aya-zia skriver:
hva så hvis din søn siger han ik vil??? respekter i så det???
altså jeg mener hvis han er ældre og forstår det og i så "tvinger" ham er det så ik forkert... hehe altså spørg bare fordi jeg syntes det er spændene at høre hvad i mener og jeres grundlag for beslutningen... ik noget dømmende eller noget...
og kan godt forså i vælger det på et hospital.... ved faktisk ik hvor de fik det gjort henne
Forstår godt du spørg 
Jamen, jeg håber da slet ikke vi når dertil ( selvom jeg kan nu heller ikke forstille mig at nogle jubler over at skal omskærres )
Det har taget mig enormt lang tid at "vænne" mig til tanke og acc. det. Da det jo ikke er noget vi har gjort i min familie.
Men, jeg har valgt en mand, som ikke er samme tro som jeg var(har selv konveteret nu) så det jo ikke kun mig som kan bestemme over vores søn. Det har taget sin tid at nå dertil at sige " ok, han skal omskærres " jeg har undersøgt og googlede løs snakkede med privat læge og privat hospitaler og alle mulige fra min mands familie. Og det er slet ikke så slemt som man forstiller sig.
For nylig var jeg med til min mands nevøs omskærring han var 6 år, og han fik bedøvelse i tissemanden, også lagde han sig på en briks (eller hvad de nu hedder) også kom der et lagn for, så han ikke kunne se noget. Så begyndte de at omskærre ham. Han lå' og slikkede på slikkepind imens, og bagefter bar hans far ham ud i bilen og hjem i sofaen - dagen efter var drengen ude og spille fodbold, det hele forgik bare så stille og roligt og i drengens tempo. Han var fuldt indforstået med at det skulle han ha' gjort.
Nu kom jeg lige til at snakke uden om - beklager jeg, synes bare det er smadder ærveligt at folk har det indtryk af omskærring. Og man hører stort set altid om det når det går galt. Aldrig noget posivtivt. Fordi det ikke skaber nok opmærksomhed.
Mht. Hvis Malik' siger han ikke vil. Det håber jeg selvf ikke, men så må vi jo snakke med ham og prøve at forklare ham hvorfor, hvis han stadig ikke vil. Så går jeg stærkt ud fra, at vi venter nogle år mere, og tager det op igen. Han skal absolut ikke tvinges til det, da det jo ikke bare er en lille bitte ting. Det er i sidste ende hans eget valg, men jeg tror hans far ville blive noget skuffede, hvis han fravalgte det. (pga. min mands tro og kultur) Men, det lægger mange år frem og tror slet ikke det bliver noget problem.