omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2011

Annette A

Skelner meget mellem pige- og drengeomskæring.. Det er jo noget forskellige ting. Har selv muslimske halvsøskende hvoraf begge drenge er omskåret, men min søster er ikke. Min danske kæreste fik fjernet forhuden som barn pga betændelse og har kendt flere mænd, der har været omskåret og aldrig har jeg hørt dem sige det var et problem. Men ville da ikke udsætte mine drengebørn for det uden grund. Kun som nogen skriver, hvis der opstod en betændelsestilstand.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

RGN

Profilbillede for RGN
21.10.11 <3 skriver:

Er godt nok overrasket over så negative og direkte fordomsfulde holdninger i har til lige netop dette emne..

For lige at nævne det fra start - jeg har stemt JA.

Hvorfor døber i børn ind i den kristne tro, før de selv er gamle nok til at tage valget?

Hvorfor fejre i med glæde juleaften, meed babyerne iført nissetøj og hvad har vi?

I siger at børnene lider - men hvordan kan det så være, at de selvsamme omskårede fædre, for deres drenge omskåret? Led han i pine og sygdom, ville han nok ikke påføre sine egne sønner den  skade.

Jeg synes det er helt fint.

Og hvordan kan noget der er SÅ "forkert" pludselig blive okay - hvis forhuden er for snæver?

Stiller man det op mod hinanden - så er der faktisk ikke specielt mange kulturer ssom stadig bevarer forhuden.

Så et stort JA herfra. Så længe det selvfølgelig bliver gjort på en human og renlig måde.

Jeg synes folk, der skærer lemmerne af deres børn skulle have dem tvangsfjernet.

(Og nej, det gælder selvfølgelig ikke ved alt for snæver forhud eller koldbrand i lillefingeren)

Jeg undrer mig over, at du ikke kan se forskellen på at skære en del af tissemanden af fordi forældrene har fået en fiks idé og så at forhuden er så snæver, at det er smertefuldt for barnet.

Du spørger hvorfor folk døber deres børn. Nu er jeg selv af den overbevisning, at det er noget man selv bestemmer og derfor døber jeg ikke mine børn, men hvordan kan det sammenlignes med smerte og afskæring af hud? Og sammenligningen af lemlæstelse og nissetøj stiller jeg mig komplet uforstående overfor. Jeg er sikker på de fleste vil foretrækker, at få en rød hue på fremfor at blive skåret i med en kniv.

Hvis indgrebet bliver foretaget når børnene er spæd kan de ikke huske det som voksne, så faren har ingen anelse om hvor smertefuldt det var. Desuden hvis det er en del af religion og kultur, så er man et del af et fællesskab og så er det ligegyldigt hvad din personlige holdning er. At gå imod strømmen vil kræve mere end vi der er opvokset som ateister kan begribe.

Det er så min negative og fordomsfulde mening.

Anmeld

10. juni 2011

modesty

Jeg kunne aldrig finde på at omskære min fremtidige søn (medmindre der var sundhedsmæssige årsager dertil). Det kan ikke få mit pis vildt i kog at andre gør det, men jeg synes det er noget underligt noget. Mænd bliver født med forhud. Det er en del af den anatomisk korrekte mandekrop. Der er en grund til at den er der.

Min primære årsag til ikke at ville gøre det (udover at jeg ikke kan se fordelen og synes at det er meningsløst), er at man ændrer sit barns fremtidige seksualliv. Det har en stor betydning for sexlivet om man er omskåret eller ej. Forhuden er ekstremt følsom og en kilde til seksuel nydelse. En ikke særlig velkendt fact er at forhuden er med til at producere smørelse under sexakten. Derudover bliver glansen hærdet ved manglende forhud og bliver derved mindre følsom end en glans der er beskyttet af forhud. Jeg har haft sex med både omskårne og uomskårne mænd. Og det begrænser da muligheden for at lege med kalorius at forhuden ikke er der. Selvfølgelig kan omskårne mænd have et godt sexliv, men det ville sandsynligvis være bedre hvis de ikke var omskårne, grundet ovenstående faktorer.

Argumentet med at omskårne mænd har mindre risiko for at få blodoverførte kønssygdomme kan jeg ikke forstå. Risikoen er der, og derfor skal en omskåren mand selvfølgelig beskytte sig på samme måde som uomskårne mænd.

