omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

Ina33

Tina&Martin skriver:

Whaaaat??? min nevø er lige blevet 9år og min søster fik af vide at det var eneste mulighed!!! Hans læge har nærmest ikke engang kigget på ham selvom den bare ikke kunne trækkes tilbage. Hun har haft ham til at sidde i blød hver dag i noget, for at se om det kunne hjælpe, ellers var sidste udvej en omskøring

Min læge har heller aldrig ville kigge, men til 5 års undersøgelsen tvang jeg ham til at kigge på den - han udbrød "det er da godt nok slemt, jeg sender jer videre til sygehuset". TAK!

Min søn har haft svært ved at tisse, han har konstant betændelse, og ofte lugter det grimt.

Kirugen på hospitalet sagde at man kun meget sjældent fjerner forhud, og at han helst ikke vil gøre det. Det passer mig fint, for jeg vil helst have at han beholder sin forhud. Så om 3 uger får han lavet et lille klip, og så skulle det gerne være det.

Jeg har dog hørt, at man med tiden kan risikere at forhuden bliver stram igen, men så må vi jo tage stilling til om der skal fjernes noget til den tid.

Måske kan din søster tale emd en anden læge, hvis hun gerne vil have at han beholder sin forhud?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Rosa

Undskyld mig, Rosa.
Plejer normalt godt at kunne lide din indlæg.
Men synes godt nok du går over stregen i dem her tråd, og især når du er moderator, og skal være et godt forbillede for andre herinde.

Ja nu er denne tråd og mit indlæg ret gammelt, så den diskussion er taget  Jeg erkender at min holdning bliver udtrykt ganske rabiat i denne tråd, hvilket jeg beklager - jeg skulle have udtrykt mig pænere. Men nu er vi moderatorer jo hverken perfekte eller uden holdninger, så der sker en ups'er af og til. Sådan er det  

Anmeld

9. juni 2011

Stjernestoev

Rosa skriver:

Ja nu er denne tråd og mit indlæg ret gammelt, så den diskussion er taget 

Sorry :-)

Anmeld

9. juni 2011

lukasmor

Rosa skriver:

Selvfølgelig er det ikke OK at skære et stykke af et barns tissemand!!!

Hvis det er så vigtigt for ham så kan han få det gjort når han er blevet voksen!

Det er overhovedet ikke til diskussion og alle de religiøse (hvem filan vælger en religion hvor den slags vanvittige ritualer indgår??!!!)/hyggiejnemæssige (som om ikke-omskårede mænd ikke kan finde ud af at vaske sig?!) såkaldte "argumenter" er ubrugelige!

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til. 

Anmeld

9. juni 2011

Rosa

Stjernestøv skriver:

Sorry :-)

Se ovenfor, jeg uddybede lige mit svar 

Anmeld

9. juni 2011

Ranarupta

WHAT?!

Det er da ikke korrekt, at omskæring beskytter mod fx. HIV. 
Jeg kan slet ikke forstå, at det står sådan et sted!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

9. juni 2011

Stjernestoev

Rosa skriver:

Se ovenfor, jeg uddybede lige mit svar 

Mange tak for det
Det var heller ikke ondt ment. Men ville lige have min mening med på vejen. Men ja, nogle emner kan bare vække nogle følelser i en, som kan være svær at styre. Moderator eller ej.

Anmeld

9. juni 2011

Rosa

Stjernestøv skriver:

Mange tak for det
Det var heller ikke ondt ment. Men ville lige have min mening med på vejen. Men ja, nogle emner kan bare vække nogle følelser i en, som kan være svær at styre. Moderator eller ej.

Nemlig 

Anmeld

9. juni 2011

MaliksMor

aya-zia skriver:

min kæreste er omskåret... men ik af den grund som de fleste udlanske drenge bliver... han havde noget med hans urinrør da han var spæd og det var den eneste mulighed hvis han selv skulle tisse... men er enig med de fleste andre... af kulturelle grunde er det TOTAL forkert....

Okay, lyder ikke rart.

Herhjemme bliver det gjort pga. min mands religion og renlighed.

Kram

Anmeld

9. juni 2011

aya-zia

MaliksMor skriver:

Okay, lyder ikke rart.

Herhjemme bliver det gjort pga. min mands religion og renlighed.

Kram

tror nu ik de er mere rene af den grund...

jeg arbejde i en vuggestue en gang... der var der også en dreng som var blevet omskåret... og kort tid efter det var sket kom han i vuggestue... MED DEN STØRSTE BETÆNDELSES BYLD på sin lille tissetrold... det endte med koldbrand og en fjernelse af hans lille tissetrold... og ja drengen blev også fjernet hjemmefra...

uhhhh det er total skramme oplevelse... så jeg har set det var sin GRIMMESTE side, og har så derfor MEGET svært ved at forstå hvordan man kan få sig selv til det...

men respekter den der vælger det... bare jeg ALDRIG skal se sådan noget igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.