeg da det gjorde ondt, og efter indgrebet (ikke noget nær så voldsomt som omskæring) det gjorde dælme også ondt i mere end 2 dage .. 

selvf gør det ondt. nu kan man jo ikke spørge et spæd barn om det har ondt eller ej - derfor skal min omskærres når han er ældre.

og, de for jo stik-piller eller smertestille..

det jo forskelligt fra barn til barn.. min mand spillede fodbold samme dag han blev omskåret?

Anmeld

10. juni 2011

sarahb

Louisiana skriver:

Det er ikke helt rigtigt. De mænd der er omskåret har mistet noget af følsomheden på hovedet, hvilket ikke er så underligt, når det konstant bliver "rørt ved" af tøj osv. Inde i forhuden bliver hovedet beskyttet.

Ja der dannes 7 hudlag af 1/1000mm fordi hovedet er bart, det er ikk meget... Det er den følelse de mister og det er stort set ikke noget. Og jo det er rigtigt..

Anmeld

10. juni 2011

Anasmor

Multebær skriver:

Siden der er så mange herinde der interesserer sig for den kulturelle og religiøse vinkel på omskæring ville jeg lige tage en lille afstikker ud i noget andet relateret. 

Jeg har hørt fra en pålidelig kilde at grunden til at man skiftede anbefaling fra at baby skulle sove på maven til at de skulle sove på ryggen fordi sundhedsplejeskerne fandt udaf at de kurdiske og turkiske babyer i DK havde lavere dødelig hed end de danske babyer. De kurdiske og tyrkiske forældre lagde børnene på ryggen og danskerne lagde deres på maven. Da dette var blevet studeret nærmere skiftede sundhedsstyrelsen anbefaling.

Jeg synes dette er et dejligt eksempel på at man kan lære at hinandens måder at gøre tingene på. Det kan være forkert at forkaste noget som måske lyder ukendt, uvant eller meget anderledes som forkert og skadeligt uden at se på resultaterne. Vi lærer af at udvide vores horisont, søge indsigt og lytte til forskningen. 

Tror nu ikke det er i Danmark at de fandt ud af det... allerede midt i 90´erne lavede National Institute of Child Health and Human Development en kampagne om at børn skulle ligge på ryggen. Har også for maaaange år siden læst en bog (fra Virkelighedens Verden) om en kvinde der mistede sit barn til vugge døden, og som startede en kampagne i England der også skulle oplyse om vigtigheden at barnet lå på ryggen. Hendes organisation kom til at hedde Baby Back...

-men for at komme tilbage til det oprindelige emne, så for hulan NEJ... Syntes det er direkte overgreb, og mishandling at omskære et lille barn... Hvis nogen syntes det er ok, er det så også i orden at fjerne alt udvendig "kvindelighed" på en helt ung pige, og sy hende så meget sammen at der ikke er større hul i underlivet end tykkelsen på en tændstik ?????... Syntes religion er en meget farlig ting, når man bruger den som en undskyldning for at lemleste børn der ikke har mulighed for at sige fra, eller vide hvad det hele går ud på...

Anmeld

10. juni 2011

baby012

MaliksMor skriver:

selvf gør det ondt. nu kan man jo ikke spørge et spæd barn om det har ondt eller ej - derfor skal min omskærres når han er ældre.

og, de for jo stik-piller eller smertestille..

det jo forskelligt fra barn til barn.. min mand spillede fodbold samme dag han blev omskåret?

syns også det er helt fair hvis man venter til de er omkring den myndige alder med at de skal tage beslutningen, for så vælger de selv, det jeg ikke bryder mig om er det at man træffer den vigtige besluting for sit barn, hvor det intet har at sige eller har haft milighed for selv at have indflydelse på det.. 

har en del muslimske venner, de er ALLE på nær en omskåret, og et par af dem er ikke ligefrem begejstrede for forældrenes besluting ,.. 

jeg ville da føle det som et overgreb hvis det var mig der blev tvunget til det .. 

Anmeld

10. juni 2011

Ben&Jerry

folk har blandt andet nævnt at det er at "rive" en religiøs overbevisning ufrivilligt ned over barnet ved at lade det omskære.. -men der er da stor opbakning til Barnedåben -som er nøjagtig at pådutte barnet en ufrivillig religion... børn kan ikke selv tage stilling derfor vurdere forældre ud fra egen overbevisning hvad de finder bedst for deres barn..

mit barn skal døbes fra spæd, og sådan er det bare!! jeg river simpelthen protestantismen ned over hovedet på baby og fejrer det med god samvittighed!!!

jeg håber personligt ikke at omskæring bliver gjort ulovligt i DK. der SKAL kunne være råderet for at være individ og selv kunne træffe valg. Etisk råd er en smal repræsentant af mennesker, og ikke overvejende objektive.... I virkeligheden handler det jo egentlig ikke om selve omskæringen, for mange der er imod omskæringen, tror jeg egentlig mere at det handler om den religion mange danskere forbinder ved omskæring..

så burde det også gøres ulovligt at få sit barn døbt uden samtykke fra barnet -men hey det er jo "god gammel dansk tradition (religiøs)" -så er det sgu okay

Anmeld

10. juni 2011

Ben&Jerry

1, syns ellers at video 1 ser meget uprimitivt ud ? 