Anmeld

10. juni 2011

heaven

RGN skriver:

Jeg synes folk, der skærer lemmerne af deres børn skulle have dem tvangsfjernet.

(Og nej, det gælder selvfølgelig ikke ved alt for snæver forhud eller koldbrand i lillefingeren)

Jeg undrer mig over, at du ikke kan se forskellen på at skære en del af tissemanden af fordi forældrene har fået en fiks idé og så at forhuden er så snæver, at det er smertefuldt for barnet.

Du spørger hvorfor folk døber deres børn. Nu er jeg selv af den overbevisning, at det er noget man selv bestemmer og derfor døber jeg ikke mine børn, men hvordan kan det sammenlignes med smerte og afskæring af hud? Og sammenligningen af lemlæstelse og nissetøj stiller jeg mig komplet uforstående overfor. Jeg er sikker på de fleste vil foretrækker, at få en rød hue på fremfor at blive skåret i med en kniv.

Hvis indgrebet bliver foretaget når børnene er spæd kan de ikke huske det som voksne, så faren har ingen anelse om hvor smertefuldt det var. Desuden hvis det er en del af religion og kultur, så er man et del af et fællesskab og så er det ligegyldigt hvad din personlige holdning er. At gå imod strømmen vil kræve mere end vi der er opvokset som ateister kan begribe.

Det er så min negative og fordomsfulde mening.

lige mine ord!!!

Jannie

Anmeld

10. juni 2011

Phoenix

Rosa skriver:

Selvfølgelig er det ikke OK at skære et stykke af et barns tissemand!!!

Hvis det er så vigtigt for ham så kan han få det gjort når han er blevet voksen!

Det er overhovedet ikke til diskussion og alle de religiøse (hvem filan vælger en religion hvor den slags vanvittige ritualer indgår??!!!)/hyggiejnemæssige (som om ikke-omskårede mænd ikke kan finde ud af at vaske sig?!) såkaldte "argumenter" er ubrugelige!

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til. 

Enig

Anmeld

10. juni 2011

Meliora

Rosa skriver:

Hvis det er så vigtigt for ham så kan han få det gjort når han er blevet voksen!

Det er overhovedet ikke til diskussion og alle de religiøse (hvem filan vælger en religion hvor den slags vanvittige ritualer indgår??!!!)/hyggiejnemæssige (som om ikke-omskårede mænd ikke kan finde ud af at vaske sig?!) såkaldte "argumenter" er ubrugelige!

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til. 

fuldstændig enig! Lemlæstning er lemlæstning, uanset grund.

Anmeld

10. juni 2011

Meliora

Nalle skriver:

Jeg kunne aldrig nogensinde finde på det ved min egen dreng, hvad andre gør er deres sag, men jeg synes på ingen måde det er iorden ..

eej, vold mod børn er ikke bare forældrenes sag, det er sgu alles ansvar at man råber op hvis man ser sådan noget. Forældre kan sku ikke bare gøre hvad de vil ved et barn, og skære i kønsorganerne som de lyster

Anmeld

10. juni 2011

dollygirl

SussieThyssen skriver:

Jeg har sagt ja..fordi det nogle gange er nødvendigt af medicinske årsager, og den mulighed var der ikke.
Og så hører jeg til en slægt, hvor det er alment brugt, og det er der ingen, der løfter et øjenbryn over.
Min mand er omskåret og det er min søn også..delvist.
Både min søn og min mand blev det af medicinske årsager som helt små.

Personligt kan jeg godt lide, at en mand er det...det sikrer hygiejnen er optimal, og naturligvis skal det gøres professionelt af en trænet kirurg.
Men jeg dømmer ingens holdning desangående, så længe, det bliver gjort korrekt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. juni 2011

memuffin

Rosa skriver:

har ikke lyst til at gentage havd rosa skriver men kan kun være enig... mine 2 drenge er ikke omsåret og bliver det heller ikke... deres far er musim og HELT enig med mig!!!!!!

Anmeld

10. juni 2011

Dansker I Holland

Min lillebror blev omskåret i Tyrkiet (hans far er kurder) og det var så ikke i orden den måde det foregik på, men han havde så osse snæver forhud, så det var godt det blev gjort, for det kunne ikke trækkes tilbage. Men ellers nej så synes jeg satme ikke det er i orden. Det er noget sludder synes jeg..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.