21.10.11 <3 skriver:
Er godt nok overrasket over så negative og direkte fordomsfulde holdninger i har til lige netop dette emne..
For lige at nævne det fra start - jeg har stemt JA.
Hvorfor døber i børn ind i den kristne tro, før de selv er gamle nok til at tage valget?
Hvorfor fejre i med glæde juleaften, meed babyerne iført nissetøj og hvad har vi?
I siger at børnene lider - men hvordan kan det så være, at de selvsamme omskårede fædre, for deres drenge omskåret? Led han i pine og sygdom, ville han nok ikke påføre sine egne sønner den skade.
Jeg synes det er helt fint.
Og hvordan kan noget der er SÅ "forkert" pludselig blive okay - hvis forhuden er for snæver?
Stiller man det op mod hinanden - så er der faktisk ikke specielt mange kulturer ssom stadig bevarer forhuden.
Så et stort JA herfra. Så længe det selvfølgelig bliver gjort på en human og renlig måde.
Jeg synes folk, der skærer lemmerne af deres børn skulle have dem tvangsfjernet.
(Og nej, det gælder selvfølgelig ikke ved alt for snæver forhud eller koldbrand i lillefingeren)
Jeg undrer mig over, at du ikke kan se forskellen på at skære en del af tissemanden af fordi forældrene har fået en fiks idé og så at forhuden er så snæver, at det er smertefuldt for barnet.
Du spørger hvorfor folk døber deres børn. Nu er jeg selv af den overbevisning, at det er noget man selv bestemmer og derfor døber jeg ikke mine børn, men hvordan kan det sammenlignes med smerte og afskæring af hud? Og sammenligningen af lemlæstelse og nissetøj stiller jeg mig komplet uforstående overfor. Jeg er sikker på de fleste vil foretrækker, at få en rød hue på fremfor at blive skåret i med en kniv. 
Hvis indgrebet bliver foretaget når børnene er spæd kan de ikke huske det som voksne, så faren har ingen anelse om hvor smertefuldt det var. Desuden hvis det er en del af religion og kultur, så er man et del af et fællesskab og så er det ligegyldigt hvad din personlige holdning er. At gå imod strømmen vil kræve mere end vi der er opvokset som ateister kan begribe.
Det er så min negative og fordomsfulde mening.