2, spørgsmålet fra ts lyder : Er det ok at omskære sit BARN

3, at blive bedøvet på kønsorganer er ikke smertefrit, og tror bestemt det stakkels barn har ondt bagefter .. 

man bliver nødt til som forældre (efter min mening) at gå ind og erkende at der er en risiko ved dette indgreb.. det sker sjældent, men det sker.. og er man villig til at lade sit barn gå igennem det alene fordi at det er tradition, religion, eller fordi at man syns at sådan skal den se ud.. ja- det syns jeg mildt sagt ikke om.. 

der er en grund til at vi er skabt som vi er.. og bør alle forældre ikke respektere den måde deres børn nu er skabt på ? den der med renlighed holder jo bare ikke som agoment, kender personligt INGEN mænd der ikke kan finde ud af at holde sig selv rene, men det er igen op til forældrene at lære deres børn dette-

jeg har aldrig overvejet tanken om omskæring da det ikke er og kommer til at blive en mulighed..

det jeg vil understrege er, at det ikke er mishandling -men et enkelt indgreb.  grundet til at det er ulovligt med kvinder er, at det har alvorlige følger, og kan være livsfarligt.. med mænd er der flere undersøgelser der beretter, at det har en sunhedsvirkende effekt -dvs. man kan egentlig vende den om og vægte det som et indgreb foretaget på baggrund af sunhedsfremmende effekter og så syntes jeg egentlig ikke, at det er et problem..

man kan sagtens være imod fair nok -men mishandling...? chill the fucking out girls! og der er endnu ingen beviser for varrige men, udover at nogle muligvis ikke finder det særligt kønt..

god aften alle jer..

Anmeld

10. juni 2011

memuffin

AA10 skriver:

ok.. det er bare fordi jeg har kun hørt at enten tyrkere eller albaner nemlig hehe men av av inshAllah det bliver så smerte frit så muligt.. MashAllah tillykke med din konventering <3 Hvor længe har du været musim ..?

min mand er albaner... de får det som regl gjort når de er 8-10 år

Anmeld

10. juni 2011

baby012

Ben&Jerry skriver:

jeg har aldrig overvejet tanken om omskæring da det ikke er og kommer til at blive en mulighed..

det jeg vil understrege er, at det ikke er mishandling -men et enkelt indgreb.  grundet til at det er ulovligt med kvinder er, at det har alvorlige følger, og kan være livsfarligt.. med mænd er der flere undersøgelser der beretter, at det har en sunhedsvirkende effekt -dvs. man kan egentlig vende den om og vægte det som et indgreb foretaget på baggrund af sunhedsfremmende effekter og så syntes jeg egentlig ikke, at det er et problem..

man kan sagtens være imod fair nok -men mishandling...? chill the fucking out girls! og der er endnu ingen beviser for varrige men, udover at nogle muligvis ikke finder det særligt kønt..

god aften alle jer..

jo der er varrige men .. hovedet bliver mindre følsomt, hvilket giver sig selv med alt den berørring det dagligt bliver direkte udsat får. der berøver du også barnet noget nydelse senere i livet -.- 

Jeg syns det er mishandling.. 

http://www.youtube.com/watch?v=uTB_tlKpPuY&feature=player_embedded

prøv at se denne video færdig.. og hør på hvad der bliver sagt .. der er INFEN beviser på at det hjælper imod kræft, Hiv, Aids, hygiejne eller noget andet.. syns bare det er tankevækkende at det er det agoment der bliver brugt for at retfærdiggøre det.. mænd der ikke er omskåret klare fint at holde sig rene.. fint nok hvis barnet selv vælger det når det er myndigt.. men ellers.. ahh.. syns det er overgreb.. og stakkels de børn.. jeg er overbevist om at vi er skabt som vi er med et formål, hvis det var bedre uden forhuden, ja så var drengene nok født uden.. 

Anmeld

10. juni 2011

baby012

Ben&Jerry skriver:

folk har blandt andet nævnt at det er at "rive" en religiøs overbevisning ufrivilligt ned over barnet ved at lade det omskære.. -men der er da stor opbakning til Barnedåben -som er nøjagtig at pådutte barnet en ufrivillig religion... børn kan ikke selv tage stilling derfor vurdere forældre ud fra egen overbevisning hvad de finder bedst for deres barn..

mit barn skal døbes fra spæd, og sådan er det bare!! jeg river simpelthen protestantismen ned over hovedet på baby og fejrer det med god samvittighed!!!

jeg håber personligt ikke at omskæring bliver gjort ulovligt i DK. der SKAL kunne være råderet for at være individ og selv kunne træffe valg. Etisk råd er en smal repræsentant af mennesker, og ikke overvejende objektive.... I virkeligheden handler det jo egentlig ikke om selve omskæringen, for mange der er imod omskæringen, tror jeg egentlig mere at det handler om den religion mange danskere forbinder ved omskæring..

så burde det også gøres ulovligt at få sit barn døbt uden samtykke fra barnet -men hey det er jo "god gammel dansk tradition (religiøs)" -så er det sgu okay

ej come on, em omskærring kan slet ikke sammenlignes med en dåb ..  

jeg blev døbt af tradition ja, men er ikke kristen, og har mulighed for at melde mig ud af kriken når det passer mig, du kan jo ikke sy forhuden på igen hvis når en alder, og så siger at det vil han ikke være en del af.. vi har i den danske kirke jo også konfirmationen af netop den grund at det ikke er forældrene der skal bestemme for os, der skal vi selv tage stilling til om vi vil sige ja til gud eller ej,.. en omskærring er permanent ! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.