omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2011

Multebær

gravid20 skriver:

jamen når det handler om en medicinsk grund, så er der ingen alarm herfra og artiklen handler netop om operation for forhudsforsnævring. 

DER ER SOLID evidens for, at drenge uden forhud har nedsat risiko for urinvejsinfektioner. Det skyldes naturligvis hygiejniske forhold. Men regn en gang på fordelen: Under 2 % af ikke-omskårne drenge får urinvejsinfektioner. Vælger man at bruge omskæring som forebyggelse skal man omskære mindst halvtreds drenge for at forhindre ét tilfælde af urinvejsinfektion, der kunne være behandlet med antibiotika. 

Vi ved også, at kvinder, der er sammen med omskårne mænd, har lavere forekomst af livmoderhalskræft, og omskårne mænd er bedre beskyttet mod HIV-infektion. Men hverken kræften eller HIV skyldes nyfødte drenges forhud. Begge sygdomme er knyttet til voksnes seksuelle adfærd, og de kan begge forebygges effektivt uden kirurgiske indgreb i drenges kønsdele. 

Det er når man sætter sine børn igennem en smertefuld operation uden nogen grund at jeg ser rødt.. det høre ikke hjemme i danmark efter min mening, da vi går så meget op i at børnene selv skal have lov til at vælge.. og ja, jeg ser det som mishandling, og overgreb af et forsvartsløst barn. lad dog drengen selv bestemme om han vil beholde sin forhud eller ej. dette skal han først have mulighed for at træffe en beslutning om når han er myndig, efter min mening. og håber snart at det bliver lov. 

Ja jeg er jo egentlig enig med dig meget langt hen af vejen - synes ikke det skal forbydes men jeg vil ikke selv omskære min babydreng. 

Og må jeg lige tilføje at jeg godt kan lige din saglige og respektfulde måde at kommunikere på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2011

baby012

Multebær skriver:

Ja jeg er jo egentlig enig med dig meget langt hen af vejen - synes ikke det skal forbydes men jeg vil ikke selv omskære min babydreng. 

Og må jeg lige tilføje at jeg godt kan lige din saglige og respektfulde måde at kommunikere på.

syns heller ikke at omskæring skal forbydes, og mange gange er der jo en god grund til at den bliver fåretaget. som f.eks. forhudsforsnævring. 

men den skal forbydes på små børn der ikke selv kan tage beslutningen. når de er myndige, så syns jeg de skal kunne gøre hvad de syns er bedst for dem, men mit problem lægger i at forældrene går ind og tager denne beslutning for deres barn.. 

det er hans forhud, det er ham der skal leve med den resten af livet, så derfor syns jeg at det er forkert at det ikke er barnet der selv træffer beslutningen.. for hvis han virkelig så gerne vil omskæres, så må han da også kunne tage smerten med som følger derfra. så det at man gør det når de er spæde for at skåne dem, stiller jeg meget stort spørgsmålstegn ved.. 

syns ikke man skal sidde og svine hinanden til med sine meninger. man gør blot krav på sin egen ligesom dem man debatere med, og hold da op hvor ville det da være kedeligt hvis vi alle havde samme mening om alt. 

Anmeld

11. juni 2011

A&F

FruRafn skriver:

Og lige der har du svaret på hvorfor Ekstremistiske muslimer har svært ved at integrere sig og hvorfor muslimske lande ALDRIG bliver moderne; De lever i stenalderen! Hvordan kan man ved sine fulde fem, forsvare St leve som man gjorde for over 2000 siden? Det er da mærkeligt. Man må da følge tiden:-)

Det er en muslimk pligt at indordne sig og respektere det samfund det lever i, men det betyder ikke at man skal sekulaisere sig. Islam er tilpasset ethvert samfund, om det var dengang eller om det er i dag. Islam passer stadigvæk ind. Islam er andet end end religion. Det er en livsstil. Og det er en religion og livstil som mange af os muslimer efterlever i dag, og videregiver til vores børn.

Anmeld

11. juni 2011

joojoo

21.10.11 <3 skriver:

Er godt nok overrasket over så negative og direkte fordomsfulde holdninger i har til lige netop dette emne..

For lige at nævne det fra start - jeg har stemt JA.

Alle jer der svarer nej, siger at argumentet om omkæringg, pga. forsnævret forhud ikke holder, da det ikke bliver nævnt som en mulighed - hvorfor helvede begynder i så at snakke religion ind i det? Det står, der så vidt jeg kan se heller intet om!

Hvorfor døber i børn ind i den kristne tro, før de selv er gamle nok til at tage valget?

Hvorfor fejre i med glæde juleaften, meed babyerne iført nissetøj og hvad har vi?

