folk har blandt andet nævnt at det er at "rive" en religiøs overbevisning ufrivilligt ned over barnet ved at lade det omskære.. -men der er da stor opbakning til Barnedåben -som er nøjagtig at pådutte barnet en ufrivillig religion... børn kan ikke selv tage stilling derfor vurdere forældre ud fra egen overbevisning hvad de finder bedst for deres barn..
mit barn skal døbes fra spæd, og sådan er det bare!! jeg river simpelthen protestantismen ned over hovedet på baby og fejrer det med god samvittighed!!! 
jeg håber personligt ikke at omskæring bliver gjort ulovligt i DK. der SKAL kunne være råderet for at være individ og selv kunne træffe valg. Etisk råd er en smal repræsentant af mennesker, og ikke overvejende objektive.... I virkeligheden handler det jo egentlig ikke om selve omskæringen, for mange der er imod omskæringen, tror jeg egentlig mere at det handler om den religion mange danskere forbinder ved omskæring..
så burde det også gøres ulovligt at få sit barn døbt uden samtykke fra barnet -men hey det er jo "god gammel dansk tradition (religiøs)" -så er det sgu okay
Anmeld