omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

Faith

http://da.wikipedia.org/wiki/Omsk%C3%A6ring

Jeg har googlet "Forhud, funktion" og fandt frem til ovenstående. Under "Konsekvenser" står en beskrivelse af forhudens funktioner og konsekvenserne af omskæring.

Ud fra hvad jeg kan læse, har forhuden en ret vigtig funktion. Ergo kan det efter min mening ikke være meningen at den skal fjernes!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Faith

Mama2980 skriver:

Min søn skal omskæres. Jeg er overbevist om at det er det helt rigtige valg Men derfor jubler jeg ikke ved tanken. Selvom jeg synes at det er det rigtige, gør det jo ondt i mit moderhjerte at der skal skæres i min dejlige dreng

Hvorfor dælen gør du det så???? Det giver efter min mening ingen mening

Anmeld

9. juni 2011

Faith

Stjernestøv skriver:

Jeg er sådan både, - og

Et eller andet sted synes jeg det er lidt ligegyldigt, da han alligevel ikke har så fandens meget at bruge det til.

Forstår bare ikke at det kan være en del af en relligion, det er da så ligegyldigt, og har intet med gud at gøre.

Men hvad folk vælger, kan virkelig ikke sætte mit pis i kog. det er deres børn, og deres beslutning som forældre.

Det er simpelthen ikke rigtigt at en mand ikke har noget at bruge forhuden til.... Den har op til flere funktioner.

Anmeld

9. juni 2011

Ina33

Tina&Martin skriver:

Nej GU fanden må man ikke.... og så er den skid ellers bare slået!!!

Dog skal min stakkels lille nevø havde det gjort fordi forhuden er for snæver, og lægen ikke fattede at gøre noget ved det før det var for sent.. stakels dreng!!!

Er du sikker på at en tidligere indsats fra lægen ville have ændret noget?

Min søn har også forhudsforsnævring i meget slem grad, og har haft det hele sit liv, han skal i en alder af 5½ år opereres, men IKKE omskæres. Jeg har fået af vide, at man ikke omskærer drenge med forhudsforsnævring, kun hvis det er et meget stort ønkse fra forældrerne. Min søn får lagt et lille snit i forhuden, som bliver syet sammen på den modsatte led. han får altså ikke fjernet forhud, kun udvidet den.

Anmeld

9. juni 2011

Stjernestoev

Rosa skriver:

Selvfølgelig er det ikke OK at skære et stykke af et barns tissemand!!!

Hvis det er så vigtigt for ham så kan han få det gjort når han er blevet voksen!

Det er overhovedet ikke til diskussion og alle de religiøse (hvem filan vælger en religion hvor den slags vanvittige ritualer indgår??!!!)/hyggiejnemæssige (som om ikke-omskårede mænd ikke kan finde ud af at vaske sig?!) såkaldte "argumenter" er ubrugelige!

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til. 

Undskyld mig, Rosa.
Plejer normalt godt at kunne lide din indlæg.
Men synes godt nok du går over stregen i dem her tråd, og især når du er moderator, og skal være et godt forbillede for andre herinde.

Anmeld

9. juni 2011

Corn

Rosa skriver:

Selvfølgelig er det ikke OK at skære et stykke af et barns tissemand!!!

Hvis det er så vigtigt for ham så kan han få det gjort når han er blevet voksen!

Det er overhovedet ikke til diskussion og alle de religiøse (hvem filan vælger en religion hvor den slags vanvittige ritualer indgår??!!!)/hyggiejnemæssige (som om ikke-omskårede mænd ikke kan finde ud af at vaske sig?!) såkaldte "argumenter" er ubrugelige!

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til. 

Anmeld

9. juni 2011

Stjernestoev

smillaluna skriver:

Det er simpelthen ikke rigtigt at en mand ikke har noget at bruge forhuden til.... Den har op til flere funktioner.

Jeg beklager meget, hvis jeg har skrevet noget, der ikke var rigtigt
Jeg troede bare ikke man havde noget at bruge det til, da folk klarer sig fint uden.

Jeg undskylder.

Anmeld

9. juni 2011

2babygirls

Loppe skriver:

Er du sikker på at en tidligere indsats fra lægen ville have ændret noget?

Min søn har også forhudsforsnævring i meget slem grad, og har haft det hele sit liv, han skal i en alder af 5½ år opereres, men IKKE omskæres. Jeg har fået af vide, at man ikke omskærer drenge med forhudsforsnævring, kun hvis det er et meget stort ønkse fra forældrerne. Min søn får lagt et lille snit i forhuden, som bliver syet sammen på den modsatte led. han får altså ikke fjernet forhud, kun udvidet den.

Whaaaat??? min nevø er lige blevet 9år og min søster fik af vide at det var eneste mulighed!!! Hans læge har nærmest ikke engang kigget på ham selvom den bare ikke kunne trækkes tilbage. Hun har haft ham til at sidde i blød hver dag i noget, for at se om det kunne hjælpe, ellers var sidste udvej en omskøring

Anmeld

9. juni 2011

aya-zia

MaliksMor skriver:

Hej tøser.

Nu gik der lidt meget snak i den omkring omskæring i det andet indlæg.
Synes du/I det er OK at omskærres ens barn ( Dreng )

Beskriv gerne, hvorfor du/i stemmer som i gør..

min kæreste er omskåret... men ik af den grund som de fleste udlanske drenge bliver... han havde noget med hans urinrør da han var spæd og det var den eneste mulighed hvis han selv skulle tisse... men er enig med de fleste andre... af kulturelle grunde er det TOTAL forkert....

Anmeld

9. juni 2011

Faith

Stjernestøv skriver:

Jeg beklager meget, hvis jeg har skrevet noget, der ikke var rigtigt
Jeg troede bare ikke man havde noget at bruge det til, da folk klarer sig fint uden.

Jeg undskylder.

Du skal sørme da ikke undskylde. Jeg blev bare lige nysgerrig efter at finde ud af om den overhovedet har en funktion. Og det fandt jeg ud af at den har.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.