omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2011

MaliksMor

Louisiana skriver:

Hvor gamle har de været, da de blev omskåret?

Jeg skrev jo netop, at dem jeg kender, syntes, at dét, at de havde mistet noget følelse, var en fordel

Alt fra nyfødt til 19 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

Annette A

sus34 skriver:

Jeg ryster lige et spørgsmål ud..... Er det så ok at give sine piger ( eller drenge ) huller i ørene, før de er voksne? Det er vel også lemlæstelse.... eller hvad?

Ja det synes jeg bestemt er en interessant pointe du har der.. 

Anmeld

12. juni 2011

MaliksMor

cortsen skriver:

Det kan da slet ikke samlignes

Anmeld

12. juni 2011

A&F

cortsen skriver:

Hmm der er da stor forskel på at få huller i ørene, og at omskære. Hvad bliver det næste??

Anmeld

12. juni 2011

MinNoah

Rosa skriver:

Selvfølgelig er det ikke OK at skære et stykke af et barns tissemand!!!

Hvis det er så vigtigt for ham så kan han få det gjort når han er blevet voksen!

Det er overhovedet ikke til diskussion og alle de religiøse (hvem filan vælger en religion hvor den slags vanvittige ritualer indgår??!!!)/hyggiejnemæssige (som om ikke-omskårede mænd ikke kan finde ud af at vaske sig?!) såkaldte "argumenter" er ubrugelige!

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til. 

er fuldstændig enig! Syg religion...

Anmeld

12. juni 2011

MinNoah

21.10.11 <3 skriver:

Er godt nok overrasket over så negative og direkte fordomsfulde holdninger i har til lige netop dette emne..

For lige at nævne det fra start - jeg har stemt JA.

Alle jer der svarer nej, siger at argumentet om omkæringg, pga. forsnævret forhud ikke holder, da det ikke bliver nævnt som en mulighed - hvorfor helvede begynder i så at snakke religion ind i det? Det står, der så vidt jeg kan se heller intet om!

Hvorfor døber i børn ind i den kristne tro, før de selv er gamle nok til at tage valget?

Hvorfor fejre i med glæde juleaften, meed babyerne iført nissetøj og hvad har vi?

Det er en grov, og mærkelig måde at stille tingene op mod hinanden - men pointen er at i hver kultur - religion er der forskellige traditioner, kan man ikke forstå hinandens  synspunkter, er det fint - MEN at tale så grimt om det er Helt forkert - DIREKTE fordomsfuldt.

I siger at børnene lider - men hvordan kan det så være, at de selvsamme omskårede fædre, for deres drenge omskåret? Led han i pine og sygdom, ville han nok ikke påføre sine egne sønner den  skade.

Jeg synes det er helt fint.

Og hvordan kan noget der er SÅ "forkert" pludselig blive okay - hvis forhuden er for snæver?

Stiller man det op mod hinanden - så er der faktisk ikke specielt mange kulturer ssom stadig bevarer forhuden.

Så et stort JA herfra. Så længe det selvfølgelig bliver gjort på en human og renlig måde.

det var da godt nok nogle vage sammenligninger.. det gør jo ikke ondt på et barn at blive døbt eller holde jul!

det er direkte børnemishandling at omskære små drenge.

Anmeld

12. juni 2011

A&F

er fuldstændig enig! Syg religion...

Kan nogen videnskabeligt bevise, at det er skidt for barnet at blive omskåret? Jøder og amerikanere gør det og så vælger du/I at disse Islam, er alle de mennesker syge?, hmm mine klokker ringer her. Hvad er jeres problem med det? kan I ikke argumentere ordentligt og pænt istedet for at nedlade en religion. ? Come one, det kan I sku gøre bedre.

Anmeld

12. juni 2011

MinNoah

A&F skriver:

Ja selvfølgelig skal drenge da omskæres.  For mit vedkommende er det af både religiøse og hygiejniske grunde som I har kunne læse andre fortalere for omskæring fortælle, da det er videnskabeligt bevist at omskæring er det bedste for en mand.  Efter omskæringen, begraver man forhuden, fordi den ifølge Islam bliver oprejst på dommedag, da det er en del af kroppen og det er et Ritual som både Jøder og Muslimer har gjort siden Profeten Abrahams tid. Desuden er det bedst at omskære en dreng som spæd.

Oh my god... hvad f... er det for en tro begraver man den bagefter?!

Syge tanker..

Anmeld

12. juni 2011

A&F

MinNoah skriver:

Oh my god... hvad f... er det for en tro begraver man den bagefter?!

Syge tanker..

Med alt min respekt, du er virkelig nedladende at høre på.

Anmeld

12. juni 2011

TroldeMor<3

MinNoah skriver:

det var da godt nok nogle vage sammenligninger.. det gør jo ikke ondt på et barn at blive døbt eller holde jul!

det er direkte børnemishandling at omskære små drenge.

Min pointe er at man gør forskellige ting i forskellige religioner. Er man ikke tilhænger af den gældende religion, er det forstårligt nok at man ikke har en forståelse eller et ordenligt indblik i tingene. Lige så vel som jehovas vidner nok ikke forstår hvorfor man giver sine børn fødselsdagsgaver - til trods for det er for de kristne det mest naturlige i verden ...

Det er fair nok du har en eller anden fast holdning. Men det ville nu være rart med en smule forståelse, accept eller bare en tone pænere - vi er rigtig mange mennesker i denne verden, og der er intet at sige til vi alle ikke er lige enige.

Meen med fordomme kommer man sq ingen vegne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.