Det er en grov, og mærkelig måde at stille tingene op mod hinanden - men pointen er at i hver kultur - religion er der forskellige traditioner, kan man ikke forstå hinandens  synspunkter, er det fint - MEN at tale så grimt om det er Helt forkert - DIREKTE fordomsfuldt.

I siger at børnene lider - men hvordan kan det så være, at de selvsamme omskårede fædre, for deres drenge omskåret? Led han i pine og sygdom, ville han nok ikke påføre sine egne sønner den  skade.

Jeg synes det er helt fint.

Og hvordan kan noget der er SÅ "forkert" pludselig blive okay - hvis forhuden er for snæver?

Stiller man det op mod hinanden - så er der faktisk ikke specielt mange kulturer ssom stadig bevarer forhuden.

Så et stort JA herfra. Så længe det selvfølgelig bliver gjort på en human og renlig måde.

så enig...

Anmeld

11. juni 2011

Carina:-)

Rosa skriver:

Selvfølgelig er det ikke OK at skære et stykke af et barns tissemand!!!

Hvis det er så vigtigt for ham så kan han få det gjort når han er blevet voksen!

Det er overhovedet ikke til diskussion og alle de religiøse (hvem filan vælger en religion hvor den slags vanvittige ritualer indgår??!!!)/hyggiejnemæssige (som om ikke-omskårede mænd ikke kan finde ud af at vaske sig?!) såkaldte "argumenter" er ubrugelige!

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til. 

Anmeld

11. juni 2011

AA10

memuffin skriver:

min mand er albaner... de får det som regl gjort når de er 8-10 år

ja lige præcis

Anmeld

11. juni 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Ben&Jerry skriver:

folk har blandt andet nævnt at det er at "rive" en religiøs overbevisning ufrivilligt ned over barnet ved at lade det omskære.. -men der er da stor opbakning til Barnedåben -som er nøjagtig at pådutte barnet en ufrivillig religion... børn kan ikke selv tage stilling derfor vurdere forældre ud fra egen overbevisning hvad de finder bedst for deres barn..

mit barn skal døbes fra spæd, og sådan er det bare!! jeg river simpelthen protestantismen ned over hovedet på baby og fejrer det med god samvittighed!!!

jeg håber personligt ikke at omskæring bliver gjort ulovligt i DK. der SKAL kunne være råderet for at være individ og selv kunne træffe valg. Etisk råd er en smal repræsentant af mennesker, og ikke overvejende objektive.... I virkeligheden handler det jo egentlig ikke om selve omskæringen, for mange der er imod omskæringen, tror jeg egentlig mere at det handler om den religion mange danskere forbinder ved omskæring..

så burde det også gøres ulovligt at få sit barn døbt uden samtykke fra barnet -men hey det er jo "god gammel dansk tradition (religiøs)" -så er det sgu okay

Vi er enige om, at det står enhver frit for at melde sig ud af Folkekirken som 18-årig, og at der dermed ikke er tale om noget uopretteligt, ikke? Derimod kan en omskæring ikke gøres om. Dåbshandlingen efterlader ingen varige spor og består blot af ord - en omskæring er et fysisk indgreb.

I øvrigt kan jeg slet ikke følge din indstilling til Etisk Råd, som i mine øjne består af yderst kompetente medlemmer, der har deres integritet i behold og er frie for fx politiske interesser eller andre skjulte agendaer.

Anmeld

12. juni 2011

Louisiana

sarahb skriver:

Ja der dannes 7 hudlag af 1/1000mm fordi hovedet er bart, det er ikk meget... Det er den følelse de mister og det er stort set ikke noget. Og jo det er rigtigt..

Nu kender jeg tilfældigvis flere der er kommet af med forhuden, både som barn og som voksen (af forskellige årsager), og de fortæller alle, at de har mistet meget følelse på hovedet (og fordelen var, at de kunne holde meget længere i sengen ).

Anmeld

12. juni 2011

MaliksMor

Louisiana skriver:

Nu kender jeg tilfældigvis flere der er kommet af med forhuden, både som barn og som voksen (af forskellige årsager), og de fortæller alle, at de har mistet meget følelse på hovedet (og fordelen var, at de kunne holde meget længere i sengen ).

Nu er alle mænd/drenge i mands familie omskåret og det er over 200 personer - ingen af dem har nævnt det. Og hvis det passede er det da en go' ting at kunne holde længere - smiler;-)

Anmeld

12. juni 2011

Louisiana

MaliksMor skriver:

Nu er alle mænd/drenge i mands familie omskåret og det er over 200 personer - ingen af dem har nævnt det. Og hvis det passede er det da en go' ting at kunne holde længere - smiler;-)

Hvor gamle har de været, da de blev omskåret?

Jeg skrev jo netop, at dem jeg kender, syntes, at dét, at de havde mistet noget følelse, var en fordel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.